.

Beantwoord

Waarom denkt Simyo dat ik nog steeds in Slowakije ben?

  • 2 December 2019
  • 8 reacties
  • 380 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik was eind oktober een paar dagen in Slowakije maar ben inmiddels weer thuis hier in Schotland. Toch wil Simyo daar niets van weten want als ik mijn mobiel opstart krijg ik een welkom sms met de tekst Ahoj! Vitajte in Slowakije. Je bundels zijn hier geldig…. enz. Raar maar waar!

icon

Beste antwoord door Daisy 3 December 2019, 10:15

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Scotsman,

 

Dat is inderdaad gek! Kan je wel verbinding maken met een netwerk van Schotland? 

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Scotsman,

 

Dat is inderdaad gek! Kan je wel verbinding maken met een netwerk van Schotland? 

 

Groetjes,

Daisy

Dat is geen enkel probleem. Vanmorgen de telefoon opnieuw opgestart en hij vindt automatisch het netwerk van Three UK. Maar hij “pakt” ook wel eens een ander netwerk, we zijn tenslotte aan het roamen. Ongeveer een minuut later krijg ik de welkom sms voor Slowakije:

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Scotsman,

 

Ik heb dit even nagevraagd want ik heb dit persoonlijk ook nog niet voorbij zien komen. Dit schijnt wel eens vaker voor te komen, dit komt omdat providers altijd een kenmerk hebben. Dit kenmerk is voor bepaalde landen hetzelfde zoals in dit geval bij Slowakije en Schotland. De tarieven kloppen wel alleen het land dat word aangegeven niet. Dit komt ook wel eens voor in Amerika, daar ontvangen klanten soms een sms dat ze verbonden zijn met het netwerk van Bermuda. 

 

Er is dus gelukkig niks "geks" aan de hand!

 

Groetjes,

Daisy

 

Reputatie 7
Badge +9

Ben nu in Nederland en kort na het aanzetten van mijn Simyo telefoon werd ik welkom geheten in Slowakije. Precies dezelfde sms tekst die ik eerder citeerde. Volgens mij heeft Simyo tijdens de aardrijkskunde les niet goed opgelet...

Reputatie 7
Badge +9

Ben nu in Nederland en kort na het aanzetten van mijn Simyo telefoon werd ik welkom geheten in Slowakije. Precies dezelfde sms tekst die ik eerder citeerde. Volgens mij heeft Simyo tijdens de aardrijkskunde les niet goed opgelet...


Ik denk dat die SMS nog in de wachtrij stond… Simyo heet jou wel welkom in Nederland, maar heet je niet per automatische SMS welkom in Nederland.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Scotsman,

 

Wat gek! Ik denk dat de sms nog in de wachtrij stond zoals groentjuh aangaf, ik zie de sms niet terug bij de contact sms'en die Simyo verstuurd.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +9

Gisteravond weer teruggekeerd in bonnie Scotland. Gelukkig werd ik door Simyo welkom geheten in het VK met een joviaal ‘Oh, hello there!’. Hopelijk zijn alle aardrijkskundige rimpeltjes nu weer gladgestreken!

Reputatie 4
Badge +4

Hey Scotsman,

 

Geen plek als thuis! Het lijkt er dan op alsof het nu wel gewoon goed gaat :)

Fijne jaarwisseling alvast!

 

Groet,

Ouael

Reageer