.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in het buitenland?

  • 1 July 2015
  • 3 reacties
  • 245 Bekeken

Badge
Goedendag,

Vorig jaar ben ik naar Gran Canaria geweest en deed me mobiel internet het met geen mogelijkheid. Verschillende APNs geprobeerd, vinkje bij internet in buitenland op mijn simyo uit en weer aangezet.... Het werkte gewoon niet, ondanks dat ik de APN instellingen van simyo heb gebruikt die wordt aangegeven bij toestelhulp(Nexus 5 standaard Android).
Nu ga ik over een week of wat naar Frankrijk en zou het fijn vinden als het wel gewoon werkt. Nu lees ik hier op het forum dat er vaak iets gereset wordt, waardoor het weer zou kunnen werken.
Kan dit ook voor mij gebeuren?
Kan er ook nog maals worden afgegeven wat de APN instellingen moeten zijn die zowel in nl als in buitenland werken?
Dank je wel!
icon

Beste antwoord door Ali 2 July 2015, 19:11

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Caspertje19,

Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.

Erg vervelend dat je vorig jaar op de Canarische eilanden geen gebruik kon maken van mobiel internet.

Ik zie dat je precies een jaar geleden de Flex 4G bundel hebt aangevraagd. Deze had je voor een maand en is per 1 augustus stopgezet.

Normaliter als de bundel is beëindigd wordt je op het netwerk automatisch terugzet naar de 3G instellingen. Op je aansluiting zie ik dat dit vorig jaar niet is gebeurd. Je bent blijven hangen op een soort 4G netwerk dat eigenlijk niet bestaat. Je kon al die tijd zonder problemen gebruik maken van mobiel internet via het 3G netwerk. Dit heeft in Nederland verder geen gevolgen gehad. Ook had dit geen invloed met welke APN instellingen je verbinding probeerde te leggen. Het netwerk hier is slim genoeg om je te leiden naar het juiste netwerk.

In het buitenland kan het voorkomen dat je niet op het internet kan aanmelden omdat dit niet automatisch wordt omgeleid. Het is voor niet vast te stellen of dit de precieze reden was. Ik heb het in ieder geval nu voor je rechtgezet. De APN die je vanaf nu kan gebruiken, voor zover je dat nog niet had, is portalmmm.nl Op onze toestelhulp pagina kan je de volledige toestelinstellingen vinden voor de Nexus 5.

Zet je het toestel even uit en aan? Houd je ons op de hoogte of je in Frankrijk gebruik kon maken van mobiel internet?
Badge
Super bedankt voor je reactie en je actie! Ik zal alles goed zetten en ben benieuwd of het gaat werken.

Wat ik alleen niet snap Is het verschil in APN instellingen tussen de keuze standaard Android en mijn Nexus 5. In principe Is de nexus 5 natuurlijk zo standaard Android als het maar kan zijn. Waarom dan de verschillen bij poort (de één niks invullen en de ander 5050),waarom verificatie methode de één niks invullen en de ander PAP?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Caspertje19,

Excuses voor de late reactie. Ik heb je bericht over het hoofd gezien 😞

Soms geven wij aan bij Poort : 5080 in te vullen of bij Server : 0.0.0.0. Dit heeft verder geen invloed op je internetverbinding. Je kan de gegevens aanhouden die gebruikt worden bij onze https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/lg/d821-google-nexus-5/internet/usecase/apn-handmatig-instellen

Reageer