.

Beantwoord

Smsen naar het buitenland


Badge +1
Hai,

Vorige week heb ik een paar keer naar mijn zusje in Spanje gesmst. 
Als ik bij verbruik kijk, zie ik geen kosten staan bij de smsjes die ik verstuurd heb. Komt dit omdat mijn zusje ook een Simyo klant is? 
Smsen naar het buitenland is niet gratis namelijk.

Groetjes 
icon

Beste antwoord door de leon 22 June 2013, 09:57

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je zusje heeft dus een Nederlandse aansluiting? Dat kost jou inderdaad niets. Als jij namelijk een sms stuurt naar iemand met een  Nederlandse Simkaart in het buitenland, dan is dat een gewone SMS. Het wordt pas anders als jij een sms stuurt naar iemand in het buitenland met een simkaart van een buitenlandse provider. Dan betaal je wel.  Is dat een antwoord op je vraag? 🆒

Enne...jouw zus betaalt echter wel extra als ze een sms naar jou stuurt.
Zitten jullie echter allebei ergens in een buitenland en sms-en gezellig met elkaar, dan betalen jullie beiden extra.

Om een lang verhaal kort te maken: sms jij dus via een buitenlandse provider, dan betaal je. Jij zit echter in Nederland. Dat geldt dus niet voor jou. 
Badge +8
Hai,

Vorige week heb ik een paar keer naar mijn zusje in Spanje gesmst. 
Als ik bij verbruik kijk, zie ik geen kosten staan bij de smsjes die ik verstuurd heb. Komt dit omdat mijn zusje ook een Simyo klant is? 
Smsen naar het buitenland is niet gratis namelijk.

Groetjes 

Je zusje heeft dus een Nederlandse aansluiting? Dat kost jou inderdaad niets. Als jij namelijk een sms stuurt naar iemand met een  Nederlandse Simkaart in het buitenland, dan is dat een gewone SMS. Het wordt pas anders als jij een sms stuurt naar iemand in het buitenland met een simkaart van een buitenlandse provider. Dan betaal je wel.  Is dat een antwoord op je vraag? 🆒

Enne...jouw zus betaalt echter wel extra als ze een sms naar jou stuurt.
Zitten jullie echter allebei ergens in een buitenland en sms-en gezellig met elkaar, dan betalen jullie beiden extra.

Om een lang verhaal kort te maken: sms jij dus via een buitenlandse provider, dan betaal je. Jij zit echter in Nederland. Dat geldt dus niet voor jou. 


Hoi Nynkert,

Wat de leon zegt klopt helemaal. Ik wil het nog wel even aanvullen, dat jouw zus wel extra kosten betaalt voor jouw smsjes, als zij zelf in het buitenland is met haar Nederlandse aansluiting.
Degene die in het buitenland is, betaalt, zo kan je het onthouden. ;)

Is het je nu duidelijk?

Groetjes,
Charlene
Hai,
ik ga ook binnekort naar het buitenland en wil hiervandaan kunnen sms'en.
ik heb al gezien dat sms'en vanuit Engeland 0,11 cent per sms is, maar ik vraag me af of er nog extra kosten zijn verbonden aan het inschakelen van het 'bellen in buitenland' als je een abonnement hebt. (moet ik deze trouwens ook inschakelen als ik alleen wil sms'en vanuit buitenland? is niet helemaal duidelijk.....)

ik hoor graag snel van jullie!


Fennah
Badge +1
Je zusje heeft dus een Nederlandse aansluiting? Dat kost jou inderdaad niets. Als jij namelijk een sms stuurt naar iemand met een  Nederlandse Simkaart in het buitenland, dan is dat een gewone SMS. Het wordt pas anders als jij een sms stuurt naar iemand in het buitenland met een simkaart van een buitenlandse provider. Dan betaal je wel.  Is dat een antwoord op je vraag? 🆒

Enne...jouw zus betaalt echter wel extra als ze een sms naar jou stuurt.
Zitten jullie echter allebei ergens in een buitenland en sms-en gezellig met elkaar, dan betalen jullie beiden extra.

Om een lang verhaal kort te maken: sms jij dus via een buitenlandse provider, dan betaal je. Jij zit echter in Nederland. Dat geldt dus niet voor jou. 


Och ja dat is ook zo natuurlijk. Bedankt voor de snelle reactie en sorry voor mijn late 😉
Reputatie 7
Badge +9
Aan het aanzetten van Bellen in/naar het buitenland zijn geen kosten verbonden. Dat moet je zeker aanzetten want anders lukt sms'sen vanuit de UK niet. Het ontvangen van sms'sen in het buitenland is gratis, maar gebeld worden niet (zie http://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Buitenland%20tarieven ).

Enjoy your stay south of the border.
Badge +8
Hai,
ik ga ook binnekort naar het buitenland en wil hiervandaan kunnen sms'en.
ik heb al gezien dat sms'en vanuit Engeland 0,11 cent per sms is, maar ik vraag me af of er nog extra kosten zijn verbonden aan het inschakelen van het 'bellen in buitenland' als je een abonnement hebt. (moet ik deze trouwens ook inschakelen als ik alleen wil sms'en vanuit buitenland? is niet helemaal duidelijk.....)

ik hoor graag snel van jullie!


Fennah


Aan het aanzetten van Bellen in/naar het buitenland zijn geen kosten verbonden. Dat moet je zeker aanzetten want anders lukt sms'sen vanuit de UK niet. Het ontvangen van sms'sen in het buitenland is gratis, maar gebeld worden niet (zie http://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Buitenland%20tarieven ).

Enjoy your stay south of the border.


Hoi Fennah,

Scotsman is echt de expert op het gebied van Bellen in het Buitenland, want hij woont in het buitenland, met zijn Simyo simkaart. :)
Zijn antwoord klopt dus. Er zijn geen extra kosten verbonden aan de optie "Bellen in/naar het Buitenland".
De gesprekken /smsjes worden wel standaard buiten de bundel gerekend. Tegen de tarieven die je hier vindt.

Dankjewel hè, Scotsman. Hoe is het weer daar nu?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Och ja dat is ook zo natuurlijk. Bedankt voor de snelle reactie en sorry voor mijn late ;)

Hoi Nynkert,

Geen probleem, daar zijn we voor :)
Fijn dat je je nog even terug kwam melden.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9


Dankjewel hè, Scotsman. Hoe is het weer daar nu?

Groetjes,
Charlene


Ik zie op mijn Nederlandse weerbericht app dat het in het westen van NL momenteel 14 graden is - mijn buitenthermometer hier in Edinburgh geeft 17 graden aan dus hier is het lekker warmer! Maar in tegenstelling tot NL was het wel regenachtig vandaag, so you can't have it all...


Ik zie op mijn Nederlandse weerbericht app dat het in het westen van NL momenteel 14 graden is - mijn buitenthermometer hier in Edinburgh geeft 17 graden aan dus hier is het lekker warmer! Maar in tegenstelling tot NL was het wel regenachtig vandaag, so you can't have it all...


oh great! dat voorspelt hopelijk veel goeds voor het weer in London volgende week! (:
bedankt voor alle inside info.
ik zet bellen in buitenland dus aan voor ik ga!
smsjes worden dus hoe dan ook buiten bundel gerekend... okay that makes sense.

thanks!
Badge +8
oh great! dat voorspelt hopelijk veel goeds voor het weer in London volgende week! (:
bedankt voor alle inside info.
ik zet bellen in buitenland dus aan voor ik ga!
smsjes worden dus hoe dan ook buiten bundel gerekend... okay that makes sense.

thanks!


Heel veel plezier Fenna,

Ik heb gehoord dat Londen altijd fantastisch is, ook met slecht weer :)
Ik ben er zelf nooit geweest, maar in Edinburgh wel, en dat is zeker aan te raden. Ik heb daar genoten van de sfeer en de mensen.

Groetjes,
Charlene
Mijn smsjes komen niet aan bij de prtsoon die nu in het buitenland(usa) zit. Ze blijven hangen in de smscentrale. Ik ontvang wel smsjes van deze persoon. Dit is nu al 15 dagen het geval.Alleen de eerste sms kwam aan. Wat is er aan de hand met Simyo?
Reputatie 7
Badge +9
Misschien dat de persoon in de USA regelmatig geen bereik heeft of zijn telefoon niet heeft aan staan. Dan kan een sms niet worden afgeleverd, de sms centrale blijft proberen de sms alsnog te verzenden (72 uur) maar dan houdt het op. 
Badge +6
Mijn smsjes komen niet aan bij de prtsoon die nu in het buitenland(usa) zit. Ze blijven hangen in de smscentrale. Ik ontvang wel smsjes van deze persoon. Dit is nu al 15 dagen het geval.Alleen de eerste sms kwam aan. Wat is er aan de hand met Simyo?

Hoi silverz, welkom op het forum van Simyo!

Wat ik je zou willen aanraden om te doen, is allereerst om het nummer te checken waar je de sms naartoe stuurt, want ik zie inderdaad het nummer van de SMS centrale terug in je verbruik bij SMS binnen Nederland, wat betekent dat de smsjes naar een foutief 06-nummer worden gestuurd óf zoals Scotsman aangeeft dat de SMSjes niet kunnen worden afgeleverd na 72 uur.

Als het 06-nummer klopt, wil ik je vragen een smsje te sturen en voor de tekst *0# te zetten, dan zal je een afleverrapport ontvangen met daarin meer informatie. Ik ben erg benieuwd wat daarin wordt aangegeven :)

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!

Reageer