.

Beantwoord

Roaming werkt niet in buitenland. Hoe krijg ik dit weer werkend?

  • 15 June 2017
  • 8 reacties
  • 716 Bekeken

Hi Simyo,

Vorige week was ik in Belgiƫ en helaas heb ik toen geen gebruik kunnen maken van roaming. Ik heb alle stappen doorlopen; internet in het buitenland in Mijn Simyo staat aan (al meerdere keren uit en weer aangezet) en mijn telefoon staat ook ingesteld voor roaming. Ook mijn telefoon heb ik al meermaals uitgeschakeld en weer aangezet. Toch blijf het onmogelijk om een internetverbinding te krijgen in het buitenland.
Inmiddels ben ik in Denemarken en daar heb ik hetzelfde probleem, geen internet.

De APN te wisselen naar portalmmm.nl biedt helaas ook geen uitkomst.
Enig idee hoe ik internet in het buitenland werkend kan krijgen? 🙂
icon

Beste antwoord door Samantha 16 June 2017, 11:53

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +7
Hoi OwenZ,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat je internet niet werkt in het buitenland! Ik zie dat we je hiermee ook al hebben geholpen op Twitter. We hebben de instellingen van je simkaart gereset, de juiste APN instellingen doorgegeven en je aangeraden om het netwerk van 1 van onze roamingspartners te selecteren.

Nu werkt je internet ook in het buitenland. Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Hi Samantha,

Klopt inderdaad! Je collega's via Twitter hebben goed geholpen. Uiteindelijk bleek dat ik gewoon wat meer geduld moest hebben, na een dag werkte internet plotseling zonder dat ik verdere instellingen nog aangepast had. 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Hoi OwenZ,

Mooi dat het allemaal weer werkte! Als je geen instellingen hebt gewijzigd moet het door de reset zijn gekomen.

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik graag van je. Zo niet, veel plezier in Denemarken nog!

Groetjes,
Caspar
Ook ik heb (in de buurt van Parijs) gƩƩn internet
Baal er behoorlijk van
Ik heb een WiFi kaart van de camping moeten kopen terwijl mijn bundel groot genoeg is

Groetjes Anne-Marie
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Annes,

Dat is heel vervelend! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je buitenlandopties netjes aanstaan. Dit zijn de opties die je kunt vinden door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Ik heb je buitenlandse internetoptie voor jou een reset gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, dan wil ik met jou je internetinstellingen op je mobiel doorlopen. Als je op je mobiel gaat naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar kun je de APN instelling veranderen in: portalmmm.nl. Ook kun je 'KPN' instellen als gebruikersnaam en 'GPRS' als wachtwoord. Lukt het nu wel om te internetten?

Ook raad ik je aan om via Instellingen > Aanbieder een ander Frans netwerk te selecteren. Werkt het dan wel?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane

Vanmiddag heb ik bij "namen toegangspunten" iets anders aangevinkt, nl "KPN Internet"
Standaard stond het op "KPN 4G Internet"

Of het nu jouw reset is geweest of deze verandering weet ik niet, maar ineens had ik internet :D

Bedankt voor alle moeite,

Groetjes en een fijne avond

Anne-Marie
Hallo, ik heb het zelfde probleem in Belgiƫ. Apn, provider gewijzigd en instellingen simyo goed aangevinkt. Geen resultaat. Ook een sms naar 1300 gestuurd geen bericht terug. Heb een nexus 5.

Kan de sim gereset worden?

Gr Mainbrook
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Annes & Mainbrook,

@Annes, wat goed om te zien dat het opgelost is voor je. Wat precies het juiste zetje geweest is, durf ik niet te zeggen, maar het belangrijkste is dat het weer werkt 🙂 Ik wens je nog een fijne tijd in het buitenland.

@Mainbrook, wat vervelend dat ook jij geen connectie kunt maken. Ik zie dat je al contact hebt gehad met een collega via Facebook. De instellingen zijn allemaal al gecontroleerd. Bij deze heb ik een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Wil je jouw telefoon opnieuw opstarten? Zo wordt je simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Laat je weten of dit werkt?

Als dit niet de oplossing is, wil ik je vragen om jouw simkaart eens te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Alleen als je hier de mogelijkheid voor hebt. Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Angela

Reageer