.

Beantwoord

Waarom kan ik geen internet gebruiken in het buitenland?

  • 6 September 2016
  • 5 reacties
  • 176 Bekeken

Badge
Ik heb een iPhone 5s met ios 9.3.5.. Ik heb op het forum van alles bekeken over internet in het buitenland. Het blijft bij mij gewoon niet werken. Wat ik ook doe, er kan geen verbinding gemaakt worden. Heeft iemand voor mij een oplossing die werkt?
icon

Beste antwoord door Ilias 7 September 2016, 12:21

Bekijk originele reactie

5 reacties

Even voor de zekerheid onderstaand lijstje nalopen :)

Heb je Prepaid, dan kun je enkel op Wifi in het buitenland, Heb je een Abonnement lees dan verder.

- Internet buiten land optie op je Mijn Simyo staat aan? (MijnSimyo - instellingen - netwerk instellingen)

- (data) roaming op je Iphone staat aan? Zo nee, zet deze aan.

- De Iphone heeft een instellingen voor EU internet begreep ik eens, deze moet uit staan.

- Als automatisch een netwerk zoeken mislukt, lukt het handmatig wel?

Als alles in orde is aan de hand van dit lijstje maar het werkt nog niet, moet Simyo wellicht een reset uitvoeren in hun systemen. Dus graag een feedback 🙂
Badge
Hoi Raytje,

Ik heb een abonnement en alle instellingen zoals aangegeven heb ik gedaan.

Ik ga eind van de maand een week naar het buitenland, zou mooi zijn als het dan werkt.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Marcel63,

Wat enorm vervelend dat je geen gebruik kunt maken van internet in het buitenland! Ik kan begrijpen dat dit erg frustrerend is.

Raytje is met goede oplossingen gekomen, maar als je aangeeft dat het niet heeft mogen baten, dan rest ons nog twee zaakjes.

Allereerst zal ik een reset uitvoeren op de instellingen van je simkaart. Dit houdt in dat de instellingen op de simkaart vanuit het netwerk voor internet in het buitenland opnieuw worden ingesteld. Als je jouw toestel voor tien minuten uitschakelt en dan weer aanzet, verwacht ik dat het probleem is opgelost.

Heeft dit niet geholpen, dan raad ik je aan om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en het liefst een simkaart in je eigen toestel. Zo kunnen wij weten of het ligt aan de simkaart of aan het toestel. Laat je weten wat het resultaat hiervan is geweest?

Dankjewel voor je hulp, Raytje!

Groetjes,
Ilias
Badge
Hoi Ilias,

ik heb net mijn toestel uitgezet, maar ik zal pas eind van de maand weten of het ook idd gewerkt heeft.

Alvast bedankt

Groeten

Marcel
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Marcel63,

Dat is goed! We vernemen het dan heel graag van je.

Ik kijk uit naar je reactie.

Graag gedaan!

Groetjes,
Ilias

Reageer