.

Vraag

sms-en naar Frankrijk

  • 21 July 2012
  • 7 reacties
  • 933 Bekeken

Badge
Mijn zus woont in Frankrijk en heeft een abonnement bij Free Mobile.
Ik had eerder een abonnement bij T-Mobile en kon ik zonder problemen sms-en met mijn zus.
Nu ik bij Simyo zit, komen haar smsjes niet meer aan bij mij en mijn smsjes komen niet aan bij haar.
We krijgen beiden ook geen foutmelding. Heel raar?! 😕
Kunnen jullie ook uitleggen hoe dat kan? En of het ook te verhelpen is?
Ik weet van mij ouders dat zij ook niet met mijn zus kunnen smsen naar mijn zus. Zij zitten bij KPN.
Heeft het dan met het KPN-netwerk te maken. Moeten zij een contract met Free hebben ofzo? En heeft T-Mobile dat dan wel?

7 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Massika,

Welkom op het Simyo forum!
Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welk nummer van de berichtencentrale je hebt staan bij de berichteninstellingen van je toestel.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hallo,

Het nummer is : +31653131313
Reputatie 5
Badge +10
Hoi massika,

Kan je haar wel bellen? En kan je wel naar andere buitenlandse nummers sms-en?

Groetjes,

Alex
Badge
Hee Alex.

Ik kan haar wel bellen.
Het enige andere buitenlandse nummer in mijn contactenlijst is van mijn zwager. Zelfde provider (Free Mobile) en zelfde verhaal als hierboven.
ZOals ik al vermelde zal het wel aan de providers liggen. Mijn ouders kunnen ook niet smsen, zij zitten bij KPN.
KPN netwerk en Free Mobile netwerk zal wel niet samenwerken o.i.d.
Badge +2
Hey massika,

Aangezien je ouders dit probleem ook hebben lijkt het op een probleem van de ontvangende partij. Wij adviseren je te persoon te vragen om contact met haar/zijn provider op te nemen.

Groetjes,

Arie
Badge
Jammer dat er geen duidelijk antwoord is.
Zoals ik al meldde, waren er geen problemen toen ik nog bij T-Mobile zat.
Mijn ouders <> zus (KPN <> Free) hadden wel dit probleem, ik <> zus (T-Mobile <> Free) dus niet.
Het ligt dus niet aan haar instellingen. Mijn gevoel zegt dan dat het iets met het KPN netwerk te maken heeft, maar niemand die hier een antwoord op heeft. Ik laat het hier wel bij.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi massika,

Ik ben ook benieuwd of je wel kan sms-en naar andere buitenlandse telefoonnummers. En kun je ook smsjes ontvangen van personen die gebruik maken van een buitenlandse provider? Aangezien je wel kan bellen naar het nummer, kunnen we concluderen dat de netwerken elkaar wel kennen.

Groetjes,

Alex

Reageer