.

Beantwoord

Waarom heb ik geen data verbindingsproblemen bij roaming buitenlad?

  • 19 April 2015
  • 3 reacties
  • 239 Bekeken

Helaas werkt op mijn telefoon de dataverbinding niet in het buitenland. Bij aanmelden op het netwerk is er kortstondig verbinding maar valt na een aantal seconden weg. Wanneer ik terug op eigen netwerk zit doet de data verbinding het nog steeds niet totdat ik de verbinding reset.

Ik gebruik een blackberry q10
icon

Beste antwoord door Ali 21 April 2015, 10:13

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi sharkbait,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je aangeeft geen internet verbinding kon krijgen in het buitenland.

Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat je op 18 april, voor iets meer dan een uur, kort verbinding had met het internet. Je hebt zo'n 1,5 MB's verbruikt toen. Je instellingen staan voor de rest goed, internetten in het buitenland is mogelijk.

Het niet werken van het internet in het buitenland kan meerdere oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld bepaalde toestelinstellingen. Om uit te sluiten wat de oorzaak is kan je de volgende keer in zo'n situatie even handmatig van netwerk wisselen. Je had in België gebruik gemaakt van BASE, de volgende keer kan je kiezen voor Proximus of Mobistar.

Als je dan nog steeds problemen ondervindt kan je het beste vanuit het het buitenland contact met ons opnemen. Wij zullen zullen dan kijken hoe je aansluiting op het netwerk aangemeld is om het probleem voor je te kunnen oplossen.
Ali,

Bedankt voor de reactie. Ik heb inderdaad 18 april de telefoon meerdere malen gereset om zo toch even een dataverbinding te krijgen. Wanneer ik daarna bij instellingen kijk staat er simkaart niet compatible aangeveven bij het gekozen netwerk. Proximus en mobistar heb ik die dag ook geprobeerd zonder resultaat.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi sharkbait,

Graag gedaan, namens Ali;)

Vreemd dat er staat dat de simkaart niet 'compatible' is op de gevonden netwerken. Het lijkt er op dat jouw toestel niet echt uit zichzelf naar een netwerk zoekt. Vaak is dit euvel opgelost door even het toestel te herstarten.

Mocht jij in het buitenland de volgende keer nog steeds geen verbinding krijgen, ben ik ook heel benieuwd of jouw simkaart het wel doet in iemand anders zijn telefoon. Zou jij dat eens kunnen testen? En vice Versa?

Reageer