.

Beantwoord

slecht bereik Frankrijk wel goed signaal, wat nu?

  • 4 August 2022
  • 4 reacties
  • 189 Bekeken

Hoe kan het dat dagelijks al bijna twee weken lang het netwerk slecht perfomed in Frankrijk? De Fransen waar ik mee spreek hebben zelf geen problemen. Waarom worden buitenlanders geknepen in Frankrijk?

Waarom heeft Simyo slechte roaming afspraken gemaakt en wat kunnen jullie er aan doen zodat ik normaal internet heb en Google maps of streaming diensten kan gebruiken? 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 5 August 2022, 12:44

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Snap niet goed waarom je nu pas aan de bel trekt vermoedelijk kan een simpele reset al de oplossing zijn.

en geloof me er wordt niet geknepen de afgelopen jaren in Frankrijk heb ik nooit problemen ondervonden.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Lemob,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je geen goede internetverbinding hebt in Frankrijk. Heb je al geprobeerd om handmatig een netwerk te selecteren in je toestel? Dit helpt vaak!

Je kunt ook proberen om je internet handmatig in te stellen via onze Toestelhulp. Je zoekt dan eerst je toestel op en kiest de bijbehorende software. Vervolgens klik je bij “Internet” op “Handmatig Instellen”. Hier moet je dan de stappen volgen en aan het einde je toestel opnieuw opstarten. 

Mocht dit allemaal geen resultaat opgeleverd hebben, dan kunnen wij je simkaart resetten zoals @Ron H heeft aangegeven. Hiervoor kun je mij een privé bericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens.

Groetjes,
Roeqajja

Dank voor jullie advies. Ik heb een iPhone 13. Dagelijks vliegtuigmodus opnieuw opstarten geprobeerd. Ook regelmatig netwerk reset bij instellingen. Ik heb een duo Sim ook van KPN zakelijk die heeft dezelfde problemen hier. In sommige gebieden werkt het even weer goed. Maar bij twee of drie streepjes signaal meestal slecht tot geen binnen en een beetje snelheid buiten. 
het lijkt er op dat ik vaak in de ochtend nog een redelijke snelheid heb en in de middag en avond dramatisch. Als of er. na een x aantal MB de lijn word dicht geknepen.  Orange netwerk gaat wel het beste. 
wat kan ik nog doen om langere tijd een snelle verbinding te houden?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Lemob,

Ik zie dat mijn collega al een aantal stappen had uitgelegd die je kan doornemen als je slechte internet verbinding hebt in het buitenland. Heb je deze stappen al doorgenomen?😊 Mocht je haar nog geen privé bericht hebben gestuurd dan kan je vanaf nu mij een prive bericht sturen zodat ik de simkaart voor je kan resetten. 

Groetjes,
Amy

Reageer