.

Beantwoord

Sms in buitenland, wel ontvangen, niet versturen. Waar ligt het aan?

  • 25 April 2016
  • 8 reacties
  • 852 Bekeken

Badge
Ik zit in buitenland (Indonesië) en kan geen sms versturen, wel ontvangen. Bij Mijn Simyo staat Bellen naar buitenland aan, mobiele data en data roaming staat aan. Het nummer bij de contactpersoon is goed, staat 31 voor (ook geprobeerd met 00). Telefoon ook herstart. Ik heb een iPhone 5s. Een tip was het nummer van de berichtencentrale te controleren, daar moet 31 voor staan. Maar dat kan ik niet vinden.
icon

Beste antwoord door Daxy 25 April 2016, 12:59

Bekijk originele reactie

8 reacties

Heb je dit probleem bij 1 persoon of meerdere? Alleen bij die ene kan betekenen dat het probleem bij die persoon zit.
Badge
Kan mijn dochter, in Nederland, wel een sms sturen, heeft ook iPhone. Mijn man (die ook in Indonesië is, niet. Hij heeft een oude Nokia, geen smartphone. Mijn man kan wel sms van andere, uit Nederland, ontvangen.
Reputatie 1
Badge +8
Waarschijnlijk heb je iMessage aan staan waardoor je wel berichten kunt sturen naar mensen met een iPhone.

Probeer eerst eens een sms te sturen naar Indonesië, maar dan met +316-nummer
De plus krijg je door de 0 vast te houden.

Mocht dit niet werken, dan kan je het nummer van de SMS-centrale controleren:
Bel het volgende "nummer": *#5005*7672#
Controlleer of het nummer hier ook begint met +316-nummer
Kan je in dat geval het nummer hier neerzetten? Dan kijken we het even na :)
In het geval dat het niet goed is dan kunnen we je wellicht verder helpen.
Reputatie 1
Badge +8
Het nummer wat zou moeten verschijnen is: +31653131313
Als dit niet het geval is dan kan je het aanpassen door het volgende nummer te bellen: **5005*7672*+31653131313#

Succes! 😃
Badge
Het servicecenteradres is +31653131313.
Met een sms sturen naar Indonesië bedoel je naar een Indonesische mobiel? Dat moet ik nog proberen, doe ik z.s.m.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hamertje, welkom op het Simyo forum :)

Wat onhandig dat je geen sms kunt versturen vanuit het buitenland! Goed dat Friesian en Daxy je daarom meteen te hulp schieten 🙂. De oplossing en suggesties van Daxy zijn top, dus fijn dat je deze wilt proberen.

Voor de zekerheid heb ik je aansluiting opnieuw aangemeld bij het netwerk, zodat we zeker weten dat het hier niet aan kan liggen. Ik wil je daarom vragen om je telefoon voor 15 minuten uit te zetten.

Laat je ons weten of je iets aan de tips hebt en dat het is opgelost?

Groetjes, Tiury

Bedankt Friesian en tof om je weer op het forum te zien Daxy 🙂!
Badge
Wat fijn, t gaat nu goed. Na telefoon 15 minuten te hebben uitgezet. Bedankt voor hulp, nu hoef ik niet meer via dochter te sms-en, wat door tijdsverschil erg onhandig is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hamertje,

Wat goed om te zien dat het probleem opgelost is 🙂 Ik kan me voorstellen dat het erg fijn is om nu gewoon rechtstreeks te sms'en! Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten? We helpen je graag.

Groetjes,
Angela

Reageer