.

Beantwoord

Hoe kan ik in Spanje weer bellen en internetten?

  • 17 August 2015
  • 5 reacties
  • 239 Bekeken

Badge
Ik zit hier in Spanje, buitenland bellen staat aan, maar niks, nada, geen verbinding. Alleen WiFi in het hotel werkt! Groet, Henk
icon

Beste antwoord door Naomi 18 August 2015, 12:03

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi henkvandijk2,

Je topic heb ik voor de overzichtelijkheid verplaatst naar het subforum Buitenland.

Ik heb je gegevens er even bij gepakt. Je opties 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel - buitenland' staan aan op Mijn Simyo. Hier kan het in ieder geval niet aanliggen. Ik heb deze opties gereset. Dit betekent dat ze opnieuw op het netwerk worden aangemeld. Wil je hiervoor je telefoon eenmalig uit en weer aandoen?

Ook raad ik je aan om handmatig in je telefoon een netwerk te selecteren. Je kan alle netwerken bij langsgaan die in je telefoon naar voorschijn komen. Daarbij kun je via toestelhulp je internetinstellingen controleren. Wil je ook controleren of 'data roaming' aanstaat? Als je een iPhone hebt, dan hoort 'EU INTERNET' uit te staan.

Mocht het nog niet lukken, dan zou je je simkaart ook kunnen proberen in een andere telefoon. Als het mogelijk is, kun je dan ook een andere simkaart testen in je eigen telefoon? 🙂 Op deze manier testen we of het aan je simkaart, je telefoon of het netwerk ligt.

Laat je weten of de bovenstaande stappen helpen?
Badge
Dag Naomi, dank voor je uitgebreide uitleg, maar het wil nog niet lukken. Inmiddels zit ik in Madrid, heb de simkaart van Simyo in de iPhone van mijn vriendin gedaan, maar geen verbinding. Zij wel met Telfort. Ik heb een MS Lumia maar het lijkt erop dat ik niet zelf een aanbieder kan toevoegen/selecteren. Is dit een APN? Dataverbinding is ingeschakeld, data roamen is uit, sim instellingen simyo 3350. MvGr, Henk van Dijk
Reputatie 5
Badge +11
Hi henkvandijk2,

Ik denk dat je voor de instellingen van je telefoon misschien hier wel goed terecht kunt. Daar vind je de meest gangbare Lumia's.
Als de jouwe er niet tussen staat, kun je er één kiezen die er het meeste op lijkt.

Wat bedoel je precies met 3350?
Badge
Hi Ernst, het is inmiddels gelukt, ik heb Movistar handmatig kunnen selecteren, daarna duurde het even, maar ik heb inmiddels verbinding. Bedankt.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi henkvandijk2,

Wat fijn dat je ons laat weten dat je inmiddels weer verbinding hebt 🙂! Mocht je nog vragen hebben, zie ik je graag terug op het forum.

Groetjes, Tiury

Reageer