.

Beantwoord

Verhuizen naar Duitsland

  • 21 February 2017
  • 4 reacties
  • 394 Bekeken

Badge
Hallo,

ik verhuis binnenkort naar Duitsland. Aangezien in Juni de roamingkosten afgeschaft worden, vroeg ik me af of het moegelijk is mijn abonnement en telefoonnummer bij Simyo te behouden op een Duits adres?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Scotsman 21 February 2017, 17:43

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het is niet de bedoeling dat je altijd aan het roamen bent. Daar schijnt een stukje fair-use voor te zijn om te voorkomen dat je de goedkoopste provider in de EU opzoekt en daar een simkaart neem. Natuurlijk zonder ooit van het netwerk van die provider gebruik te maken.
Reputatie 7
Badge +9
Het is niet mogelijk om bij Simyo klant te zijn met een buitenlands adres (eigen ervaring). Oplossing: registreer een Nederlands adres, bijvoorbeeld dat van een familielid of vriend.
Reputatie 7
Badge +9
Als aanvulling:

Misbruik

Telecombedrijven hebben wel de mogelijkheid om maatregelen te nemen als er ‘misbruik’ van de diensten wordt gemaakt. Zo kunnen zij nog steeds geld vragen aan mensen die hun simkaart bijna alleen in het buitenland gebruiken. De provider mag dan maximaal 4 cent per gebelde minuut of iets minder dan 1 cent per megabyte in rekening brengen.

Gratis roaming voor langere tijd is dus enkel bedoeld voor mensen die een ‘stabiele’ band met het land hebben waarin zij verblijven, zoals studenten en expats die vaak naar huis gaan. „We moeten wel duidelijke garanties inbouwen om misbruik van dit systeem te vermijden”, aldus Andrus Ansip van de Europese Commissie.
Reputatie 7
Badge +10
Hi TKaya,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je in Duitsland gaat wonen 🙂 Is dat voor onbepaalde tijd? Of eventjes maar? Zoals de heren hierboven al aangegeven hebben, is het niet mogelijk om je Simyo aansluiting op een Duits/buitenlands adres of met een Duits/buitenlands rekeningnummer. Het is raadzaam om je adresgegevens dus Nederlands te houden. De reden hiervoor is dat we bijvoorbeeld geen simkaarten naar het buitenland kunnen versturen.

Het is verder helemaal niet duidelijk of er haken en ogen zitten aan veelvuldig gebruik maken van je aansluiting in het buitenland 🙂 Mocht daar iets mee gebeuren, dan laten we dat zeker op tijd weten. We doen niet aan addertjes onder het gras: alles zal transparant en helder zijn. Geen zorgen!

Lukt het om je adresgegevens Nederlands te houden?

@ Groentjuh, Scotsman en Franswon: dank voor alle hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer