.

Beantwoord

Valt bellen naar Duitsland binnen de bundel?

  • 17 March 2017
  • 3 reacties
  • 1592 Bekeken

Hoi,
valt bellen naar duitsland vanaf nederland in het gewone bel bundel ? Is er en verschil tussen prepaid een sim only?
icon

Beste antwoord door Asma 19 March 2017, 17:29

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Tanje196,

Welkom op het Forum! :D

Op dit moment kun je bundels alleen binnen Nederland gebruiken door naar Nederlandse vaste en mobiele nummers te bellen. Als jij vanuit Nederland naar Duitsland belt, dan betaal je hier kosten buiten je bundel voor. Hier betaal je 22 cent per minuut of 7 cent per sms voor. De tarieven die we hanteren voor bellen naar en vanuit het buitenland zijn voor Prepaid en Sim Only hetzelfde. Klik hier voor meer informatie over onze tarieven.

Wist je dat de roamingtarieven (bellen vanuit buitenland) binnen de EU vanaf 15 juni vervallen? Dit betekent dat als je in Duitsland bent, jij je bundels gewoon kunt blijven gebruiken. Je betaalt hier dan geen extra kosten voor. Dat is leuk nieuws, toch? 😃

Als je hier vragen over hebt, dan kun je mij dit gerust laten weten.

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Dus als ik nu vanuit Nederland naar Duitsland bel, valt dat buiten mijn Simyo-abbonoment.

Maar wat als ik op vakantie in Duitsland ben, en daar iemand op zijn Duitse (mobiele telefoon) bel? Valt dit dan binnen, of buiten mijn abonnement (belminuten)? Valt dat binnen de afschaffing van roamingtarieven binnen de EU?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rickbaeten,

Het klopt dat bellen vanuit Nederland naar het buitenland niet binnen je bundel valt.

Omdat de roamingtarieven zijn te komen vervallen, kun jij je simkaart nu zonder extra kosten gebruiken binnen de EU. Dit houdt in dat als jij je in Duitsland bevindt, jij kunt bellen naar elk Europees telefoonnummer. Wanneer je vanuit Duitsland belt naar een Duits nummer, dan valt dit ook binnen je bundel. Meer informatie vind je hier.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma

Reageer