.

Beantwoord

Sms versturen vanuit Singapore lukt niet meer maar ontvangen wel, wat nu?

  • 6 March 2015
  • 7 reacties
  • 390 Bekeken

Badge
Sinds 2 dagen kan ik vanuit Singapore geen sms meer versturen, bij aankomst is het wel gelukt. Ontvangen is geen enkel probleem.
icon

Beste antwoord door MichD 6 March 2015, 17:55

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Kolkje,

Zoals je zelf bij aankomst al hebt ondervonden, kun je vanuit Singapore gewoon smsen naar Nederland.
Waarom je opeens niet meer een sms kunt sturen, kan verschillenden oorzaken hebben.
Zo zou er een storing zijn op het netwerk alwaar je gebruik van maakt, of de instellingen in je toetsel staan niet helemaal goed, al lijkt mij dit laatste minder waarschijnlijk omdat je wel smsjes kunt ontvangen.
Ik adviseer je daarom om handmatig een andere provider te kiezen, dat kun je gewoon doen in het menu van jouw toestel, vaak onder mobiele netwerken.
Heb je dat gedaan, en ben je ingelogd bij een andere provider, probeer dan opnieuw een smsje te sturen.


En mocht dit ook niet helpen, log dan in op "Mijn Simyo" op een vaste computer en verstuur je smsjes gewoon vanuit je eigen account.
Je vindt dit bij het overzicht, bovenaan tussen facturen en mijn gegevens.

Laat even horen, of het je is gelukt!
Reputatie 5
Badge +10
@klokje.

Heb een kleine toevoeging hierop.
Via mijn simyo is het volgens Nederlands tarief dus goedkoper in het buitenland
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Kolkje, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Buitenland. Op deze manier blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.

Apart dat het opeens niet meer lukt, maar je nog wel sms’jes kunt ontvangen. Ik zie dat MichD een paar goede tips heeft gegeven :o

Wil je zoals hij aangeeft handmatig een netwerk selecteren? Je kunt het beste eerst je telefoon uit- en aanzetten. Als het kan ook even je simkaart verwijderen en opnieuw plaatsen. Hierna kun je handmatig een netwerk selecteren.
Ook heb ik een reset uitgevoerd. Het uit- en aanzetten van je telefoon is hiervoor ook belangrijk. Je simkaart gaat zich dan opnieuw aanmelden op een van de masten.

Controleer je ook of het nummer van de sms-berichtencentrale goed staat: +31653131313? Tegelijkertijd kun je kijken of je 'outbox' of 'verzonden berichten' niet vol is :)

Wanneer de tips niet werken, kun je dan aangeven of er een bepaalde melding verschijnt op je telefoon? En kun je wel bellen en gebeld worden? Het testen van je simkaart in een andere telefoon is ook altijd handig.

Wat maikel.martens vertelt is waar. Wanneer je op Mijn Simyo sms't naar een Nederlands nummer betaal je het Nederlandse tarief 😉

Laat je het ons weten?

@MichD & maikel.martens; bedankt voor jullie reacties 😃
Badge
Helaas, orobleem nog steeds niet opgelost????
Badge
Yes.....sinds uurtje geleden doet ie het!! Blij mens
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Klokje,

Fijn dat je doorgeeft dat het probleem is opgelost.
Mogen we ook weten hoe je het voor elkaar hebt gekregen of?
Reputatie 5
Badge +11
Ik ben ook wel benieuwd. Hoe is het je gelukt, Kolkje?
(Ook al kan ik me voorstellen dat je nu even geen tijd neemt vanwege je trip ;))

Reageer