.

Beantwoord

Prepaid Internet in EU. Wanneer wordt dit mogelijk?

  • 4 June 2016
  • 7 reacties
  • 184 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
Momenteel is het niet mogelijk om met een prepaid internet te gebruiken in het buitenland. Dat is me bekend.

Heeft Simyo plannen om dit op termijn mogelijk te maken?
icon

Beste antwoord door Angela 5 June 2016, 16:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi wimj12,

Het klopt dat je op dit moment geen gebruik kunt maken van het internet in het buitenland als je gebruik maakt van Simyo Prepaid. Dit omdat je met Prepaid altijd je datasessie af kunt maken en zo in de min kunt komen. Omdat er nogal een vertraging zit in het doorgeven van deze gegevens, kunnen de kosten fiks oplopen. Om die reden is het nu niet mogelijk en lijkt het erop dat we het voorlopig niet gaan doorvoeren.

Op het moment dat je medio 2017 je bundels vanuit Nederland in het buitenland kunt gebruiken, zal hier misschien wel verandering in gaan komen. Ik ga er in ieder geval voor zorgen dat jouw idee binnen de organisatie kenbaar wordt gemaakt :)

Groetjes,
Angela

Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
Reputatie 7
Badge +7
Inderdaad was mijn hoop vooral gevestigd op 15 juni 2017, als de roaming tarieven worden afgeschaft.
Ik wacht af.
Reputatie 7
Badge +10
Het is even afwachten WimJ12 🙂 Zoals gezegd heb ik dit punt op onze Wall of Change geplakt. Zo wordt er in ieder geval over gepraat en over nagedacht!

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +7
Zomaar uit nieuwgierigheid: kan Simyo zoiets zelf doen, of kan dat alleen als KPN prepaid dit ook gaat ondersteunen?

Het lijkt me iets dat diep ingrijpt in allerlei systemen, waarvan een deel beinvloedbaar is door Simyo en de rest bij KPN ligt.
Zomaar uit nieuwgierigheid: kan Simyo zoiets zelf doen, of kan dat alleen als KPN prepaid dit ook gaat ondersteunen?

Het lijkt me iets dat diep ingrijpt in allerlei systemen, waarvan een deel beinvloedbaar is door Simyo en de rest bij KPN ligt.

Volgens mij klopt hier iets niet....prepaid kpn kan dat internet in buitenland nu wel...Simyo geduld betrachten....time will tell.
Reputatie 7
Badge +7
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb op de een of andere manier in mijn hoofd zitten dat prepaid en internet in het buitenland niet kon bij KPN.
Zo zie je maar weer. Assumption is the mother of all (vul maar in).
Bedankt voor de correctie.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WimJ12,

Zoals Friesian al goed heeft aangegeven, heeft KPN de mogelijkheid wel. Daarentegen heb je bij KPN Prepaid geen mogelijkheid om in de min te staan met je beltegoed. Op het moment dat wij hier in de toekomst iets mee kunnen doen, zal dit het waarschijnlijk wel makkelijk maken voor ons. Juist omdat KPN deze mogelijkheid voor Prepaid simkaarten al aanbiedt 🙂

@Friesian, scherp! Bedankt voor je bericht :D

Groetjes,
Angela

Reageer