.

Beantwoord

Sms buitenland komt niet aan

  • 22 August 2012
  • 7 reacties
  • 1969 Bekeken

Sms vanuit buitenland onbetrouwbaar. Heb 4 sms gestuurd met mijn Simyo-telefoon vanuit Frankrijk naar mijn Franse mobiel nummer (Free-mobile). Dit was nodig om mijn Simyo-nummer geldig te houden!
Geen van de sms-sen is aangekomen! De sms-sen heb ik via verschillende (roaming) netwerken verstuurd (Bouygues en Orange). De sms-sen zijn wel door Simyo in rekening gebracht. Ik vind het zeer onplezierig dat ik er niet meer op kan vertrouwen dat mijn sms-sen aankomen op de plaats van bestemming. Temeer daar er ook geen foutbericht komt dat een sms niet is af te leveren.
icon

Beste antwoord door Alex 25 August 2012, 10:33

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Zerty,

Ervaar je dit probleem steeds naar hetzelfde telefoonnummer of komen de smsjes bij meerdere telefoonnummers niet aan?

Groetjes,

Alex
Twee andere nummers ook geprobeerd; zelfde probleem
ik heb een zelfde probleem. In het buitenland een sms versturen gaat goed. Maar een sms ontvangen van een Nederlands 06 nummer werkt in het buitenland vaak niet. Reply's komen ook niet aan. Opvallend: bij aankomst op Schiphol kwamen alle die dag aan mij gestuurde sms-en achter elkaar binnen.
Badge
I have the same problem, I didn't receive many sms from a Spanish number, this is a huge problem for me because I'm working with people from other countries all the time. Please give us a solution to this.
Badge
ook ik heb dit zelfde probleem....  SMS gestuurd vanuit Duirsland.. die komen aan. maar ontvangen lukt niet met simyo.  Test gedaan met Vodafone en die komen wel aan.
toen ik op een wifi/data netwerk inlog krijg ik ineens de SMS berichten binnen.

graag een oplossing
Ook ik heb problemen; begin september in Griekenland mislukten al mijn smsjes naar Nederland. Op één na; naar de Nederlandse vriendin die bij me was. Die werd als enige verzonden (en ontvangen).
Ik ontving wel de Welcome to Greece berichten. En ik kon (gelukkig) ook wel naar Nederland bellen. En Whatsappen.
Wat is er mis? En hoe voorkom ik dit als ik weer in het buitenland ben?
Reputatie 5
Badge +10
Twee andere nummers ook geprobeerd; zelfde probleem

Hoi Zerty,

Jouw aansluiting staat netwerktechnisch goed. Ik zie ook dat ze verzonden zijn vanaf ons netwerk. Hebben de personen al contact opgenomen met hun provider? Zo ja, wat is daarvan het resultaat?

ik heb een zelfde probleem. In het buitenland een sms versturen gaat goed. Maar een sms ontvangen van een Nederlands 06 nummer werkt in het buitenland vaak niet. Reply's komen ook niet aan. Opvallend: bij aankomst op Schiphol kwamen alle die dag aan mij gestuurde sms-en achter elkaar binnen.

Welkom op het forum JoRo,

Heb je dit in ieder land of vond dit alleen toen plaats? Indien het laatste het geval was, ben ik benieuwd met welke buitenlandse provider je verbonden was. Als dit met een bepaalde buitenlandse provider het geval was, wil ik je vragen om dan voor een andere buitenlandse provider te kiezen. Hebben de personen, welke een bericht hadden gestuurd, al terugkoppeling van hun provider gehad. Het lijkt er namelijk op dat de sms berichten niet verder dan de grens zijn gekomen.

I have the same problem, I didn't receive many sms from a Spanish number, this is a huge problem for me because I'm working with people from other countries all the time. Please give us a solution to this.

Hoi tam,

Ik zie dat jouw vraag in dit topic wordt behandeld.

ook ik heb dit zelfde probleem.... SMS gestuurd vanuit Duirsland.. die komen aan. maar ontvangen lukt niet met simyo. Test gedaan met Vodafone en die komen wel aan.
toen ik op een wifi/data netwerk inlog krijg ik ineens de SMS berichten binnen.

graag een oplossing


Hoi lando1971,

Zijn het wel verstuurde sms berichten of zijn het berichten die via het internet zijn verstuurd (Whatsapp bijv.)? Dit vraag ik omdat je aan geeft de berichten wel te ontvangen op het moment dat je verbinding hebt met internet.

Ook ik heb problemen; begin september in Griekenland mislukten al mijn smsjes naar Nederland. Op één na; naar de Nederlandse vriendin die bij me was. Die werd als enige verzonden (en ontvangen).
Ik ontving wel de Welcome to Greece berichten. En ik kon (gelukkig) ook wel naar Nederland bellen. En Whatsappen.
Wat is er mis? En hoe voorkom ik dit als ik weer in het buitenland ben?


Hoi lindat,

Ik zie dat je ook een topic hebt geopend hierover. Ik zal daarom een reactie in dit topic plaatsen.

Groetjes,

Alex

Reageer