.

Beantwoord

Prepaid internet in EU. Hoe zit dat en wat wilt de klant?

  • 2 February 2017
  • 51 reacties
  • 1552 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste lui.

Wordt het stilaan niet hoogtij?:)
Nog steeds onmogelijk om via prepaid in de EU (buitenland) data te kunnen gebruiken via prepaid.

Internet in EU via bundel (eerst) kunnen gebruiken...(?)net als bij sim only.

Kom op simpelweg een knop omzetten net als bij sim only op Mijn Simyo moet toch kunnen? En zeg nu niet, technisch onmogelijk...
Dat kan ik en wil ik niet geloven.

Gelieve ook reactie door klanten in poll ! 🙂
icon

Beste antwoord door Caspar 2 February 2017, 17:21

Bekijk originele reactie

Ik wil voor Prepaid ook de optie in mijn simyo, internet in het buitenland.


51 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Het zou inderdaad super zijn als je met Prepaid ook kunt internetten buiten de landsgrenzen. We zijn immers net zo blij met onze Prepaid klanten als mensen met een Sim Only abonnement. 🙂 Zoals wimj12 aangeeft is het technisch inderdaad mogelijk, maar bieden we dit nu niet aan. Dat heeft onder andere te maken met het feit dat we verbruik van buitenlandse providers pas heel laat binnenkrijgen, zo kun je dus opeens voor de verrassing komen te staan dat je beltegoed op is en dik in de min staat. Dat heeft verder weinig te maken met het feit dat wij een dochteronderneming zijn van KPN.

Als het ooit wél mogelijk wordt om met Prepaid te internetten in het buitenland dan zal het in ieder geval van de daken geschreeuwd mogen worden. In dat geval zouden wij in ieder geval de nodige e-mails rondsturen over dit onderwerp. Voor nu zal het nog even een kwestie zijn van overstappen van Prepaid naar Sim Only en weer terug, óf op je bestemming een lokaal simkaartje te nemen.

Als jullie nog vragen hebben weten jullie ons te vinden! Voor iedereen die binnenkort op vakantie gaat: alvast superveel plezier! :)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Allemaal,

Zo denk ik er ook over Ray. Fijn om te lezen dat je dat de transparantie kunt waarderen. Eerlijkheid duurt ook het langst! 🙂

En Friesian, de rondreis van Prepaid naar Sim Only en weer terug is zeker niet ideaal. Ik hoop dat dit in de toekomst ook anders wordt.

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +7
Geen idee of Simyo dit niet mag, kan of wil aanbieden. Het is ook niet zo belangrijk: het is er niet.

Door maar vaak genoeg te vragen zou dit kunnen veranderen. Of niet.
@Thomas Eerlijk is eerlijk, er is in het verleden wel vaak geroepen dat het technisch niet mogelijk was (ondanks dat het soms wel eens per abuis wel gebeurde). Dat jij nu schrijft dat het wel mogelijk is maar simpelweg niet aangeboden wordt (+motivatie) komt wel een stuk eerlijker over ben ik van mening.

Ik vind het dan wel jammer voor de vele prepaid klanten dat dit niet eerder zo uitgelegd is.
Een paar feiten.
KPN netwerk. ...


Hema, Yes you can, Kruidvat, yes you can. Geen dochterbedrijven van kpn prepaid internet eu is mogelijk.
Telfort, yes you can. Wel een dochterbedrijf van kpn, geen probleem eu internet, prepaid.
Simyo prepaid, dochterbedrijf, nee NIET mogelijk.

Simyo, simkaart, netwerk kpn en geen prepaid internet buitenland.....kom nou ....! En dat voor een volle dochter !

De zweep erover en gewoon doen. 😉 No, is out off the question. 🆒
Badge
Ik heb het vermoeden dat ze ons allemaal veel liever aan een sim only abo hebben. Maar daarvoor is mijn verbruik op alle gebieden veel te laag. Ik ben nu mijn tegoed aan het opmaken en ga overstappen naar een andere provider waarbij het wel mogelijk is om te internet in het buitenland te hebben op je prepaid. Blijft voor mij nog even goed uitrekenen of ik dan een bundel nodig heb of vanuit mijn tegoed het net op ga, die kosten liggen nl heel dicht bij elkaar. Kleinverbruiker ipv grootverbruiker.

Jammer Simyo, na jaren een zeer tevreden klant te zijn blijven jullie nu helaas achter.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Cybermaus,

Goed dat je dit onderwerp nog even aankaart. Ik snap dat je graag duidelijk wilt hebben hoe dit zit. Uiteraard heb ik dit nog even gecontroleerd met mijn collega die alles kan vertellen over deze wetgeving, het zou namelijk niet zo goed zijn als we niet doen wat de wet ons voorschrijft. 😉

In deze wet wordt aangegeven dat diensten die je in het buitenland (de EU) aanbiedt, hetzelfde moeten kosten als de diensten in Nederland. Dit komt omdat de extra kosten voor roaming (het gebruik van een buitenlands netwerk) worden afgeschaft. Dit betekent echter niet dat we diensten die we in Nederland aanbieden, óók allemaal in het buitenland moeten aanbieden. Alleen áls we deze diensten aanbieden, dan mogen we hiervoor geen extra kosten rekenen. Dit doen we ook niet, voor onze Sim Only klanten geldt dat hun bundels zowel in Nederland als in de EU te gebruiken zijn. Wij zijn dan ook niet in overtreding en houden ons aan de regels wat betreft het aanbieden van deze diensten. 🙂

Zodra er een wijziging komt in de mogelijkheid voor internetgebruik in het buitenland voor Simyo Prepaid, dan zullen we jullie natuurlijk direct op de hoogte brengen.

