.

Beantwoord

Waarom kan ik wel bellen en sms'en maar heb ik geen mobiel internet in Wenen?

  • 29 June 2015
  • 5 reacties
  • 343 Bekeken

Badge
Ik ben voor het eerst met mijn Simyo-SIM in het buitenland. Heb al enkele weken geleden alle buitenlandopties aangezet in mijn profiel. Maar nu: geen mobiel Internet.

Heb roaming aangezet en het hele stappenplan doorlopen. Alles was al goed ingesteld, alleen stond er geen 'default' maar 'default,supl,mms'. Daar heb ik voor de zekerheid 'default' van gemaakt.

Telefoon ruim een kwartier uitzetten hielp ook niet.

Zoeken naar netwerken en dan automatisch aanmelden lukt ook niet, al zegt de telefoon dat het is gelukt.

Bellen, SMS-en, gebeld worden en SMS ontvangen lukt wel.

Samsung Galaxxy S5.

Wat is er mis?
icon

Beste antwoord door Ali 30 June 2015, 14:20

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Erick,

Goed je weer op het forum te zien.

Vervelend om te horen dat je in Wenen niet kan internetten.

Ik heb je aansluiting bekeken. De optie om te kunnen internetten in het buitenland heb je ingeschakeld op 1 april. Op het netwerk staat alles goed. Je zou zonder problemen op het internet te kunnen.
Zojuist heb ik voor de zekerheid een reset uitgevoerd voor je internet. Je mag je toestel even uit en aanzetten om de wijziging af te ronden.

Fijn dat je al een aantal stappen hebt ondernomen om na te gaan of het aan je toestel lag. Om dit uit te sluiten zou je je simkaart nog even kunnen uit testen op een ander toestel.

Laat je ons weten of je weer op internet kan?
Badge
 
Dat uit- en aanzetten heb ik gedaan... vlak voor en vlak na de terugvlucht naar Nederland.

Met andere woorden, ik ben inmiddels terug. Ik was slechts één dag in Wenen, voor het werk, vandaar.

Ik kan dus niet proberen of het nu werkt.

Het enige dat ik nog kan zeggen is dat ik zelfs geen verbinding had. Het is dus niet zo dat ik een verbinding had (de G of de H in de statusbalk van de telefoon) maar dat daar niets over werd verstuurd; maar in plaats daarvan zag ik zelfs die G of die H niet verschijnen, dus er was echt he-le-maal niets.

Er zit nu niets anders op dan te wachten tot mijn volgende buitenlandse reis om te testen of het werkt.

Erick
 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Erick,

Dan zullen we dat inderdaad even moeten afwachten. :$

Herstart even je telefoon op de plek van bestemming. Het kan ook helpen om vervolgens even handmatig een netwerk te selecteren.
Kun je ons laten weten of dan heeft geholpen?
Badge
 
Uitzetten en (na een kwartier) aanzetten heb ik daar in Wenen al gedaan, maar dat hielp niet. Maar dat was voordat Ali een reset heeft uitgevoerd op mijn instellingen.

Handmatig een netwerk selecteren heb ik daar ook gedaan. Maar welk netwerk moet ik in zo'n geval kiezen? Ik heb er maar eentje geprobeerd: A1. Maar dat hielp dus ook niet. Maar ook dat was natuurlijk voordat Ali de reset deed.

Als ik nog eens in de situatie kom en handmatig een netwerk moet selecteren, hoe weet ik dan *welk* netwerk ik moet kiezen?

Erick
 
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Erick,

Als je handmatig in je telefoon een netwerk wilt selecteren, dan kun je ze allemaal bij langs gaan. Je ziet vanzelf of het mogelijk is om met dat netwerk verbinding te maken of dat het niet mogelijk is. Mocht je er echt niet uitkomen, dan kun je aangeven in welk land je bent en welke netwerken je ziet op je beeldscherm.

Er zijn sommige netwerken waar je wel op kunt bellen en sms'en, maar niet op kan internetten. Soms is dit een reden waarom de internetverbinding niet tot stand komt.

Zoals Ruud al verteld, mocht het nog een keer gebeuren, dan kun je het ons laten weten. Zo kunnen we meteen voor je kijken 🙂 Ook kunnen we op zo'n moment contact opnemen met onze netwerkspecialisten. Zij zien gelijk of alles goed staat op het netwerk.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden 🙂

Reageer