.

Beantwoord

Hoe worden wij gewaarschuwd voor kosten buiten zone 1 landen?

  • 23 May 2017
  • 4 reacties
  • 251 Bekeken

Badge
Hallo,

Binnen de Eu (Zone-1) hebben we per 1 juni 2017 geen roaming kosten meer.
Echter (lijkt mij) moet je dus opletten als je buiten deze zone komt; want dan krijg je WEL degelijk (hoge!) roaming kosten.

Dus moet je heel alert zijn en weten wanneer je roaming weer uit moet zetten. Dit gaat dus een keer (of vaker) fout (duur leerproces!).

Is er geen technische (en automatische) oplossing die ons behoed voor ongewenste roaming kosten buiten de EU/Zone1?
En als het er (nog) niet is, komt er dan binnenkort een klantvriendelijke oplossing voor? Kan jullie Simyo app niet aangeven als je zone-1 verlaat?

Simyo, geef even aan of mijn conclusie en uitleg klopt en wat aan de ongewenste buitenland/roaming kosten gedaan gaat/kan worden.

Bedankt alvast voor jullie nuttige reactie hierop.
icon

Beste antwoord door Asma 24 May 2017, 16:15

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 1
Badge +4
ajburma, welkom op dit forum.
Belangrijk is dat je parate kennis hebt welke landen in zone-1 landen opgenomen zijn. Er zijn een aantal landen en staatjes in Europa die niet in zone-1 zijn ondergebracht.
Je opmerking is heel terecht en een brede informatie naar de klanten zou hier ook op zijn plaats zijn.
Of het technisch mogelijk is om het passeren van zone-grenzen te detecteren weet ik niet.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi ajburgma,

Welkom op het Forum!

Dat is een goede vraag. Op het moment dat je de grens over gaat, ontvang je automatisch een sms van ons. In deze sms vind je de tarieven die voor jou gelden in het land waar jij je bevindt.

Op deze manier ben je altijd op de hoogte van de tarieven die voor jou gelden. Je kunt er op basis van deze informatie dan voor kiezen om geen gebruik te maken van je aansluiting. Schakel hiervoor de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' en 'Bellen in en naar het buitenland' uit op Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.

Laat je het mij weten als je hier vragen over hebt?

@ Frenska, bedankt voor het meedenken! Ook voor jou geldt dat je altijd per sms wordt geïnformeerd over de tarieven die gelden. Op deze manier kom je nooit voor verrassingen te staan.

Groetjes,
Asma
Reputatie 1
Badge +4
@Asma,
Praktisch gezien ga je toch niet onderweg/op reis het internet op zodra je een grens passeert naar een telefonisch duur land om vervolgens de instellingen te wijzigen ?
Als je op dat moment op je toestel (data-)roaming uitschakelt heb je geen internet en ben je wel telefonisch bereikbaar (voor noodgevallen). Zelf bellen, daarvan moet je je op dat moment realiseren wat daarvan de kostenconsequenties zijn
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frenske,

De dataroaming uitzetten kan inderdaad ook 🙂 Wij raden vaak de optie aan via Mijn Simyo omdat je dan 100% verzekerd bent van het feit dat je geen data kunt gebruiken. Mocht je dan toch kosten hebben om welke reden dan ook, kun je bij ons ook goed aantonen dat de optie simpelweg niet stond. Nu werkt de dataroaming uitzetten ook prima dus het is zeker een mooie toevoeging aan dit antwoord. Bedankt!

Groetjes,
Angela

Reageer