.

Vraag

[Test mee] De 'internetten in het buitenland test'. Inschrijvingen gesloten


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hey allemaal,

Internetten in het buitenland levert nog steeds vragen op. Sommige klanten kunnen niet altijd direct internetten. Vaak heeft dat te maken met niet correct ingestelde APN of algemene internet instellingen.

Het leek mij een goed idee om internet in het buitenland door 10 klanten te laten testen zodat we goed na kunnen gaan hoe internet in het buitenland wordt ervaren, of je tegen dingen aanloopt en hoe jij of wij dit kunnen oplossen. Met jullie input willen we onze internet dienst graag verbeteren. Daarom ben ik op zoek naar testers.

Wat ga je testen:

- werkt internet in het buitenland? (welke APN gebruik je)
- ontvang je een informatie sms nadat je de grens (buitenlandgrens) over bent?
- ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?*
- ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?*
- wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?

Het belangrijkste is natuurlijk:

Hoe heb je het internetten in het buitenland precies ervaren? Wat zou Simyo precies beter kunnen doen?

* kosten limiet is 50 euro excl. btw

Wat hebben we nodig?

- testers
- iemand die naar het buitenland gaat voor 15 augustus (liefst ook 1 iemand buiten de EU)
- een iPhone gebruiker
- een Android gebruiker
- een Windows Phone gebruiker

Wie vind het leuk om mee te doen?

Alle datakosten tot 150 euro worden vergoed :)

Update: De inschrijving is inmiddels gesloten

Groetjes,

Alex

83 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Alex,
Ik heb net een reisje naar Canada geboekt, ik ben van 15 t/m 24 september in Ontario. Er is vast nog wel plek in mijn koffer voor de Simyo sim dus mocht je nog iemand zoeken die de Simyo aansluiting in Canada wil testen, laat dat dan even weten.


Hoi Scotsman,

Goed dat je het aangeeft. Wellicht dat we dan weer wat willen testen. We zijn wel vaker op zoek naar testers. We houden dan nog even contact. Als je andere leuke test ideeĆ«n hebt, mag je me dat ook laten weten 🙂.

Orange France en Bouygues, Belgiƫ is mij even ontschoten ik kijk op de terugweg even.

Ik zit over 80% en bijna op 100% kan je mijn aansluiting in de gaten houden en deblokkeren als de hoogverbruik blokkade ingaat?


Uw datalimiet van EUR 60.50 is bereikt. Wilt u doorgaan? SMS 'JA' naar 1330. Het tarief voor data is 0.25 EUR/MB. Wilt u de datalimiet volledig uitschakelen? SMS 'datalimiet uit' naar 1330.

Het werkt ik was geblokkeerd en na de JA opdracht heb ik weer internet. Fijn dat het werkt zonder tussenkomst van personen.


Hoi wopper,

De 100% limiet (50 euro excl. btw) blokkade is een verplichte blokkade welke door de EU is vastgesteld. Dan kun je als klant gewoon een simpel sms berichtje sturen met je akkoord dat je door wilt gaan met internetten. Bij hoogverbruik wordt de aansluiting geblokkeerd omdat er teveel kosten binnen een korte periode worden gemaakt.

In ieder geval goed om te weten dat het bij jou goed ging 🙂. En zo hoort het natuurlijk ook.

Hoi Alex,
Zou je mij die mail nog een keer kunnen sturen
Groet, Tuur


Hoi Tuur,

Geen probleem. Ik heb je nogmaals een email gestuurd.

Bij deze mijn test resultaten vanuit de USA:

- ontvang je een informatie sms nadat je de grens (buitenlandgrens) over bent?
Ja, netjes alle info (5 EUR/MB voor data). Provider is AT&T.

- ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?*
Ja, zie hier de tekst:
U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100% wordt uw dataverbinding verbroken. Wilt u doorgaan? stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief voor data is 5 EUR/MB.

- ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?*
Ja, zie hier de tekst:
Uw datalimiet van EUR 60.50 is bereikt. Wilt u doorgaan? SMS 'JA' naar 1330. Het tarief voor data is 5 EUR/MB. Wilt u de datalimiet volledig uitschakelen? SMS 'datalimiet uit' naar 1330.

- wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?
Internet werkt inderdaad helemaal niet meer. 3G blijft gewoon in beeld maar de verbinding/website geeft een timeout.

Ik heb zowel portalmmm.nl als KPN4G.nl als APN geprobeerd. Bij mij werkte alleen KPN4G.nl omdat ik 4G in Nederland heb. Ik krijg overigens, zoals verwacht, geen verbinding op 4G hier in de USA.

Graag hoor ik of ik nog een andere test kan doen hier.
Ps, 60.50 euro is best weinig voor roaming in de US. Het vliegt er door heen zonder al te veel gebruik! :)


Hoi Daxy,

Als je nog zou willen nagaan of de andere APN's wel/niet werken, zou dat heel mooi zijn. En mocht je in de gelegenheid zijn om ook andere mobiele netwerken in de VS te testen, graag 🙂.

In ieder geval alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen.

Groetjes,

Alex
Dag Alex,

Hierbij ontvang je mijn eerste test resultaten, later volgen de resultaten van andere landen. Nb klopt het dat roaming aan moet staan voordat app functioneren?

Duitsland 15 juli

E-Plus

ontvang je een informatie sms nadat je de grens (buitenlandgrens) over bent?
Ja
ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?*
Nvt
ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?*
Nvt
wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?
Nvt
Ook mag je testen of onderstaande APNĀ’s/Toegangspunten werken met jouw telefoon:

KPN4G.nl nee
portalmmm.nl. Standaard APN, ja
Basicinternet nee
Internet ja
Fastinternet nee
Iphonekpn.nl Nee

Ja=werkt
Nee = mobiel data netwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnent op een mobiele datasevices.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ygorr,

Bedankt voor je update 🙂.

Nb klopt het dat roaming aan moet staan voordat app functioneren?


Bedoel je hiermee 'of internet roaming' aan moet staan?

In dat geval wel ja.

Ik heb je bevindingen alvast genoteerd, maar ben uiteraard ook benieuwd naar de resultaten in andere landen.

Groetjes,

Alex
Dag Alex,

Hierbij Oostenrijk en Sloveniƫ. In Duitsland was ik een dag eerder dan vermeld. Weet niet of dat belangrijk voor je is, maar dan wel voor de nauwkeurigheid ????.

Groeten Ygorrr


Oostenrijk 15 juli

A1

ontvang je een informatie sms nadat je de grens (buitenlandgrens) over bent?
Ja
ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?*
Nvt
ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?*
Nvt
wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?
Nvt
Ook mag je testen of onderstaande APNĀ’s/Toegangspunten werken met jouw telefoon:

KPN4G.nl niet getest
portalmmm.nl. Ja
Basicinternet nee
Internet ja
Fastinternet niet getest
iphonekpn.nl niet getest

Ja=werkt
Nee = mobiel data netwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnent op een mobiele datasevices.

Overige APN worden getest als ik er volgende maand weer ben.


Sloveniƫ 16-17 juli

Si.mobil

ontvang je een informatie sms nadat je de grens (buitenlandgrens) over bent?
Ja
ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?*
Nvt
ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?*
Nvt
wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?
Nvt

APNĀ’s/Toegangspunten

KPN4G.nl nee
portalmmm.nl. Ja
Basicinternet nee
Internet ja
Fastinternet nee
iphonekpn.nl nee

Ja=werkt
Nee = mobiel data netwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnent op een mobiele datasevices.
Werkt internet in het buitenland?
Ja, KPN4G.nl

Ontvang je een informatie sms nadat je de grens (buitenlandgrens) over bent?
Ja. Echter ontving een familielid die ook Simyo klant is eerst een "welkom in Portugal bericht", en daarna een "welkom in Spanje bericht" (we zaten ver van de grens, Lissabon).

Ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?
Ja.Ā 

Ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?
Niet van toepassing, had al JA geantwoord (had de sms niet helemaal goed gelezenĀ :o)

Wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?
Dus niet van toepassing

Ook mag je testen of onderstaande APNĀ’s/Toegangspunten werken met jouw telefoon:

KPN4G.nlĀ ja
Portalmmm.nlĀ nee
BasicinternetĀ nee
InternetĀ nee
FastinternetĀ nee
Iphonekpn.nlĀ nee

Telefoontype: iPhone 5S
Land waarin getest is:Ā Portugal
Bij welke buitenlandse provider ben je aangemeld?:Ā TMN (standaard), Optimus (handmatig), Vodafone (handmatig). Internet werkt bij alle drie prima.
Hoi Alex,

Hier mijn resultaten tot zover vanuit Portugal.

Internet werkt prima via portalmmm.nl.
Kreeg keurig bericht toen ik mijn telefoon inschakelde na landing.
Ook de waarschuwings smsjes (80/100% kosten) komen goed en snel door.
Wel kom je inderdaad aardig snel aan je limiet (mail checken + downloaden 3 podcasts).
Na bereiken van limiet kun jeinderdaad niet meer online. Zowel 2G als 3G is geblokkeerd. Dat werkt dus goed. Heb het nog niet opnieuw geactiveerd via sms. Doe ik straks,dan check ik gelijk de andere APN,'s.

Getest op een Moto G (oud model). Standaard netwerk is TMN al wisselt ie ook wel eens naar Optimus. Prima bereik hier in Carvoeiro / Algarve.

Groet
Flitz76
En hier de resultaten van de APN check:

KPN4G.nl nee
Portalmmm.nl ja
Basicinternet nee
Internet nee
Fastinternet nee
Iphonekpn.nl nee

Wat me verder nog opviel was dat toen ik de datablokkade ophief, ik handmatig de provider (TMN) moest selecteren om weer toegang tot het net te krijgen. Daarvoor gaf het toestel wel een 3G verbinding aan maar die was er niet.

Als ik nog iets moet testen, laat het maar weten. Ik zit hier nog een week.

Is het trouwens mogelijk om het verbruik in het buitenland (data en bellen) ook in de Mijn Simyo app te tonen? Lijkt me een handige extra.

Gr
Frits
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt Ygorr, rubenz en Flitz76. Ik heb alles weer genoteerd.


Als ik nog iets moet testen, laat het maar weten. Ik zit hier nog een week.

Is het trouwens mogelijk om het verbruik in het buitenland (data en bellen) ook in de Mijn Simyo app te tonen? Lijkt me een handige extra.

Gr
Frits


Ja graag. Zie jij nog de mogelijkheid om het ook met je Lumia 630 te testen?

Is het trouwens mogelijk om het verbruik in het buitenland (data en bellen) ook in de Mijn Simyo app te tonen? Lijkt me een handige extra.


Nu is dit nog niet mogelijk, maar het kunnen inzien van je verbruikskosten zou een welkome verbetering zijn. De ontwikkeling van de app ligt nu even stil, maar we gaan er dit jaar wel mee verder.

In dit topic kun je alle tips en feedback kwijt over de Simyo app.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex

Hierbij een kopie van de sms die ik kreeg in Duitsland/Oostenrijk/Italie

Welkom in Duitsland! Bellen binnen de EU kost 23ct p/m. Gebeld worden 7ct p/m. Sms versturen kost 8ct, sms ontvangen is gratis! Data kost 25 ct/MB. In geval van nood bel gratis 112. Meer tariefinformatie? Bel +31612001330. Geen tariefberichten meer ontvangen bij de grens? Sms INFO UIT naar 1330.

Van de APN's werkt alleen Internet en Portalmmm.nl

Gebruik nu I-Wind als provider internet werkt tot nu toe goed, heb nog geen 80/100% sms gehad,zal ik komende tijd wel voor zorgen

Heb alleen tussen Munchen en Innsbruck traag internet gehad.

Groet Tuur
Hoi Alex,

Ik kreeg vanmorgen deze sms;

U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100 % wordt uw dataverbinding verbroken. Wilt u doorgaan? Stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief voor data is 0.25 EUR/MB.

