.

Storing Mobiel bellen, sms en internet

  • 20 July 2013
  • 26 reacties
  • 2558 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Kijk voor updates op http://www.kpn.com/web/show/id=2591512

Begintijd: 2013-07-20 09:30
Sinds zaterdagochtend 20 juli 2013 kunt u hinder ondervinden met mobiel bellen, sms en internet via roaming vanuit het buitenland. Ook kunt u via roaming mogelijk niet gebeld worden of sms-berichten ontvangen. Er wordt momenteel hard aan gewerkt om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. We kunnen momenteel helaas nog niet aangeven per wanneer de storing is verholpen. Het is wel mogelijk om in geval van noodsituaties verbinding te krijgen met het noodnummer (bijvoorbeeld 112) in het betreffende land. Ook is dataverkeer via lokale WiFi mogelijk.

Excuses voor het ongemak.

Starttijd: 2013-07-20 09:30 Eindtijd: onbekend

26 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Laatste update - klaarblijkelijk doet het probleem zich alleen nog in Frankrijk en Monaco voor

Sinds zaterdagmorgen 20 juli kunnen klanten die zich in Frankrijk (inclusief Monaco) bevinden hinder ondervinden bij het mobiel bellen, sms'en en internet via roaming. Noodnummers zijn wel bereikbaar. Ook is dataverkeer via lokale WiFi mogelijk. Klanten in andere landen kunnen sinds 01.00 uur vanmorgen weer gebruik maken van alle mobiele diensten. Er wordt hard gewerkt om dit probleem ook voor onze klanten in Frankrijk op te lossen. We kunnen momenteel helaas nog niet aangeven per wanneer de storing is verholpen. Het is wel mogelijk om in geval van noodsituaties verbinding te krijgen met het noodnummer (bijvoorbeeld 112) in het betreffende land. Wij bieden u onze oprechte excuses aan voor het ongemak!

Excuses voor het ongemak.

Starttijd: 2013-07-20 09:30 Eindtijd: onbekend
Hoe lang zou dit nog kunnen gaan duren? Vind dit wel heel vervelend, aangezien we nu helemaal niet bereikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Mogelijk zijn er ook nog problemen met roaming in Ethiopië.

Er is een nieuwe link om op updates van deze storing te controleren. De link van Scotsman geeft inmiddels geen storingsinformatie meer weer van deze storing.
Waarom zet Simyo de storing over bellen naar/vanuit Frankrijk en Monaco niet op de homepage. Het is vakantietijd en er schijnen veel mensen op vakantie te zijn/gaan naar Frankrijk...dus storing nu extra relevant voor klanten.

Ik heb een hele tijd moeten zoeken voordat ik deze post vond. Wij (3 Simyo-klanten) zijn sinds het begin van de storing geen van allen bereikbaar. Ik weet al wat ik na de vakantie ga regelen...

Groeten.
Reputatie 7
Badge +9
TheFiddler: Ik heb een de storing ook maar gepost in het verstoringen forum. Omdat de Simyo Experts vaak via "Nieuwe reacties" het forum lezen, dacht ik dat deze topic daar al stond. Nu is deze storing ook gemeld in het verstoringen forum is dit hopelijk gemakkelijker te vinden.

Laatste update (Zo 12:00):

Sinds zaterdagochtend 20 juli kunnen klanten die zich in Frankrijk (inclusief Monaco) bevinden hinder ondervinden bij mobiel bellen, sms'en en internet via roaming. Noodnummers zijn wel bereikbaar. Ook is dataverkeer via lokale WiFi mogelijk. Klanten in andere landen kunnen sinds 01.00 uur vanmorgen weer gebruik maken van alle mobiele diensten. De oorzaak is bekend. Er wordt hard gewerkt om dit probleem ook voor onze klanten in Frankrijk op te lossen. We kunnen momenteel helaas nog niet aangeven, wanneer deze storing verholpen is. We betreuren het ongemak dat onze klanten hiervan ondervinden.

