.

Beantwoord

Waar komen deze buitenlandkosten vandaan?

  • 15 November 2016
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Ik heb 2x een minuut bellen in Indonesie geregistreerd gekregen, terwijl ik niet heb opgenomen.
Hoe kan dit? Als ik gebeld heb, wil ik ook niet hoeven betalen.

Groeten,

Pieter
icon

Beste antwoord door Jihane 15 November 2016, 16:02

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pieter123456,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over je verbruik in het buitenland! Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik zie dat er tweemaal twee minuten gerekend zijn omdat je vanuit Indonesië naar dit nummer gebeld hebt: 0612001330. Dit is gebeurd op 3 oktober. Kun je dit plaatsen? 🙂 Je geeft namelijk aan dat je op een bepaald moment niet hebt opgenomen, maar wat je bij je verbruik ziet gaat om een tweetal aan uitgaande gesprekken. Kun je me meer vertellen over de situatie? Dan kan ik voor je uitzoeken wat er aan de hand is!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

bedankt voor het antwoord. na nog wat verder speuren, blijkt dat 0612001330, gewoon 1330 te zijn.

Dit is de afzender van het sms-bericht, Welkom in Indonesie, bellen naar NL kost .....

Dit is niet bewust gebeurd natuurlijk. Als dit een niet te bellen nummer is, hoe kan dit dan? Het enige wat ik kan bedenken is een 'broekzak' belletje 😞.

Kan dit eventueel worden kwijtgescholden?

Vriendelijke groet,

Pieter
Badge +7
Hoi Pieter123456,

Dat is heel scherp van jou! Het gaat hier inderdaad om de afzender van het sms-bericht met de tarieven in Indonesië. Beide gesprekken zijn na 1.19 minuten en 1.18 minuten afgebroken. Dat is niet toevallig, want als je dit nummer belt krijg je niemand aan de lijn. Vandaar dat het belletje automatisch na deze tijd wordt afgebroken.

De gesprekken staan op het netwerk geregistreerd, er is dus wel echt gebeld. Ik ga er daarom ook vanuit dat het om een 'broekzak' belletje gaat. Ik snap dat het niet de bedoeling was om dit nummer te bellen. Dat is heel vervelend. Daarom wil ik je graag eenmalig tegemoet komen. Je hoeft maar één van de twee gesprekken te betalen. Vind je dit een goede oplossing?

Groetjes,
Samantha
Beste Samantha,

bedankt voor je begrip. Ik begrijp dat ondanks dat er niet daadwerkelijk gebeld is, ik mazzel heb gehad dat het bericht niet langer duurde. Het schrappen van één gesprek van de rekening lijkt mij een prima oplossing.

Ik neem aan dat ik hier niets voor hoef te doen en dat het verrekend wordt met een latere rekening oid?

Bedankt voor de coulance.

Vriendelijke groet,

Pieter
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Pieter123456,

Graag gedaan! Fijn dat je dit een goede oplossing vindt.

Je hoeft niets te doen voor de coulance. Ik heb de vergoeding voor je aangevraagd. Je zult op je november factuur zien dat je maar voor één gesprek betaalt.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan kun je mij dit laten weten!

Groetjes,
Asma

Reageer