.

Beantwoord

Kan ik met Simyo in Argentinie en Chili bellen en sms'en?

  • 2 October 2015
  • 10 reacties
  • 424 Bekeken

Badge
Met een Simyo sim only abo is het zo te lezen op de site mogelijk te bellen en te sms'en in Argentinie en Chili.
Omdat Simyo in Nederland gebruik maakt van het KPN netwerk, vraag ik me af of dit ook zo is in Argentinië en Chili.
Ik ben benieuwd.
icon

Beste antwoord door franswon 2 October 2015, 16:45

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste Jasper-Martina,

In Argentinië en Chili maak je gebruik van het netwerk van een lokale provider (roaming heet dat), je verbruikskosten zullen daarom ook met vertraging weergegeven worden in Mijn Simyo, de provider moet eerst deze gegevens doorgeven aan Simyo.

Een overzicht van de providers vind je hier.
Reputatie 7
Badge +9
Verder nog een aanvullende tip: kijk even op https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only?tag=Buitenland%20tarieven dan weet je met welke kosten je te maken hebt in Argentinië en Chili.
Badge
Dank voor jullie uitleg en de meegezonden links. De kosten bij roaming zijn erg hoog, dus contact met NL moet ik anders doen, bv via WiFi.
Reputatie 7
Badge +9
De meeste hotels in de wat betere klasse hebben daar tegenwoordig ook Wi-Fi, bellen kan dan met WhatsApp of Viber of een soortgelijk programma.
Badge
Dank voor de aanvulling.

Wie kan mij vertellen of Simyo overeenkomsten heeft gesloten met providers in Argentinië en Chili? In de links die werden gestuurd, kan ik dat niet vinden.
Alvast bedankt Martina
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Martina,

Je toestel zal automatisch zoeken naar de provider met het beste signaal waarmee KPN (dus ook Simyo) een roamingovereenkomst heeft. Je toestel moet dan wel ingesteld zijn op automatisch zoeken naar netwerk. Hoe dat moet is toestelafhankelijk.

Ongetwijfeld heeft KPN met één of meerdere providers daar overeenkomsten.
Badge
Beste Franswon, heel hartelijk bedankt voor al je reacties. Je hebt me enorm geholpen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jasper-Martina,

Zoals je ziet hebben we met zulke forum experts bijna geen moderators meer nodig! Je hebt antwoord gekregen op je vraag, extra informatie gekregen en zélfs de tarieven al gekregen. Er zit voor mij niets anders op dat je heel veel plezier in Argentinië en Chili te wensen 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie antwoorden Franswon en Scotsman!
Badge
Bedankt Tiury. Mijn ervaringen met het forum is prima. Het forum werkt snel en goed. En ik vind het heel handig dat je via de email bericht krijgt of er een reactie is gegeven op je vraag.
Groeten, Jasper-Martina
Reputatie 6
Badge +10
Bedankt voor je positieve feedback. Dat vinden we altijd erg leuk om te horen 🙂. Tot je volgende forumbezoek!

Groetjes, Tiury

Reageer