.

Beantwoord

Tarief buitenland juist?

  • 22 July 2015
  • 9 reacties
  • 413 Bekeken

Reputatie 1
Badge +5
Hallo mede simyoersss(:

Ik ben sinds vorigen week in Rusland en schrok toen ik de tarieven zag.
Met mijn oude tele2 abonnement betaalde ik €2,50,- per minuut, nog steeds duur maar oké, maar met simyo kreeg ik te zien dat dit €4,58,- is per minuut en toen schrok ik wel even want het is vaak het probleem in Rusland dat als je iemand belt de lijn overgaat en dan niks meer hoort, daar zit je dan met je hoge kosten.
Laatste keer dat ik zoveel moest betalen was bijna 10 jaar geleden.
Kan iemand mij van simyo vertellen waarom dit zo erg duur is?

Mvg 🙂
icon

Beste antwoord door Ali 23 July 2015, 16:00

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi simnlru,

Goed je terug op het forum te zien.

Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent door het tarief. Het tarief voor bellen in en vanuit Rusland met je aansluiting is inderdaad € 4,58 per minuut. Alle landen zijn ingedeeld in zones. Rusland valt in Zone 4, de duurste zone. Wij kunnen niet oordelen over de tarieven die andere providers in rekening brengen voor dezelfde of andere landen.

Geografisch gezien zou je zeggen dat bellen in Rusland relatief goedkoper zou zijn vergeleken met landen als Guatemala en Sri LankaSri Lanka. Echter wordt de zone indeling onder andere bepaald door de mogelijkheden die Simyo heeft, wanneer wij gebruik maken van de roamingpartners die KPN in het buitenland heeft. De tarieven die aan de zones verbonden zijn hangen hiermee samen. De kwaliteit en de aanwezigheid van (goede) netwerkproviders in het buitenland bepalen uiteindelijk welke tarieven Simyo in rekening brengt voor de verschillende landen.

Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.
Reputatie 1
Badge +5
Ja Dankjewel, je vertelde dat jullie gebruik maken van de roamingpartners van kpn, alleen zie ik daar een goedkopere lijst voor bellen in Rusland

http://roamingtool.wapag.nl/kpn_cm/land2land.html?svn_rev=1&si=Rusland&bv=1#

Waarom is dit goedkoper dan simyo dat dus leunt op de zelfde voorwaarden?

Mvg 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat het zo zit: Simyo heeft geen eigen netwerk en is daardoor gebonden aan de buitenlandse roamingpartners van moederbedrijf KPN, maar moet wel zelfstandig met de buitenlandse partners onderhandelen welke roamingtarieven toegepast worden. Een grote jongen als KPN kan daarbij scherpere tarieven afdwingen dan het kleine Simyo.
Reputatie 1
Badge +5
Het zit meer zo ik wou me ma ook laten over stappen op simyo omdat het voor haar goedkoper is dan waar ze nu zit.
Alleen is ze vaker in Rusland dus de prijzen voor in. Het buitenland zouden een grote achteruitgang zijn voor haar.
Zijn er plannen om dit goedkoper te maken?
Mvg,
Een hele tevrede simyo gebruiker 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi simnlru,

Scotsman heeft het wederom aan het rechte eind. De tariefafspraken zijn erg lastig en voor ons onzichtbaar. Helaas heb ik daarom geen antwoord waarom dit zo is bedacht. Wat ik wel weet is dat de roamingtool die je hierboven gebruik niet meer actueel is.

Het is erg jammer maar begrijpelijk dat je moeder om het tarief niet naar Simyo zou overstappen. Toch zou ik persoonlijk een internationale simkaart gebruiken of een lokale simkaart aanschaffen. Dit zou in jouw en haar geval het aller goedkoopst zijn 🙂. I

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +5
Dit doen we dus altijd tiury een lokale simkaart kopen.
Alleen als je net het land binnen komt heb je daar dus niet gelijk daar beschikking over en moet je wel als je een telefoontje moet plegen bellen met je nl provider:)

Maar verder bedankt voor de snelle reacties dat is een ding van simyo dat wel super is 🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hoi simnlru,

Fijn dat je tevreden bent over onze reacties. Hopelijk dat iets meer inzicht hebt gekregen over de manier waarop de tarieven in het buitenland tot stand komen.

We hopen je weer terug te zien op het forum.
Wij kopen ook altijd prepaid kaarten van de aldi . Werkt perfect . En goedkoop internet . In duitsland moet je je wel aanmelden anders werkt kaart niet. Oostenrijk aldi werkt ook perfect
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Sytze,

Bedankt voor het delen je ervaring.

Ik zie dat je in het buitenland ook gebruik maakt van je Simyo aansluiting. Gebruik je de Aldi simkaart als een back-up? 🙂

Reageer