.

Beantwoord

Prepaid internet in EU. Hoe zit dat en wat wilt de klant?

  • 2 February 2017
  • 51 reacties
  • 1551 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste lui.

Wordt het stilaan niet hoogtij?:)
Nog steeds onmogelijk om via prepaid in de EU (buitenland) data te kunnen gebruiken via prepaid.

Internet in EU via bundel (eerst) kunnen gebruiken...(?)net als bij sim only.

Kom op simpelweg een knop omzetten net als bij sim only op Mijn Simyo moet toch kunnen? En zeg nu niet, technisch onmogelijk...
Dat kan ik en wil ik niet geloven.

Gelieve ook reactie door klanten in poll ! 🙂
icon

Beste antwoord door Caspar 2 February 2017, 17:21

Bekijk originele reactie

Ik wil voor Prepaid ook de optie in mijn simyo, internet in het buitenland.


51 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Heey Friesian,

ik ben het hier ook heel erg mee eens en 15 cent per MB, hetzelfde tarief als inNL zou zelfs heel haalbaar zijn met prepaid aangezien het bij abonnementen buiten NL 6 cent is.

Hopelijk zien ze het uiteindeiljk in en komen er veel stemmen, ik heb alvast gestemd!

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Leuk dat je een mooie poll aan hebt gemaakt. Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen.

Prepaid internet is ook na 15 juni nog niet mogelijk bij Simyo. Ik vind het wel een heel goed idee en ik zal het zeker op de Wall of Change hangen. Ik weet niet zeker of het technisch mogelijk is of niet, maar daar kom ik dan snel genoeg achter! Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Caspar

Edit 2-11-2018:
We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
Hoi Friesian,

Leuk dat je een mooie poll aan hebt gemaakt. Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen.

Prepaid internet is ook na 15 juni nog niet mogelijk bij Simyo. Ik vind het wel een heel goed idee en ik zal het zeker op de Wall of Change hangen. Ik weet niet zeker of het technisch mogelijk is of niet,

Hier was ik al duidelijk over:)
En zeg nu niet, technisch onmogelijk...

******

maar daar kom ik dan snel genoeg achter!

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Caspar


Ik houd je (niet alleen jou) aan je woord ! Dat weet je wel hè? 🆒
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian,

Ik snap heel goed dat je dit niet wilt horen, maar op dit moment is het toch écht zo. Hopen dat hier gauw verandering in komt, haha!



Groetjes,
Asma
Hoi Asma, ff terug op de bureaufiets... ;)

Hoi Friesian,

Leuk dat je een mooie poll aan hebt gemaakt. Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen.

Prepaid internet is ook na 15 juni NOG niet mogelijk bij Simyo. Ik vind het wel een heel goed idee en ik zal het zeker op de Wall of Change hangen. Ik weet niet zeker of het technisch mogelijk is of niet, maar daar kom ik dan snel genoeg achter! Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Caspar

Het is na 15 juni NOG niet mogelijk, Asma. Op dit moment is het NOG niet 15 juni.

Haha!

Niets is onmogelijk.......behalve mij van het onmogelijke overtuigen qua technisch haalbaar.
Jullie kunnen zelfs een simkaart resetten.

Prepaid intenet in EU (buitenland)........technisch gezien, niet mogelijk?
Kom op beste lui, laat me niet lachen! 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Technisch onmogelijk is het natuurlijk niet, omdat tegenwoordig wel heel veel mogelijk is. Het is alleen niet zo simpel als dat je denkt.

De technische diensten van Prepaid zitten anders in elkaar dan die van Sim Only. Dit is de reden dat iets op dit moment technisch niet mogelijk kan zijn bij Prepaid, en wel mogelijk kan zijn bij een Sim Only. In dit geval is dat dus internet in het buitenland.

Uiteraard willen we het beste voor onze klanten, en zijn we bezig om te kijken hoe we dit mogelijk kunnen maken. Mooi dat er vraag naar is en dat je het op deze manier aan ons laat weten, maar op korte termijn zijn er geen plannen voor.

Groetjes,
Caspar
Reputatie 5
Badge +6
Hey Casper,

ik moet het toch met Friesian eens zijn.
Kom op simpelweg een knop omzetten net als bij sim only op Mijn Simyo moet toch kunnen? En zeg nu niet, technisch onmogelijk...
Dat kan ik en wil ik niet geloven.


Ik weet dat het inderdaad wat inspanning vraagt maar enorm veel kan het niet zijn.