Laat je het weten als er nog vragen zijn?

Groetjes,
Els
Het is lang niet zo moeilijk als je denkt als er een wil is is er een weg, maar ja de wil is er niet dus zijn ze de weg kwijt. Geen navigatie app die daartegen helpt.
Hoi Allemaal,

Zo denk ik er ook over Ray. Fijn om te lezen dat je dat de transparantie kunt waarderen. Eerlijkheid duurt ook het langst! :)


Groetjes,
Thomas



Maar waarom niet meteen? Want dat vind ik echt jammer.
Reputatie 6
Badge +4
[/quote] Maar waarom niet meteen? Want dat vind ik echt jammer.[/quote]Maar waarom niet meteen? Want dat vind ik echt jammer.


Goede vraag waar ik geen antwoord op heb. We kunnen de tijd niet terugdraaien helaas, want het is inderdaad jammer. Wel kunnen we nu zo transparant mogelijk zijn, uiteindelijk maak je daar meer mensen blij mee dan als je dat niet doet.

Groetjes,
Thomas
Reputatie 5
Badge +5
Hi Friesian,

Ik weet zeker dat degene die het betreft dat zeker kunnen waarderen! 😃

Natuurlijk begrijp ik de wat wrange smaak, toch wil ik het 'technisch gezien niet mogelijk' wel een beetje nuanceren. In het systeem dat wij nu gebruiken, is het technisch gezien niet mogelijk om deze optie voor Prepaid aan te zetten. Die optie is er namelijk simpelweg niet, dus wordt het omzetten van een schakel die niet gebouwd is wat lastig. Uiteraard is het niet zo dat het technisch onmogelijk is om zoiets te bouwen. Fijn dat het nu qua feiten wel wat duidelijker en transparanter is! Dat is de bedoeling! 🙂

Wat betreft het bijwerken van de gegevens zou het zeker handig zijn om sneller het verbruik binnen te krijgen. Helaas zijn we, vooral in verbruik in het buitenland, afhankelijk van de lokale providers in dat land. Hopelijk kan het inderdaad zo worden geregeld dat dit sneller bij te werken is. Dat zou voor ons ook een stuk makkelijker zijn!

Wat betreft die kosten in het buitenland voor prepaid, dat zou inderdaad een goede optie zijn. Sowieso is het wettelijk vastgesteld dat die blokkade er moet zijn. Dus als het in de toekomst mogelijk wordt om met Prepaid van Simyo in het buitenland te internetten, zal zo'n blokkade ook daarop worden geactiveerd. Tenzij de regels tegen die tijd weer veranderd zijn natuurlijk. 😉

Groetjes,
Els
Is er iemand wakker geworden? 😁
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Haha, zo zie je maar 🙂 Van alles kan veranderen!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 5
Badge +6
Heey Friesian,

ik ben het hier ook heel erg mee eens en 15 cent per MB, hetzelfde tarief als inNL zou zelfs heel haalbaar zijn met prepaid aangezien het bij abonnementen buiten NL 6 cent is.

Hopelijk zien ze het uiteindeiljk in en komen er veel stemmen, ik heb alvast gestemd!

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Leuk dat je een mooie poll aan hebt gemaakt. Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen.

Prepaid internet is ook na 15 juni nog niet mogelijk bij Simyo. Ik vind het wel een heel goed idee en ik zal het zeker op de Wall of Change hangen. Ik weet niet zeker of het technisch mogelijk is of niet, maar daar kom ik dan snel genoeg achter! Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Caspar

Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
Hoi Friesian,

Leuk dat je een mooie poll aan hebt gemaakt. Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen.

Prepaid internet is ook na 15 juni nog niet mogelijk bij Simyo. Ik vind het wel een heel goed idee en ik zal het zeker op de Wall of Change hangen. Ik weet niet zeker of het technisch mogelijk is of niet,

Hier was ik al duidelijk over:)
En zeg nu niet, technisch onmogelijk...

******

maar daar kom ik dan snel genoeg achter!

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Caspar


Ik houd je (niet alleen jou) aan je woord ! Dat weet je wel hè? 🆒
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Ik snap heel goed dat je dit niet wilt horen, maar op dit moment is het toch écht zo. Hopen dat hier gauw verandering in komt, haha!



Groetjes,
Asma
Hoi Asma, ff terug op de bureaufiets... ;)

Hoi Friesian,

Leuk dat je een mooie poll aan hebt gemaakt. Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen.

