.

Beantwoord

Ik was in Engeland maar toch kosten buiten de bundel? Hoe kan dat?

  • 18 September 2017
  • 6 reacties
  • 203 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Bij aankomst in Engeland op 1 sept 2017 krijg ik de volgende SMS:

"Welkom in de Verenigde Koninkrijk. Je bundels zijn hier geldig! Buiten je bundel bel je voor 23cent p/min, 7 cent p/sms en 15 cent p/MB. Gebeld worden is gratis ......."

Op 17 sept 2017 krijg ik de volgende SMS:

"Je hebt € 48,40 aan kosten voor internet in het buitenland gemaakt. Bij € 60,50 wordt je internet geblokkeerd. Blijven internetten? SMS JA naar 1330. Groet Simyo."

Nu ben ik nog niet eens door de helft van mijn bundel. Waarom krijg ik dan extra kosten?
Binnen mijn bundel zou vanuit Engeland toch geen extra kosten zijn?
icon

Beste antwoord door Asma 19 September 2017, 09:46

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ed2013,

Heb je op Mijn Simyo je specifieke van de kosten al bekeken? Dit kan een heleboel verklaren.
Ben je met de boot naar het VK gegaan en heb je onderweg internet gebruikt dan betaal je het tarief van zone 4 (satelliet) en dat loopt snel op.
Badge
Hoi Frans,

Dank voor de info.
Ik was idd met de boot van VK naar NL. Het schip lag toen al aan wal in NL. Ik wist niet beter of we zijn al in NL. Er was ook geen waarschuwing of melding dat mijn data via zone 4 (satelliet) ging.
Dit is zeker niet fijn en ik vind het ook niet netjes dat wij als gebruiker hierover geen waarschuwing krijgen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet met welke boot je hebt gereisd, maar over het algemeen wordt het scheepsnetwerk (dat van een satellietverbinding gebruik maakt) uitgeschakeld als het schip de kust nadert. Vermoedelijk is het verbruik opgetreden toen de boot zich nog verder op zee bevond.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ed2013,

Welkom op het Forum!

Jeetje, ik kan mij voorstellen dat jij je afvraagt waar deze kosten nou precies vandaan komen. Franswon en Scotsman hebben je hier inmiddels al bij geholpen zie ik.

Ik ben zojuist even in je verbruik gedoken en zie inderdaad dat deze kosten buiten je bundel zijn opgebouwd door internetkosten op de boot. Als jij je op een boot bevindt dan maak je geen gebruik van ons netwerk, maar die van de satelliet. Het vervelende hieraan is dat je bundels op zee niet geldig zijn.

Normaal gesproken zou je wel een sms moeten krijgen op het moment dat je verbinding maar met een satellietverbinding. Gek genoeg heb jij deze sms niet gehad. Het is hierom erg oneerlijk om jou met de kosten buiten je bundel op te zadelen!

Maak je vooral geen zorgen, ik zal alle gemaakte kosten buiten je bundel volledig vergoeden. De vergoeding zal zichtbaar zijn op je september factuur, welke rond 12 oktober online te vinden is op Mijn Simyo.

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

@ Franswon en Scotsman, super bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Badge
Hoi Asma,

Super. Dit vind ik heel fijn van Simyo.

Dank je wel.
Reputatie 5
Badge +5
Fijn dat je blij bent met de oplossing van Asma :)

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Els

Reageer