Groet Tuur
En na 35 min. kwam deze sms

Uw datalimiet van EUR 60.50 is bereikt. Wilt u doorgaan? SMS 'JA' naar 1330. Het tarief voor data is 0.25 EUR/MB. Wilt u de datalimiet volledig uitschakelen? SMS 'datalimiet uit' naar 1330.

Internet werkt idd niet meer ondanks dat 3G symbool aanstaat
Internet werkt pas weer na sms

Groet tuur
Hey Alex,
Hierbij de eerste resultaten:

werkt internet in het buitenland? (welke APN gebruik je)
-Ja; in Belgie geen andere APN geprobeerd, komt op de terugweg.Ā 
Providers waarbij mobiele data werkte waren Mobistar en Base, Proximus gaf geen dataverbinding.Ā 
In Frankrijk tot nu data via Orange en Bouygues, SFR en Free werkten niet.

ontvang je een informatie sms nadat je de grens (buitenlandgrens) over bent?
-In eerste instantie niet. Zowel in Belgie als Frankrijk viel de verbinding helemaal weg. Na handmatig instellen van een netwerk kwam de SMS alsnog.

ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?
-nog n.v.t.

ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?
-nog n.v.t.

wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?
-nog n.v.t.

Ook mag je testen of onderstaande APNĀ’s/Toegangspunten werken met jouw telefoon:

KPN4G.nl
Portalmmm.nl
Basicinternet
Internet
Fastinternet
Iphonekpn.nl
Wat is het resultaat wanneer je de bovenstaande APNĀ’ instelt op je telefoon?
-in Frankrijk werken Portalmmm en Internet, de andere APN's niet

Gebruikte toestel was een Moto G (3G versie). De optie mobiel internet in het buitenland heb ik gisteren aangezet, bellen in het buitenland stond al aan.
Reputatie 1
Badge +8
Hi Alex,

Sinds ik over het dag limiet heen ben had ik niet verder getest. Ik wilde van de week en vandaag verder testen maar ik kan helemaal niet meer op internet.
De "stuur JA SMS" is toch alleen nodig voor de dag waarbij je over het limiet gaat, de volgende dag zou het toch gewoon moeten werken?

Ik heb uiteraard alles al geprobeerd: Automatisch netwerk selecteren, met de hand AT&T en T-Mobile, 3G/4G aan/uit, roaming aan/uit, telefoon resetten, etc.
Kan je zien of alles verder goed staat en evt een resetje geven ergens? :)

Alvast bedankt!!!
Goedemorgen Alex, zie je bericht nu pas. Helaas heb ik enkel de Moto G mee op reis genomen. Inmiddels ben ik weer in NL...
Reputatie 5
Badge +10
@Tuur en Guno. Bedankt voor jullie reactie. Ik heb het genoteerd.

Hi Alex,

Sinds ik over het dag limiet heen ben had ik niet verder getest. Ik wilde van de week en vandaag verder testen maar ik kan helemaal niet meer op internet.
De "stuur JA SMS" is toch alleen nodig voor de dag waarbij je over het limiet gaat, de volgende dag zou het toch gewoon moeten werken?

Ik heb uiteraard alles al geprobeerd: Automatisch netwerk selecteren, met de hand AT&T en T-Mobile, 3G/4G aan/uit, roaming aan/uit, telefoon resetten, etc.
Kan je zien of alles verder goed staat en evt een resetje geven ergens? :)

Alvast bedankt!!!


Hoi Daxy,

Je zal inderdaad nu wel je akkoord moeten geven. Pas wanneer de nieuwe maand weer in gaat, herstellen deze gegevens zich weer. Zou je daarom de sms kunnen sturen?

Goedemorgen Alex, zie je bericht nu pas. Helaas heb ik enkel de Moto G mee op reis genomen. Inmiddels ben ik weer in NL...

Hoi Flitz76,

Was leuk geweest als er ook een Windows phone tussen had gezeten, maar niets aan te doen 🙂.