Prepaid internet is ook na 15 juni NOG niet mogelijk bij Simyo. Ik vind het wel een heel goed idee en ik zal het zeker op de Wall of Change hangen. Ik weet niet zeker of het technisch mogelijk is of niet, maar daar kom ik dan snel genoeg achter! Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Caspar

Het is na 15 juni NOG niet mogelijk, Asma. Op dit moment is het NOG niet 15 juni.

Haha!

Niets is onmogelijk.......behalve mij van het onmogelijke overtuigen qua technisch haalbaar.
Jullie kunnen zelfs een simkaart resetten.

Prepaid intenet in EU (buitenland)........technisch gezien, niet mogelijk?
Kom op beste lui, laat me niet lachen! 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Technisch onmogelijk is het natuurlijk niet, omdat tegenwoordig wel heel veel mogelijk is. Het is alleen niet zo simpel als dat je denkt.

De technische diensten van Prepaid zitten anders in elkaar dan die van Sim Only. Dit is de reden dat iets op dit moment technisch niet mogelijk kan zijn bij Prepaid, en wel mogelijk kan zijn bij een Sim Only. In dit geval is dat dus internet in het buitenland.

Uiteraard willen we het beste voor onze klanten, en zijn we bezig om te kijken hoe we dit mogelijk kunnen maken. Mooi dat er vraag naar is en dat je het op deze manier aan ons laat weten, maar op korte termijn zijn er geen plannen voor.

Groetjes,
Caspar
Reputatie 5
Badge +6
Hey Casper,

ik moet het toch met Friesian eens zijn.
Kom op simpelweg een knop omzetten net als bij sim only op Mijn Simyo moet toch kunnen? En zeg nu niet, technisch onmogelijk...
Dat kan ik en wil ik niet geloven.


Ik weet dat het inderdaad wat inspanning vraagt maar enorm veel kan het niet zijn.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PaulH en Friesian,

Zoals eerder aangegeven is het dus niet zo makkelijk als gedacht wordt. Het is nu, mede dankzij jullie, bekend dat hier toch vraag naar is. Laten we hopen dat hier binnenkort verandering in komt.

Groetjes,
Caspar
Badge
Ik begrijp de comments van de mods niet zo goed, volgens mij zijn jullie gewoon verplicht (vanaf juni) om het prepaid tegoed te openen voor gebruik binnen Europa. Zie: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-17-885_en.htm en dan met name de sectie over prepaid:

For pre- paid metered contracts: when a customer goes abroad, she/he can roam like at home up the amount of credit remaining on the pre-paid card. For data, the customer can use at least the volume that can be purchased by the remaining credit on the pre-paid card at the wholesale roaming data price cap.

In the Czech Republic, Zoran has a €20 pay and go (pre-paid) card for data, calls and texts. By the time he goes on holiday, Zoran has €13 (€10.74 excluding VAT[4]) credit remaining on his card. While being abroad, Zoran can enjoy a volume of data equivalent to the value of his credit. This means he gets the equivalent of €13 worth at the wholesale roaming data price cap. Based on the caps agreed by the European Parliament and Member States, this would give Zoran almost 1.4 GB of data roaming in as of 15 June 2017 and 1.8 GB of data roaming as of 1 January 2018.
Reputatie 7
Badge +9
Dit topic gaat over mobiel internet in het EU buitenland voor prepaid klanten. Dit wordt momenteel niet aangeboden binnen het prepaid product van Simyo. De EU kan een provider niet een cap opleggen voor iets dat een provider helemaal niet aanbiedt (dataroaming in dit geval). Ook kan de EU Simyo niet verplichten om vanaf juni EU dataroaming mogelijk te maken voor prepaid. Die beslissing kan alleen Simyo nemen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Aumelle,

Ik snap je punt, hoor 🙂 Maar het is zoals Scotsman zegt: de EU probeert het dataverbruik in het buitenland (dus ook met Prepaid) te reguleren. Dat is prima, want met abonnementen gaat dat dus ook gewoon in. Maar het betreft nu een dienst die niet aangeboden wordt. Iets dat niet bestaat kan niet gereguleerd worden.

Dat wilt niet zeggen dat het nóóit zal bestaan, want het zou kunnen dat er in de toekomst iets in verandert. Voor nu, echter, is dit de situatie.

Ik hoop dat het hiermee helder is 🙂 Anders beantwoord ik je vragen graag.

@ Scotsman, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +5
Hoi Friesian,

Leuk dat je een mooie poll aan hebt gemaakt. Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen.

Prepaid internet is ook na 15 juni nog niet mogelijk bij Simyo. Ik vind het wel een heel goed idee en ik zal het zeker op de Wall of Change hangen. Ik weet niet zeker of het technisch mogelijk is of niet, maar daar kom ik dan snel genoeg achter! Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Caspar


Hey casper,

wel raar trouwens? want bij kpn jullie moederbedrijf kan ik bijvoorbeeld wel een prepaid kaart aanvragen en die is zelfs nu geldig een de hele EU.

Zie link: https://www.kpn.com/prepaid/buitenland.htm

Reageer