.

Beantwoord

Waarom gaat mijn buitenlandverbruik niet van mijn bundel af?


Waarom gaan er euro's af terwijl er genoeg mb's opstaat en buitenland aan staat in Hongarije.
icon

Beste antwoord door franswon 24 July 2016, 19:25

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo sywima,

Welkom op het Simyo Forum.

Voorlopig worden alleen de EU-tarieven in rekening gebracht in plaats van de MB's + het EU-tarief Je bent dus per saldo beter uit, je MB's kan je gewoon in NL opmaken.
Waarom moet je dan mb's in Hongarije hebben, ik ben extra overgegaan op een abonnement met meer mb's en nou heb ik ze niet eens nodig.
Reputatie 7
Badge +9
Uit de e-mail van 31 maart 2016:

Tijdelijke tarieven voor bellen en sms’en in de EU vanaf 30 april 2016
Van 30 april 2016 tot en met medio 2017 geldt er een tijdelijke regeling. Simyo rekent dan de Nederlandse bundelkosten, zoals hierboven uitgelegd + een EU-toeslag (1 eurocent tot 6 eurocent per minuut/sms/MB).

Tijdelijk alleen EU-toeslag
Door technische redenen brengt Simyo vooralsnog alleen de EU-toeslag in rekening. Daarom gelden er tijdelijk lagere tarieven voor Simyo bellers vanaf 30 april a.s. Zodra we wel Nederlands verbruik kunnen rekenen in combinatie met de EU-toeslag brengen we je daarvan op de hoogte.

Ook laten we het je natuurlijk weten zodra er meer duidelijk is, wanneer in 2017 verbruik binnen de EU precies hetzelfde kost als verbruik binnen Nederland.

We hopen dat alles zo duidelijk voor je is. Mocht je binnenkort op vakantie gaan, dan wensen we je alvast veel plezier!
Ja, dat snap ik.
Reputatie 7
Badge +9
Jammer voor je van die extra aanschaf, waarschijnlijk is het aan je aandacht ontsnapt. Simyo heeft de klanten wel juist geïnformeerd.

Ik wens je in ieder geval nog een fijne vakantie verder.
Het is mij inderdaad ontgaan, dank je wel.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sywima,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over de buitenlandtarieven! Wat Franswon zegt is helemaal waar: normaliter zou je buitenlandverbruik verrekend worden met je bundel. Daarbovenop zouden de roamingskosten komen. Concreet zou dit betekenen dat als je een internetbundel hebt van 1000 MB, en je 100 MB in Spanje zou verbruiken, je nog 900 MB's over zou hebben in je bundel. Bovendien zou er 100 x € 0,06 bij komen aan roamingskosten.

Omdat dit nu technisch niet mogelijk is, gelden slechts de roamingskosten. Dat is de reden dat je in Hongarije slechts de buitenbundelkosten betaalde en je internetbundel niet kon gebruiken. Wel jammer dat je het idee hebt dat je niets aan je bundel gehad hebt, maar natuurlijk komt dit juist net iets voordeliger voor jou uit! Zoals Franswon ook al aangaf is er inderdaad duidelijk over gecommuniceerd, maar ik snap goed dat je ervan baalt dat je een extra aanschaf hebt gedaan voor niets.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Jihane
Ik had geen abonnement, deed alles prepaid, dus heb het gemist. Speciaal voor Hongarije ben ik over gestapt naar een abonnement.
Reputatie 7
Badge +9
Met een prepaid had je sowieso niet in het buitenland kunnen internetten!
Nee, daar kwam ik dus ook achter vandaar dat ik overgestapt was naar een abonnement.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi sywima,

Ach, dat maakt het allemaal nog vervelender 😞 Als je nog binnen de 14 dagen zichttermijn zit, zou je kunnen overwegen om de bestelling te annuleren. Je kunt ook altijd een nieuw Prepaid pakket aanvragen en nummerbehoud aanvragen. We zetten jouw nummer dan weer over op deze nieuwe prepaid kaart.

Let er wel op dat dit niet kan als je een jaar abonnement hebt afgesloten. Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?

@Franswon, wederom bedankt voor je hulp.

Groetjes,
Angela

Reageer