.

Vraag

Roaming werkt niet goed

  • 17 January 2022
  • 8 reacties
  • 91 Bekeken

Hi, ik ben sinds 2 weken in Zwitserland op vakantie. Mijn Pixel 6 Pro heeft aan en af geen dataverbinding. Samen met de simyo klantenservice de apn instellingen aangepast (poort nummer en protocol toegevoegd); dit ging even goed; echter vanavond weer geen dataverbinding. Op toestel staat roaming/data aan/ op de simyo site ook.

 

 


8 reacties

Hoi @Pc01 

Je APN instellingen lijken mij niet helemaal juist. Althans op mijn Pixel 5 en volgens toestelhulp   (vanaf pagina 11) staan enkele gegevens die jij hebt ingevoerd niet ingevuld. Poort niks invullen en bij en ook bij verificatietype vul of selecteer je geen in. Als je deze correctie hebt gedaan, even opslaan en je telefoon even opnieuw opstarten. 

Kun je laten weten of het werkt?

Hi @Ray , dank ! De Poort en verificatietype heb ik juist ingevuld op advies van de klantenservice. Hierna heb ik een paar dagen een stabiele verbinding gehad.  Beide instellingen waren eerst blanko en toen had ik helemaal geen verbinding. Helaas nu ook weer niet dus.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Pc01,

 

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact met ons opneemt hierover! Heb je na het invoeren van de juiste APN instellingen ook handmatig het netwerk geselecteerd? Het bovenste netwerk is altijd het sterkste netwerk. Ik hoor graag van je 🙂.

 

Bedankt voor het snel reageren @Ray!

 

Groetjes,

 

Nihad

Hi @Nihad , sterkste netwerk (Swisscom ) maakt helaas geen verschil. Toestel stond eerst op Sunrise.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Pc01 zou je kunnen kijken of de simkaart wel werkt in een ander toestel? 

 

Groetjes,

 

Nihad

Hi @Ray , dank ! De Poort en verificatietype heb ik juist ingevuld op advies van de klantenservice. Hierna heb ik een paar dagen een stabiele verbinding gehad.  Beide instellingen waren eerst blanko en toen had ik helemaal geen verbinding. Helaas nu ook weer niet dus.

Ze horen toch echt niet ingevuld te zijn. Ik heb het ook bij andere toestellen zo gezien. Wat je ook kunt proberen is bij het wachtwoord even te kijken of je i.p.v. gprs  het als GPRS in te vullen. Of andersom afhankelijk wat je nu hebt ingevuld. Simyo kan ook een reset uitvoeren op de Simkaart. Dit doet vaak wonderen. 

Hi @Nihad , simkaart in Pixel 3 gestopt. Werkte meteeen. Echter bij terugstoppen in Pixel 6 Pro werkte hij ook meteen.

Probleem blijft dat het af & toe niet werkt; zonder duidelijke oorzaak.

Hi @Nihad , simkaart in Pixel 3 gestopt. Werkte meteeen. Echter bij terugstoppen in Pixel 6 Pro werkte hij ook meteen.

Probleem blijft dat het af & toe niet werkt; zonder duidelijke oorzaak.

Is je Pixel 6 Pro volledig up to date? Ik had gelezen dat er sinds de December '21 patch verbindingsproblemen waren. Misschien dat dit de reden kan zijn. Met de januari patch zou dit opgelost moeten zijn.

Reageer