.

Beantwoord

In Spanje kan ik wel bellen en niet internetten, wat kan ik doen?

  • 13 May 2015
  • 6 reacties
  • 226 Bekeken

Badge
Ben in het buitenland,en kan weer geen internet verbinding krijgen. Op mijn simyo alles aan gezet, en op de telefoon ook de dataroaming aan gezet. Dan nog kan ik niet op internet. Had vorig jaar hetzelfde probleem. Erg vervelend. Is hier een oplossing voor?
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen,gisteren had ik het echt nodig, en was het heel vervelend dat het niet werkte.
Groetjes Marja
icon

Beste antwoord door Naomi 15 May 2015, 13:23

Bekijk originele reactie

6 reacties

Misschien heb je hier wat aan?
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-geen-gebruik-meer-maken-van-internet-i-186
Reputatie 7
Badge +9
Als alles goed staat op Mijn Simyo en op je telefoon en internet doet het nog niet, dan raad ik je aan om handmatig een roaming netwerk te kiezen i.p.v. automatisch. Ook kan een herstart van de smartphone nuttig zijn. Begrijp ik het goed dat bellen wel lukt en alleen mobiel internet niet? Om welk buitenland gaat het?
Badge
Beste scotsman . Dank voor je antwoord. Ik heb zowel op mijn telefoon als bij simyo internet aanstaan. Welke provider moet ik dan kiezen om het handmatig in te stellen. Kan inderdaad gewoon bellen. Ik vind het heel vervelend dat het niet werkt. Had dit van te voren aan simyo gevraagd, en als ik alles aan zou zetten zou er geen probleem zijn volgens hun. Nou wel dus!!
Badge
Het gaat overigens om Spanje, en ik heb hem ook al aan en uit gezet.
Gr. Marjavoa
Movistar, Orange en Vodafone zijn de 3 grootste in Spanje. Handmatig 1 van deze selecteren is dan aanbevolen als het niet automatisch lukt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Marjavoa, welkom op het forum van Simyo!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Buitenland. Op deze manier blijft het forum overzichtelijk.

Erg vervelend dat je nog niet kan internetten. Het is inderdaad belangrijk dat alles goed staat zowel op Mijn Simyo als in je telefoon. Goed dat je hier al naar hebt gekeken :)
Ook top om te zien dat Raytje en Scotsman je al verschillende tips hebben gegeven! Handmatig een netwerk selecteren kan helpen, omdat je niet via elk netwerk kan bellen en internetten.

Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten. Zij geven aan dat alles goed staat op het netwerk. Ook hebben zij even gekeken welke telefoon je hebt. In je iPhone 5 hoort je niet alleen “Data roaming” aan te zetten. De functie “EU INTERNET” hoor je uit te zetten en het volgende moet staan bij je internetinstellingen

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Wil je dit controleren? 🙂 In het topic Internet in het buitenland iPhone vind je meer informatie. Daarbij heb ik een reset uitgevoerd. Wil je hiervoor je telefoon uit en weer aanzetten?

Geef je door of de stappen helpen?

@Raytje & Scotsman; dank jullie wel voor de hulp 😃

Reageer