Samenvatting: Situatie onveranderd tov vorige update!
Reputatie 7
Badge +9
Voor diegenen die geen Twitter hebben volgen hier de twee meest recente tweets van @KPN:

We betreuren het ongemak door de storing voor onze klanten in Frankrijk ten zeerste. Zodra we meer nieuws hebben, laten we dat zsm weten (1 uur geleden)

Er wordt hard gewerkt om de storing ook voor onze klanten in FR op te lossen. Oorzaak bekend, maar kunnen helaas nog geen eindtijd geven (2 uur geleden)
Reputatie 7
Badge +9
KPN via Twitter:

Oplossing storing FR is i.s.m. leveranciers in volle gang. We betreuren het ongemak ten zeerste en blijven u informeren over de voortgang.

Oorzaak storing in Frankrijk bekend, maar oplossing blijkt helaas zeer complex. Verwachte eindtijd is nog niet te geven.
Reputatie 7
Badge +9
Geen updates op de KPN site en op de twitter van KPN. De storing is op dit momen nog niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +9
Laatste update (Ma 09:00):

Sinds zaterdagochtend 20 juli kunnen klanten die zich in Frankrijk (inclusief Monaco) bevinden hinder ondervinden bij mobiel bellen, sms'en en internet via roaming. Noodnummers zijn wel bereikbaar. Ook is dataverkeer via lokale WiFi mogelijk. Klanten in andere landen kunnen sinds 01.00 uur vanmorgen weer gebruik maken van alle mobiele diensten. De oorzaak is bekend, maar de oplossing is complex. Als tijdelijke oplossing kunnen klanten die (handmatig) Free kunnen kiezen als provider via dit netwerk in ieder geval bellen en sms'en. Ondertussen wordt er samen met de leveranciers en partners keihard gewerkt om al onze klanten in Frankrijk en Monaco weer mobiel bereikbaar te maken. We kunnen momenteel helaas nog niet aangeven, wanneer deze storing verholpen is. We betreuren het ongemak dat onze klanten hiervan ondervinden.

Aanvulling:
Het netwerk van de provider Free is geen landelijk dekkend netwerk. Met deze mogelijkheid zijn de problemen in Frankrijk slechts gedeeltelijk opgelost, want het netwerk van deze provider is alleen te vinden in de grote steden en langs de Rivièra
Reputatie 5
Badge +10
Waarom zet Simyo de storing over bellen naar/vanuit Frankrijk en Monaco niet op de homepage. Het is vakantietijd en er schijnen veel mensen op vakantie te zijn/gaan naar Frankrijk...dus storing nu extra relevant voor klanten.

Ik heb een hele tijd moeten zoeken voordat ik deze post vond. Wij (3 Simyo-klanten) zijn sinds het begin van de storing geen van allen bereikbaar. Ik weet al wat ik na de vakantie ga regelen...

Groeten.


We vermelden storingen altijd op onze Twitter pagina en het forum. Helaas is deze storing op zaterdag begonnen. De klantenservice is dan gesloten, maar ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn om dit soort berichten dan toch te vermelden.

Bedankt voor de hulp Groentjuh en Scotsman.

Helaas is nog niet bekend wanneer de storing is verholpen. We houden jullie via dit topic en dit topic op de hoogte. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Ik heb ook zaterdag en zondag geen verbinding gehad met netwerk in Frankrijk, maar sinds vanochtend ben ik verbonden met "Orange F", en kan ik weer bellen en sms'en 🙂
Badge +6
Ik heb ook zaterdag en zondag geen verbinding gehad met netwerk in Frankrijk, maar sinds vanochtend ben ik verbonden met "Orange F", en kan ik weer bellen en sms'en :)