Groet Paul.
Een paar feiten.
KPN netwerk. ...


Hema, Yes you can, Kruidvat, yes you can. Geen dochterbedrijven van kpn prepaid internet eu is mogelijk.
Telfort, yes you can. Wel een dochterbedrijf van kpn, geen probleem eu internet, prepaid.
Simyo prepaid, dochterbedrijf, nee NIET mogelijk.

Simyo, simkaart, netwerk kpn en geen prepaid internet buitenland.....kom nou ....! En dat voor een volle dochter !

De zweep erover en gewoon doen. 😉 No, is out off the question. 🆒
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PaulH en Friesian,

Zoals eerder aangegeven is het dus niet zo makkelijk als gedacht wordt. Het is nu, mede dankzij jullie, bekend dat hier toch vraag naar is. Laten we hopen dat hier binnenkort verandering in komt.

Groetjes,
Caspar
Badge
Ik begrijp de comments van de mods niet zo goed, volgens mij zijn jullie gewoon verplicht (vanaf juni) om het prepaid tegoed te openen voor gebruik binnen Europa. Zie: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-17-885_en.htm en dan met name de sectie over prepaid:

For pre- paid metered contracts: when a customer goes abroad, she/he can roam like at home up the amount of credit remaining on the pre-paid card. For data, the customer can use at least the volume that can be purchased by the remaining credit on the pre-paid card at the wholesale roaming data price cap.

In the Czech Republic, Zoran has a €20 pay and go (pre-paid) card for data, calls and texts. By the time he goes on holiday, Zoran has €13 (€10.74 excluding VAT[4]) credit remaining on his card. While being abroad, Zoran can enjoy a volume of data equivalent to the value of his credit. This means he gets the equivalent of €13 worth at the wholesale roaming data price cap. Based on the caps agreed by the European Parliament and Member States, this would give Zoran almost 1.4 GB of data roaming in as of 15 June 2017 and 1.8 GB of data roaming as of 1 January 2018.
Reputatie 7
Badge +9
Dit topic gaat over mobiel internet in het EU buitenland voor prepaid klanten. Dit wordt momenteel niet aangeboden binnen het prepaid product van Simyo. De EU kan een provider niet een cap opleggen voor iets dat een provider helemaal niet aanbiedt (dataroaming in dit geval). Ook kan de EU Simyo niet verplichten om vanaf juni EU dataroaming mogelijk te maken voor prepaid. Die beslissing kan alleen Simyo nemen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Aumelle,

Ik snap je punt, hoor 🙂 Maar het is zoals Scotsman zegt: de EU probeert het dataverbruik in het buitenland (dus ook met Prepaid) te reguleren. Dat is prima, want met abonnementen gaat dat dus ook gewoon in. Maar het betreft nu een dienst die niet aangeboden wordt. Iets dat niet bestaat kan niet gereguleerd worden.

Dat wilt niet zeggen dat het nóóit zal bestaan, want het zou kunnen dat er in de toekomst iets in verandert. Voor nu, echter, is dit de situatie.

Ik hoop dat het hiermee helder is 🙂 Anders beantwoord ik je vragen graag.

@ Scotsman, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +5
Hoi Friesian,

Leuk dat je een mooie poll aan hebt gemaakt. Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd wat er uit komt rollen.

Prepaid internet is ook na 15 juni nog niet mogelijk bij Simyo. Ik vind het wel een heel goed idee en ik zal het zeker op de Wall of Change hangen. Ik weet niet zeker of het technisch mogelijk is of niet, maar daar kom ik dan snel genoeg achter! Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Caspar


Hey casper,

wel raar trouwens? want bij kpn jullie moederbedrijf kan ik bijvoorbeeld wel een prepaid kaart aanvragen en die is zelfs nu geldig een de hele EU.

Zie link: https://www.kpn.com/prepaid/buitenland.htm
Reputatie 5
Badge +9
Hoi simnlru,

Ik snap dat je het raar vindt, maar ondanks dat KPN ons moederbedrijf is, zijn we wel een heel ander bedrijf. We bieden ook andere diensten aan. Het is daarom ook logisch als KPN wel diensten aanbiedt die Simyo niet aanbiedt. Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Goed initiatief! Ik stem ook voor mobiel internet in de EU voor prepaid klanten. Vooral na 15 juni!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fou,

Bedankt voor je bijdrage! Goed dat jij ook je stem laat horen. Ik heb gelijk nog een post-it op onze Wall of Change gehangen. Bedankt voor je bericht.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

zijn we intussen al verder dan briefje ophangen op de Wall of Change? Als internet in het buitenhland met prepaid bij een super-basis-aanbieder als *bliep mogelijk is, moet het toch bij een Consumentenbond-gelauwerde club als Simyo een fluitje van een cent zijn?

