.

Beantwoord

Kan ik vanaf 1 juni gewoon data roaming aanzetten om gratis gebruik te kunnen maken van het internet in het buitenland?

  • 23 May 2017
  • 2 reacties
  • 875 Bekeken

Hallo ik vertrek vrijdag naar het buitenland maar kan ik dan vanaf 1 juni gewoon data roaming aanzetten om gebruik te kunnen maken van het internet in het buitenland?
icon

Beste antwoord door Samantha 24 May 2017, 15:19

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Kijk hier eens naar
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/wanneer-verdwijnen-de-roamingkosten-38486
Badge +7
Hoi Guus sommers,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat leuk dat je op vakantie gaat! 😃 Waar ga je naartoe?

Vanaf 1 juni komen de roamingskosten binnen de EU te vervallen. Dat betekent dat je vanaf deze datum met je Sim Only kunt bellen, sms'en en internetten binnen deze landen vanuit je Nederlandse bundels. Hiervoor worden geen extra kosten meer in rekening gebracht. Meer informatie hierover vind je in deze blog. Let er wel op dat dit alleen geldt voor landen in zone 1. Ga je naar een land buiten zone 1, dan betaal je nog wel buitenbundeltarieven. Voor meer informatie over deze tarieven, kun je kijken op onze tarievenpagina.

Als je wilt internetten in het buitenland, is het verstandig om dataroaming aan te zetten in je telefoon. Daarnaast is het belangrijk dat je de optie Internet in het buitenland' aan hebt staan op Mijn Simyo. Dit kun je aanzetten op Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Ik zie dat jij deze al aan hebt staan, heel goed! Hier hoef je niets meer aan te veranderen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt? Ik wens je alvast een fijne vakantie :D

Groetjes,
Samantha

@Ron H, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer