.

Beantwoord

Waarom kan ik in het buitenland geen sms verzenden zonder wifi?

  • 31 March 2015
  • 5 reacties
  • 1380 Bekeken

Zodra ik in het buitenland ben, kan ik geen sms versturen. Als ik in een bekend wifi gebied kom, stuurt simyo het bericht pas weg.
Dit wil zeggen, dat als ik onderweg ben met bijv. de auto, ik geen sms kan sturen.
Wat kunnen we hier aan doen?

met vriendelijke groeten
Rineke Klinkhamer

ps, ik heb een prepaid kaart
icon

Beste antwoord door Scotsman 31 March 2015, 21:46

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Hallo Rineke, wat vreemd. SMS verloopt over het mobiele netwerk en zou niets te maken moeten hebben met WiFi.

Heb je misschien wat aan de volgende link: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-sms-versturen-vanuit-het-buitenla-104
Reputatie 7
Badge +9
Je hebt vast een iPhone. Die probeert een sms als iMessage te versturen maar dat lukt niet in het buitenland want met prepaid heb je in het buitenland geen mobiel internet. Je kunt ergens in de instellingen onder "Messages" de optie "Send as SMS" (of hoe dat in het Nederlands heet) aanzetten. Ik denk dat het dan wel lukt.
Reputatie 7
Je hebt vast een iPhone. Die probeert een sms als iMessage te versturen maar dat lukt niet in het buitenland want met prepaid heb je in het buitenland geen mobiel internet. Je kunt ergens in de instellingen onder "Messages" de optie "Send as SMS" (of hoe dat in het Nederlands heet) aanzetten. Ik denk dat het dan wel lukt.

Kijk, en aan zo'n tip hebben we allemaal wat. Top!
Reputatie 7
Badge +9
Denk 't ook. Zo gauw het een sms is, zie je de tekst in een groene ballon i.p.v. een blauwe.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi rinekeklinkhamer, welkom op het Simyo forum 🙂!

Wat onhandig dat het lijkt alsof je alleen via Wi-Fi sms'jes kunt versturen! Ik heb het idee dat Scotsman het juiste antwoord heeft op je vraag. Zou je ons willen laten weten of dit ook zo is? :)

Bedankt Scotsman, RicoK en de leon!

Reageer