Skip to main content

.

Ik ben recent in de VS geweest en ik zie nu dat er buiten de bundel kosten zijn aangerekend.

Dit was voor oproepen van nummers die ik geblokkeerd heb en eenmaal voor een gemiste oproep. Ik zie ook duidelijk in mijn telefoongeschiedenis dat ik nooit een oproep van deze nummers beantwoord heb.

Ik had hierover contact met Simyo via WhatsApp maar ik moet het doen met "het verbruik is wel geregistreerd door uw simkaart".

Kan iemand me uitleggen hoe dit kan? Ik heb bewust al maanden bepaalde spamnummers (vattenfall, natuurmonumenten etc) geblokkeerd op mijn Android telefoon en nu moet ik ervoor gaan betalen dat zij mij lastig vallen? Hoe dan?

Moet ik dan voortaan de simkaart uit mijn telefoon verwijderen als ik buiten Europa ga?

Hoi @K i m,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat er kosten buiten je bundel zijn berekend.

Ik vraag me af of je je voicemail hebt ingeschakeld? Indien je buiten zone 1 reist en gebeld wordt, betaal je namelijk ook voor de doorschakeling naar je voicemail. Ik vermoed dat dit de reden is dat er kosten in rekening zijn gebracht terwijl je de telefoontjes niet hebt opgenomen. Ik raad aan om je voicemail uit te schakelen zodra je buiten zone 1 reist om dit te voorkomen!

Groetjes,
Roeqajja

Hoi Roeqajja,

Bedankt voor je reactie. Dat wist ik niet dat voicemail geld kost ook al beluister je hem niet. Balen van de kosten maar nu ik dat weet kan ik er volgende keer rekening mee houden.

Jammer dat ik via WhatsApp geen antwoord kreeg op mijn vraag, blijkbaar is het bij de klantenservice ook nog niet bij iedereen bekend ;-)

Hi @K i m,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat je vraag via Whatsapp niet beantwoord is.

Ik zie welke collega je hebt gesproken en ik zal haar informeren zodat zij deze informatie ook weet voor in de toekomst 🙂.

Groetjes,
Roeqajja

Wow, dat is dus gewoon € 2,54 per gemiste oproep bij Simyo als je je Voicemail aan hebt staan in de VS. Daar had de “Welkom in de Verenigde Staten” SMS wel voor mogen waarschuwen! In mijn geval gelukkig maar 3x gebeurd, dus valt nog mee, maar blij word ik er niet van. Ik vraag me af of andere providers dit ook zo doen.

Reageer