.

Beantwoord

Roaming werkt niet in het buitenland. Hoe lossen we dit op?

  • 30 June 2015
  • 7 reacties
  • 246 Bekeken

Badge +2
Hoi!

Ik had al een aantal keren contact met de klantenservice over dit probleem gehad, en telkens wanneer ik dacht dat het weer werkte deed ie het helaas toch niet.
Ik ga volgende week naar Oostenrijk, ik heb geen WiFi (kan je het je voorstellen? Geen wifi.. Een ramp haha) dus wou ik af en toe even op roaming om wat berichten te checken en weg te werken.

Vorig jaar heeft ie het altijd gedaan (iets te goed, want ik kwam thuis met een rekening van boven de € 70 😛 alleen dit jaar wil ie steeds niet.
Wat doe ik fout? Ik heb roaming wel aan staan op mijn telefoon.
icon

Beste antwoord door Ali 1 July 2015, 18:52

Bekijk originele reactie

7 reacties

Staat de optie "Internet in het buitenland" aan op je mijn Simyo omgeving?
Badge +2
Ja die staat aan!

Toen ik in Parijs was heb ik nog maar eens gebeld, toen zou het komen omdat 4G aan staat.. (Vreemd want dit had ik vorig jaar ook aan staan en toen werkte het gewoon) Nadat ze 4G had uitgezet voor 24 uur zou het moeten werken, maar ook toen wou ie helaas niet.
Al aan gedacht een testje met een buitenlandse sim? Werkt dat wel en simyo in buitenland voor jou niet.
Roaming valt dan af....
Dan lijkt me dat je geen professor drs moet zijn om te kunnen weten wat ik denk !🆒

Badge +2
Mwa zou kunnen maar zo vaak ben ik ook weer niet in het buitenland en voor die paar keer..
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ColinC,

Vervelend dat je in het buitenland niet op internet kunt.

Ik heb je aansluiting bekeken. Alles staat goed op het netwerk. Het zou verder niet uitmaken of je 4G hebt of niet. Je kan voor de zekerheid nog controleren of de instellingen op je telefoon goed staan. Zowel portalmmm.nl als KPN4G.nl zou moeten werken.

Soms helpt het om via Mijn Simyo de optie 'internet op je mobiel' een paar minuten even uit en weer aan te zetten.

Vertrek je binnenkort weer naar het buitenland?
Badge +2
Heuj Ali!

Ik ga de instellingen nog eens doorlopen. En de optie even uit en aan zetten.
Vanaf zaterdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een week.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ColinC, leuk om je weer eens terug te zien op het forum!

Ik denk dat je met deze voorzorgsmaatregelen vast en zéker verbinding krijgt met het netwerk in Oostenrijk.

Kun je vertellen wanneer je voor het laatst in het buitenland was? Volgens mijn gegevens hebben we op 03-06 vanuit onszelf een nodige aanpassing gemaakt aan je aansluiting. Dit was destijds nodig omdat we toen met een 4G issue te maken hadden. Deze aanpassing zorgt er voor dat iedereen met 4G eenvoudiger verbinding krijgt met een buitenlands netwerk 🙂.

Ben je dus vóór die tijd naar het buitenland geweest, kan het inderdaad kloppen dat het niet werkte.

Groetjes, Tiury

Reageer