.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in het buitenland?

  • 15 September 2016
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Hoi Simyo,
Het lukt mij maar niet om internetverbinding te krijgen in het buitenland op mij iPhone 5 met Sim-only abonnement (3G).
Ik heb data roaming aan staan en ook bij mijn instellingen staat bellen en internet in buitenland op 'aan'.
Wat doe ik nog verkeerd? Wat zie ik over het hoofd?
icon

Beste antwoord door Ilias 15 September 2016, 16:11

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi pkreijne,

Heb je wel verbinding met een provider? Als dat niet zo is moet je jouw toestel laten zoeken naar een provider. Voor de zekerheid daarna even opnieuw starten.
Lukt het dan nog niet dan even een melding hier, dan kan een moderator je kaart resetten.
Reputatie 5
Badge +6
Hey pkeijne,

Als je Android hebt waar ik van uit ga dan kan je proberen dataroaming zo aan te zetten:
Instellingen>meer>mobiele netwerken>gegevensroaming zet deze aan dus dat de slider aan de rechterkant staat.

Als dat dus niet lukt kijk dan nog even je APN instellingen na.

Net vriendelijke groet,
Paul.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi pkreijne,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het internet in het buitenland!

Ik heb een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart die te maken hebben met het internet in het buitenland. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en dan weer aanzetten. Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost.

Met de iPhone is het belangrijk dat de optie 'EU internet' uitgeschakeld is om daadwerkelijk verbinding te kunnen maken met masten in het buitenland. Heb je dit al gecontroleerd in de instellingen van je toestel?

Als dit ook niet heeft gewerkt, kun je nog handmatig een netwerk selecteren en anders jouw simkaart in een ander toestel plaatsen en een andere simkaart in je eigen toestel. Zo kun je weten of het ligt aan het toestel of aan de simkaart.

Laat je het weten?

Enorm bedankt voor jullie hulp, Franswon en PaulH!

Groetjes,
Ilias

Reageer