.

Beantwoord

Waarom had ik geen bereikbaarheid in Italie?

  • 18 July 2015
  • 3 reacties
  • 896 Bekeken

Vandaag teruggekeerd vanuit Pescara vrijwel meteen vanaf de landing totaal niet kunnen bellen en of internetten ivm slechte bereikbaarheid. Ik sloot deze maand mijn abonnement bij simyo af, maar moest om te kunnen bellen of internetten een plaatselijke provider ( Tim ) kaart kopen om gebruik van mijn telefoon te kunnen maken met simyo totaal geen bereik schande simyo!
icon

Beste antwoord door Ernst 20 July 2015, 16:36

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Overbodige vraag misschien, maar stond bellen in en naar het buitenland aan op Mijn Simyo? Mobiel internet in het buitenland moet daarnaast ook aan staan.
Dat stond aan ja, maar gaf geen bereik.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi RenR, welkom op ons forum!

Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic verplaatst naar het subforum Buitenland.

Wat vervelend dat je zo moeilijk verbinding kreeg in het buitenland :(
Op zich, wanneer Bellen in en naar het buitenland en Internet op je mobiel - Buitenland aan staan, hoor je in Europa een behoorlijk bereik te hebben.
Nu staat sinds gisteren pas de optie Internet op je mobiel - Buitenland aan, dus die tel ik verder even niet mee.
In je verbruiksgegevens zie ik ook 1 kort gesprekje van een paar seconden en twee smsjes vanuit Italië. Het korte gesprek laat zien de optie staat dus goed aangemeld op het netwerk. Smsjes sturen en ontvangen is altijd mogelijk. Daar heb je enkel een netwerk voor nodig waar onze netwerkprovider KPN een contract mee heeft.

Voor Italië zijn dat H3G, Vodafone/Omnitel, TIM of WIND. Met één van deze netwerken kun je naast sms'en ook bellen. Soms lukt het niet om automatisch een netwerk te laten selecteren in je telefoon en dien je handmatig een netwerk te zoeken en selecteren.
Mocht je ergens in de toekomst weer naar het buitenland gaan, laat het ons even weten. Dan kunnen we aangeven welke netwerken je kunt gebruiken.

Heb ik zo duidelijk uitleg gegeven?


Scotsman, dank je voor het meedenken!

Reageer