.

Beantwoord

Waarom gaat het verbruik van internet in buitenland zo hard?

  • 26 August 2020
  • 3 reacties
  • 414 Bekeken

Goedendag,

hoe kan het dat ik met mijn Simyo prepaid in Nederland ongeveer 50 mb per dag gebruik en nu ik in Frankrijk ben, en gebruik maak van Orange, mijn verbruik 4 keer hoger is?

 

dat terwijl ik niet anders internet dan in NL.

icon

Beste antwoord door Tessanne 26 August 2020, 16:53

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedendag,

hoe kan het dat ik met mijn Simyo prepaid in Nederland ongeveer 50 mb per dag gebruik en nu ik in Frankrijk ben, en gebruik maak van Orange, mijn verbruik 4 keer hoger is?

 

dat terwijl ik niet anders internet dan in NL.

Is het mogelijk dat jij in Nederland meer Wifi zit, dan in Frankrijk? Daarnaast raad ik dit blog aan. Met de tips in dat blog zou je een beeld kunnen vormen naar jouw verbruikt.

Dankjewel voor je reactie.

eerlijk gezegd is er geen verschil in mijn gebruik wat betreft WiFi gebruik. 
wat wel opvalt is de enorme hoeveelheid dataverkeer van apps die ik niet gebruik. Zal wel iets met cookies te maken hebben.

 

nogmaals dank en ik zal Dan maar wat voorzichtiger zijn

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Traveller76,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit een beetje gek oogt! 

 

Stel jij plaatst een foto op Facebook wanneer je in Nederland bent, dan kost dit evenveel MB's als dat je precies dezelfde foto op Facebook plaatst terwijl je in Frankrijk bent. Het aantal MB's dat er nodig is om een actie via het internet te voltooien, zal niet per land verschillen. Dit blijft een gelijk aantal MB's. Ik heb daarom het vermoeden dat er iets anders aan de hand is. Dat kan zoals Groentjuh zegt omdat je in Nederland meer verbonden bent met het WiFi netwerk of bijvoorbeeld omdat jouw telefoon toevallig net een update heeft voltooid met gebruik van de mobiele gegevens.

 

Je hebt met behulp van de link van Groentjuh denk ik kunnen zien waaraan de meeste MB's zijn verbruikt. Er is in ieder geval iets in de telefoon wat de grote hoeveelheden verbruik veroorzaakt. Wist je dat je de mobiele gegevens voor de apps die je niet gebruikt ook uit kunt zetten? Check dit blog voor meer informatie.

 

Hopelijk kom je er zo uit! Mocht je nog vragen hebben, reageerd dan gerust. 

 

Bedankt Groentjuh!!! :smile:

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer