.

Beantwoord

Waarom heb ik geen dataverbinding op Ibiza?

  • 7 September 2016
  • 9 reacties
  • 381 Bekeken

Badge
Ik ben 8 dagen op Ibiza geweest. Uiteraard in backoffice ingesteld dat ik wilde bellen en internetten in het buitenland en daarnaast natuurlijk mobiele netwerken/roaming geactiveerd op het toestel (Samsung Galaxy S6, modelnummer SM-G920F). Automatisch door het netwerk geselecteerde provider op Ibiza was Movistar. Bellen was geen enkel probleem maar internetten was onmogelijk.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door Ilias 8 September 2016, 10:51

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey NavcoPeter,

zie https://forum.simyo.nl/buitenland-88/internet-buitenland-werkt-niet-35697/index1.html#post143642
voor meer info deze vraag komt vaak voor.
zorg er naast deze tips hieronder ook voor dat je apn instellingen goed staan.


Hey Josser,

Als je Prepaid hebt is er geen mogelijkheid bij Simyo om in het buitenland te internetten
er zijn een paar dingen die je moet checken:
Ik ga uit van Android.

1. Staat internet in het buitenland aan op MIjn simyo>Instellingen>netwerkinstellingen.

2. staat roaming aan op je mobiel (Android) dat kan je zien door Instellingen>meer>mobiele netwerken>gegevensroaming zet dit aan.

Daarnaast raad ik je wel aan om een app te downloaden die je data gebruik beheerd zoals DataEye of Opera Max.

Groet Paul.
Badge
Hoe kom ik aan de juiste APN instellingen voor mijn toestel? Alle overige zaken zijn zoals aangegeven ingevuld en ik heb geen prepaid maar een sim only abonnement. Dus daar ligt het probleem ook niet.
Reputatie 5
Badge +6
Hey navcoPeter,

apn instellingen:
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149

Groet Paul.
Badge
Hartelijk dank! APN instellingen aangepast want die stonden niet goed. Volgende keer in het buitenland even testen of het nu wel werkt. Of is daar ook een andere manier voor?
Ja als het in Nederland werkt moeten die APN voldoende zijn voor in het buitenland.
Badge
Hoi Raytje, het werkte met de "verkeerde" APN instellingen al in Nederland. Dus dat zegt helaas nog niks. Ik zal dan dus toch moeten wachten tot ik weer in het buitenland ben om het te kunnen testen en zeker te weten. Groetjes, Peter
Reputatie 3
Badge +5
Hoi NavcoPeter,

Welkom op 't Simyo Forum!

Vervelend dat je niet hebt kunnen internetten op Ibiza! Snap dat je daar toch graag gebruik van wilt maken.

Goed dat je de APN alvast hebt ingesteld op aanraden van PaulH! Als een extra verzekering dat het de volgende keer werkt, heb ik een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart die te maken hebben met internet in het buitenland. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en dan weer aanzetten zodat de reset goed wordt doorgevoerd.

Als je de volgende keer in het buitenland nog steeds problemen hiermee ervaart, raad ik je aan om jouw simkaart in een ander toestel te plaatsen en het liefst een andere simkaart in je eigen toestel. Dan kunnen wij achterhalen of het heeft gelegen aan de simkaart of aan (de instellingen van) het toestel.

Laat je het weten?

PaulH en Raytje, super! Dank jullie wel!

Groetjes,
Ilias
Badge
Thanks Ilias! Toestel 10 minuten uitschakelen en opnieuw inschakelen is inmiddels gebeurd. Ik laat het t.z.t. weten. Groetjes, Peter
Reputatie 5
Badge +9
Hoi NavcoPeter,

We wachten het in spanning af...

Groetjes,
Caspar

Reageer