.

Beantwoord

Waarom is het betalen in het buitenland zo duur?

  • 20 August 2016
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

Waarom krijg ik het gevoel bestolen te worden als ik (abonnementje van 5 euro per maand) in het buitenland af en toe voicemail bel etc, dat ik dan eerst 5 euro betaal zonder dat ik dat in Nederland heb gebeld, zonder dat ik iets van die 5 euri gebruikt heb, en dan toch nog 4 euro buiten de bundel moet moet betalen. Dus in totaal voor 4 euro gebeld, en dan een rekening van 9 euro.
Dus wel geld incasseren van mijn verbruik in buitenland, maar niet eerst die 5 euro abonnement verrekenen.

Ongebruikte belminuten is natuurlijk makkelijk verdienen, maar waarom niet eerst van alle kosten die 5 euro af, en de rest door factureren. Dat voelt dus zoals gezegd wat minder als diefstal.

voorbeeld: voor 3 euro gebeld, voor 50 ct betaalde nummers gebeld en dan 5,50 euro betalen. Dan ben je niet goed bezig ! Die 50 cent kunnen dan toch nog makkelijk in dat 5 euro tarief verrekend worden ?
icon

Beste antwoord door Ilias 22 August 2016, 13:59

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Geduld hebben toch volgend jaar. Dan gaat bellen in de EU ook uit je bundel.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi maartenuitarnhem,

Welkom op ´t Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat je de kosten voor het bellen in het buitenland op deze manier ervaart. Wij willen dit natuurlijk voordeliger maken voor een ieder en doen onze uiterste best om dit zo snel mogelijk door te voeren.

Medio 2017 zullen alle gesprekken binnen de EU vanuit de bundel worden gerekend en niet per definitie buiten de bundel zijn. Nu kost het bellen binnen de EU slechts € 0,06 per minuut. Ben je benieuwd hoeveel het kost buiten de EU, klik dan hier.

Verder is het goed dat je dit kenbaar maakt. Ik zal mijn uiterste best doen om dit goed kenbaar te maken bij mijn collega die hierover gaat. Is dat goed?

Groetjes,
Ilias

Reageer