.

Beantwoord

Is het mogelijk om roaming binnen EU automatisch aan te hebben staan, zonder dat roaming voor alles buiten de EU aan staat?

  • 27 June 2017
  • 2 reacties
  • 1466 Bekeken

Hallo, moet ik om internet in het buitenland, maar binnen de EU, roaming aanzetten, en als ik dan bijvoorbeeld buiten de EU ga weer uitzetten?
Waarom moet je überhaupt roaming aanzetten als je binnen de EU blijft, als het allemaal als 1 zone gezien wordt?
Vroeger had je roaming altijd uitstaan voor het geval je even de grens over ging naar België of Duitsland, en hoefde je er ook niet over na te denken om het uit te zetten als je ver weg op vakantie ging.
Nu heb je het dus standaard aan staan zodat je ook internet in onze buurlanden hebt, waardoor je het kunt vergeten uit te zetten als je op vakantie gaat naar bijvoorbeeld Mexico. Waarna je dus op dag 1 al gelijk €14 internet hebt bovenop je bundel, omdat dat land ook nog eens in zone 4 valt. Niet gebruiksvriendelijk dus.

Lang verhaal, maar de eigenlijke vraag is dus, is het mogelijk om roaming binnen EU automatisch aan te hebben staan, zonder dat roaming voor alles buiten de EU aanstaat? Lijkt me namelijk erg handig
icon

Beste antwoord door Samantha 30 June 2017, 13:13

Bekijk originele reactie

2 reacties

Nee want roaming is gast verbruik op een ander netwerk dan je eigen. Hierin kan geen onderscheid gemaakt worden tussen zone 1 en de andere op dit moment.

Tip, zet een herinnering in je telefoon voor als je bijvoorbeeld weer in NL bent en dan een notificatie krijgt.
Badge +7
Hoi Roberto Blanco,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat je bang bent dat je vergeet om roaming uit te zetten zodra je naar een land gaat waar je bundels niet gelden. Helaas is het zo dat, om te kunnen internetten in het buitenland, de optie 'Internet in het buitenland' aan moet staan op Mijn Simyo en dataroaming aan moet staan in je telefoon. Hoewel de tarieven binnen de EU omtrent internet veranderd zijn, de techniek is natuurlijk niet anders geworden.

Helaas kunnen we op dit moment geen onderscheid maken tussen internetten binnen zone 1 en daarbuiten. Je simkaart herkent alle landen gewoon als 'buitenland'. Tarieven staan helaas los van hoe het technisch werkt.

Daarom is het verstandig om goed in de gaten te houden of je in een land bent waar je bundels geldig zijn, of niet. Bovendien ontvang je altijd een sms'je zodra je in een nieuw land komt, waarin je herinnert wordt aan de tarieven. Dus als jij er straks in de 14 uur lange vlucht naar Mexico er niet aan mocht denken om roaming uit te zetten in je telefoon, herinneren wij je er nog wel even aan.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Bedankt voor je hulp 🙂

Reageer