Groetjes,

Alex
Een update over de kostenlimiet:

ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?
-ja

ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?
-ja, bericht dat datalimiet van EUR 60.50 is bereikt.

wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?
-na bereiken van de limiet komt er geen data meer binnen, dit geprobeerd met een app en via de browser.

Groet,
Guno
Hoi Alex,

Ik heb in Italie de keuze uit de volgende netwerken;

- I WIND
- I TIM
- 3 ITA
- Vodafone IT

Vodafone IT werkt niet,de andere 3 werken goed
Ik heb de div. APN's getest met deze 3 providers,met als resultaat dat alleen Portalmmm.nl en Internet werken.(zelfde als in Oostenriik en Duitsland)
Het schakelen tussen de APN's is eenvoudig,ik hoef ze alleen maar te selecteren en heb dan gelijk verbinding,zonder opnieuw op te hoeven starten oid
Heb gisteren de internet verbinding gebruikt als hotspot om via FaceTime contact te maken met familie,dit gaf boven verwachting gedurende 13 min. Prima beeld en geluid,alsof je gewoon in Nederland zit.

Ps. Ik heb inmiddels aardig wat mb's verbruikt kun je mij de huidige stand laten weten

Groet Tuur
Reputatie 1
Badge +8
Hi Alex,

Na het sturen van de SMS werkt het inderdaad weer! Het was niet duidelijk dat de daglimiet blokkade de rest van de maand blijft staan ;)

Ik heb ondertussen de alle APN's kunnen uitproberen op zowel AT&T als T-Mobile. Bij mij werkt alleen KPN4G.nl. De rest (portalmmm.nl, basicinternet, fastinternet, internet en iphonekpn.nl) werken allemaal niet. Ik heb overigens voor alle APN's geen username/password ingevuld.

Ik zie sporadisch dat ik op 4G zit, ik zal nog een korte test op 4G doen van de week. Is er nog iets wat je getest wilt hebben vanuit de US?
Reputatie 5
Badge +10
Een update over de kostenlimiet:

ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?
-ja

ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?
-ja, bericht dat datalimiet van EUR 60.50 is bereikt.

wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?
-na bereiken van de limiet komt er geen data meer binnen, dit geprobeerd met een app en via de browser.

Groet,
Guno


Super. Dankje wel, Guno.

Hoi Alex,

Ik heb in Italie de keuze uit de volgende netwerken;

- I WIND
- I TIM
- 3 ITA
- Vodafone IT

Vodafone IT werkt niet,de andere 3 werken goed
Ik heb de div. APN's getest met deze 3 providers,met als resultaat dat alleen Portalmmm.nl en Internet werken.(zelfde als in Oostenriik en Duitsland)
Het schakelen tussen de APN's is eenvoudig,ik hoef ze alleen maar te selecteren en heb dan gelijk verbinding,zonder opnieuw op te hoeven starten oid
Heb gisteren de internet verbinding gebruikt als hotspot om via FaceTime contact te maken met familie,dit gaf boven verwachting gedurende 13 min. Prima beeld en geluid,alsof je gewoon in Nederland zit.

Ps. Ik heb inmiddels aardig wat mb's verbruikt kun je mij de huidige stand laten weten

Groet Tuur


Hoi Tuur,

Leuk om te weten dat Facetime ook gewoon prima werkt daar. Tot nu toe heb je voor Ā€ 125,59 geĆÆnternet in het buitenland. Dus je zit bijna tegen het limiet aan.

Hi Alex,

Na het sturen van de SMS werkt het inderdaad weer! Het was niet duidelijk dat de daglimiet blokkade de rest van de maand blijft staan ;)

Ik heb ondertussen de alle APN's kunnen uitproberen op zowel AT&T als T-Mobile. Bij mij werkt alleen KPN4G.nl. De rest (portalmmm.nl, basicinternet, fastinternet, internet en iphonekpn.nl) werken allemaal niet. Ik heb overigens voor alle APN's geen username/password ingevuld.

Ik zie sporadisch dat ik op 4G zit, ik zal nog een korte test op 4G doen van de week. Is er nog iets wat je getest wilt hebben vanuit de US?