Hoi DominiqueV,

Welkom op het forum!
Fijn te horen dat jij nu wel gebruik kan maken van je aansluiting. Bedankt voor het delen van je tip 🙂.
Hallo, met alle respect, iedereen heeft het maar over Frankrijk, ik lig in Hongarije en mijn simkaart krijgt ook geen verbinding..... voordat iedereen begint, ik heb een volle telefoon, genoeg beltegoed..... 🙂
Wij hebben 2 dagen geen verbinding gehad, toen eventjes wel, gistermiddag lag het er weer uit, en vandaag is het weer zover, gaat dat nog lang zo duren? Vind het niet fijn voor de thuisblijvers dat wij niet normaal bereikbaar zijn.
Nou, had ik het maar eerder gepost, ik heb weer verbinding... heb hem op "telenorh" gezet waar verboden bij staat, nu gaat het!
Badge +8
Hallo, met alle respect, iedereen heeft het maar over Frankrijk, ik lig in Hongarije en mijn simkaart krijgt ook geen verbinding..... voordat iedereen begint, ik heb een volle telefoon, genoeg beltegoed..... :-)
Nou, had ik het maar eerder gepost, ik heb weer verbinding... heb hem op "telenorh" gezet waar verboden bij staat, nu gaat het!

Hoi wuiles,

Ja, soms moet je even kijken welk netwerk het beste gaat. Handmatig zoeken gaat het beste.
Gelukkig heb je weer verbinding :)

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Wij hebben 2 dagen geen verbinding gehad, toen eventjes wel, gistermiddag lag het er weer uit, en vandaag is het weer zover, gaat dat nog lang zo duren? Vind het niet fijn voor de thuisblijvers dat wij niet normaal bereikbaar zijn.

Hoi mamasenb,

Jullie bevinden je ook in Frankrijk? Dan hebben wij er helaas geen invloed op. Probeer af en toe de verschillende netwerken die je kunt vinden. DominiqueV hierboven zegt dat OrangeF voor haar werkt. En de operator Free schijnt ook te lukken, maar die is niet overal beschikbaar.
Ik snap dat het heel frustrerend is, dat je niet bereikbaar bent. We hopen dat KPN dit snel onder controle heeft.

Groetjes,
Charlene
Hoi helaas geeft hij hier vanuit Nederland aan als ik wil bellen ook naar Nederlandse nummers mobiel netwerk niet gevonden
Oma kan iemand mij helpen od moet ik nu de mobiele netwerken uitschakelen
Reputatie 7
Badge +9
KPN via Twitter:

Verbinding met Franse providers SFR, Orange en Bouygues hersteld. Belverkeer komt weer op. Komende uren alles weer normaal.

Lijnen met Franse providers weer open. Zet bij instellingen in je mobieltje weer je aanbieder / netwerkkeuze weer op automatisch.
Badge +6
KPN via Twitter:

Verbinding met Franse providers SFR, Orange en Bouygues hersteld. Belverkeer komt weer op. Komende uren alles weer normaal.

Lijnen met Franse providers weer open. Zet bij instellingen in je mobieltje weer je aanbieder / netwerkkeuze weer op automatisch.


Hoi Allemaal,

KPN heeft de storing verholpen en iedereen kan weer gebruik maken van je aansluiting. Het heeft even geduurd maar de storing is voorbij 🙂. Onze excuses voor het ongemak.
Hallo, ik heb het zelfde probleem: ik kan me niet voorstellen dat dit al 10 dagen duurt!
Graag support naar mijn email dit ik via mijn vader kan lezen.
Grt,
Reputatie 7
Badge +9
Ehm 2 jaar en 10 dagen lijkt mij wel lang. Denk niet dat dit nog speelt! Misschien kun je niet roamen doordat je bellen in het buitenland uit staat in mijn simyo?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Rebello,

Je hebt volgens mij over het hoofd gezien dat dit topic langer dan twee jaar oud is 😉. Dat neemt niet weg dat het vervelend is dat je geen verbinding hebt in het buitenland.

Heb je n.a.v de tip van Groentjuh al gekeken of de optie 'bellen in en naar het buitenland' wel aan staat op Mijn Simyo? Volgens mijn gegevens staat deze optie namelijk nog niet aan. Dit verklaart ook waarom je niet kunt bellen in het buitenland 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Groentjuh.
Dank grentjuh en Tiury: ik heb de instelling gevonden een aangepast: hier heb ik veel aan: hartelijk dank!

Reageer