.

Beantwoord

Ik heb teruggebeld naar een buitenlands nummer (+44). Kost mij dit geld?

  • 19 January 2016
  • 6 reacties
  • 8161 Bekeken

Ik had een gemiste oproep van een buitenlands nummer. Ik heb in mijn haast dat nummer teruggebeld. Iemand nam op en vroeg of ik Engels sprak. Toen heb ik meteen opgehangen. Kan dit gevolgen voor mij hebben? Ik heb het nummer een half uur later geblokkeerd in mijn telefoon.
icon

Beste antwoord door koorelle 19 January 2016, 18:58

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ja, Talleke83, je hebt verbinding gehad met dat nummer dus er zijn kosten aan verbonden.

Ik dacht uit mijn hoofd 0,23 Eurocent per minuut, of gedeelte daarvan.

Mits het natuurlijk een gewoon nummer was.
Dat begrijp ik. Is het mogelijk dat degene die mij belde mij nu op kosten kan jagen door mijn telefoon te hacken o.i.d?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Talleke83,

Die kans is klein, maar Google voor alle zekerheid het nummer en wie weet vind je nadere informatie.

+44 70xxxx nummers zijn Britse betaalnummers. te vergelijken met de NL 090x nummers en kunnen dus erg prijzig zijn.

Ik hoop voor jou dat de schade meevalt.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Talleke83, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat vervelend dat je lastig bent gevallen door iets wat op een oplichter lijkt. Gelukkig zie ik dat koorelle het helemaal een juiste eind heeft en zijn er 'maar' € 0,23 voor in rekening gebracht. Natuurlijk zonde geld, dus ik heb deze kosten van je factuur gehaald 😉.

Let je wel op dat je niet zomaar terugbelt naar onbekende nummers?

Groetjes, TIury

Bedankt voor het antwoord koorelle! En franswon uiteraard voor de geruststellende woorden 😉
Allemaal super bedankt. Het is inderdaad niet zo handig dat ik heb teruggebeld. Inmiddels heb ik het nummer geblokkeerd en kan ik ook niet meer naar het buitenland bellen. Dat is heel makkelijk geregeld in mijn simyo. En ik zal zeker beter opletten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Talleke83,

Dat zijn goede voorzorgsmaatregelen 😉! Fijn dat het zo is opgelost en je hier geen zorgen meer over hoeft te maken. Mocht je nog verdere vragen hebben, zie ik je graag weer terug op het Simyo forum!

Groetjes, Tiury

Reageer