Hoi Daxy,

Je hebt nu alle testen uitgevoerd, dus je hoeft wat mij betreft niets meer te testen. Ook jij zit bijna op 150 euro aan kosten (Ā€ 132,29).

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

De maand juli is bijna voorbij. Een aantal van de testers is inmiddels al terug van hun trip naar het buitenland. Ik zal zorgen dat de gemaakte kosten gecrediteerd worden. Voor degene die in augustus nog in het buitenland zitten, zal ik zorgen dat de kosten van jullie alvast worden kwijtgescholden.

Groetjes,

Alex
Badge +3
Hoi Alex,

Ik ben inmiddels weer terug en heb alles getest! Bij het overgaan van Belgie naar Nederland duurde het wel "lang" voor ik weer verbonden was met het Nederlandse netwerk, ik bleef nog lange tijd op Base staan.Ā 

Wat ga je testen:

werkt internet in het buitenland? (welke APN gebruik je) Ja, dit werkte prima. Rond Parijs was het even zoeken, dan weer wel, dan weer niet. In Bretagne perfect bereik, ook in Normandie en Nord pas de Calais werkte het perfect!

ontvang je een informatie sms nadat je de grens (buitenlandgrens) over bent?Ā Ja, vrijwel direct als we de grens overgingen. In Bretagne kregen we hem echter ook steeds wanneer we de "grens" van de Morbihan/Finestere overgingen.Ā 

ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 80% van je kosten limiet zit?* N.V.T.

ontvang je een waarschuwings sms wanneer je op 100% van je kosten limiet zit?*Ā N.V.T.

wanneer je ervoor kiest om na het bereiken van je limiet niet verder te internetten, werkt het dan ook echt niet meer?Ā N.V.T

Ook mag je testen of onderstaande APNĀ’s/Toegangspunten werken met jouw telefoon:

KPN4G.nl
Portalmmm.nl
Basicinternet
Internet
Fastinternet
Iphonekpn.nl
Wat is het resultaat wanneer je de bovenstaande APNĀ’ instelt op je telefoon?

Test simyo internet

Frankrijk;
Aanbieder:
F-Bouygues Telecom, ja 3G
Orange F, ja, 3G
FSFR, nee

APN:
Basicinternet, nee
Portalmmm.nl, ja
Kpn4g.nl, nee netwerk niet mogelijk,Ā 
Internet, ja
Fastinternet, ja
Iphonekpn.nl NEE



Belgiƫ;
Aabieder:
Base, ja 3G
Bel proximus, ja 3G
B Mobistar, ja 3G

APN:
Basicinternet, nee
Portalmmm.nl, ja
Kpn4g.nl, nee netwerk niet mogelijk,Ā 
Internet, ja
Fastinternet, nee
Iphonekpn.nl NEE


*kosten limiet is 50 euro excl. Btw

Ook willen wij je vragen om onderstaande gegevens in te vullen.

Forumnaam: Fressa
Telefoontype: Iphone 4
Land waarin getest is:Ā Frankrijk en BelgiĆ«
Bij welke buitenlandse provider ben je aangemeld?**: F-Bouygues (deze werkte het beste, Orange gaf meestal slecht bereik en niet altijd 3G) en Base (automatisch)

Groetjes, Esther (Fressa)
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Fressa,

Helemaal goed. Ook jouw bevindingen heb ik genoteerd. Inmiddels heb ik van bijna iedereen terugkoppeling gekregen. Ik zal binnenkort met een korte conclusie komen nav alle ervaringen van de testers.

Groetjes,

Alex
Top. Ben wel benieuwd
Badge +3
Ik ben ook benieuwd!
Fijn dat het testen in orde was....heb nog wel moeten uitzoeken met die APN's. Best ingewikkelde materie voor een digibeet hahahaha
Ik doe graag mee.
Mijn toestel is HTC One (Android). Ik zit op dit moment in Italiƫ en ik heb mijn mobiele internet nog niet aan de praat gekregen.

Reageer