Groetjes, Chris
Reputatie 5
Badge +9
Hoi CSimyo,

Het briefje hebben we uiteraard opgehangen en de suggestie of wens is dan ook bij de desbetreffende persoon terecht gekomen. Je wensen worden dus gehoord! Toch is er helaas nog niks bekend over het internet in het buitenland voor Prepaid klanten. Zodra dit het geval is, laten we dit uiteraard weten!

Groetjes,
Caspar
Je kunt de wand vol hangen met briefjes of de briefjes vol hangen met wand 😛, maar deze bewuste keuze is en blijft dom van Simyo.

Het woordje nog is niet nodig. Gewoon zorgen dat het wel kan wat andere aanbieders kunnen kan Simyo ook, kwestie van willen.
Reputatie 7
Badge +9
Internet in het buitenland met prepaid zal er nooit komen, is mijn inschatting. De reden is niet technisch maar bedrijfseconomisch. Voor prepaid is het van belang dat het datagebruik zo veel mogelijk in real-time wordt geregistreerd, want je wilt niet dat een klant in het buitenland nog een tijdlang een grote hoeveelheid dure data erdoor blijft jagen ook als is zijn prepaid tegoed op. Dat zou een groot financieel risico opleveren voor Simyo want je weet maar nooit of de prepaid klant ooit het zwaar negatieve saldo weer gaat aanvullen. Het bijhouden van het gebruik binnen NL in real-time is al lastig genoeg, en wil je dit ook in het buitenland willen doen dan zal Simyo bij de buitenlandse roaming-partners moeten aankloppen om dit mogelijk te maken. Zij kunnen dit best doen (kijk naar andere prepaid aanbieders) maar dat zal niet gratis zijn.

Vanwege de extra kosten heeft Simyo er vermoedelijk bewust voor gekozen om internet in het buitenland met prepaid, wat duidelijk een low-cost product is, niet te implementeren hoewel dit technisch gesproken best zou kunnen. Mensen die willen kunnen internetten in het buitenland zullen een sim-only abonnement moeten nemen, of overstappen naar een andere provider.

Ze zeggen wel eens dat papier geduldig is, maar Simyo's Wall of Change is nog geduldiger.
Internet in het buitenland met prepaid zal er nooit komen, is mijn inschatting. De reden is niet technisch maar bedrijfseconomisch. Voor prepaid is het van belang dat het datagebruik zo veel mogelijk in real-time wordt geregistreerd,

Ze zeggen wel eens dat papier geduldig is, maar Simyo's Wall of Change is nog geduldiger.


Mee eens maar zeg(/zorg) dan wel meteen dat registratie real time gebeurd, wat bij sim only kan met 80 en 100% sms moet toch ook mogelijk zijn bij prepaid in Nederland en buitenland. Alleen al de vertraging welke ook gebeurt in Nederland voordat bijvoorbeeld KPN om de gegevens door te geven aan het DOCHTERBEDRIJF is voor mij niet uit te leggen en onverdedigbaar. Dit kan structureel beter.

**edit

Dat er een verandering in het denken, in het systeem, in het systeem van denken nodig is lijkt me meer dan logisch. Bewijs wordt geleverd door onderstaande. Het zou voordeel, lees winst, lees klanten opleveren.

https://tweakers.net/nieuws/82842/dataverbruik-t-mobile-klanten-in-buitenland-fors-toegenomen.html
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Friesian en Scotsman,

Bedankt voor het meedenken!

Ik snap heel goed dat jullie je afvragen waarom wij internet in het buitenland nog niet aanbieden voor Prepaid en of hier verandering in komt.

Zoals jullie weten wordt deze vraag vaker gesteld en zijn wij ermee bezig. Zodra hier verandering in komt, dan zorg ik ervoor dat jullie dit zo snel mogelijk te horen krijgen! :$

Groetjes,
Asma
Badge
Ik heb het vermoeden dat ze ons allemaal veel liever aan een sim only abo hebben. Maar daarvoor is mijn verbruik op alle gebieden veel te laag. Ik ben nu mijn tegoed aan het opmaken en ga overstappen naar een andere provider waarbij het wel mogelijk is om te internet in het buitenland te hebben op je prepaid. Blijft voor mij nog even goed uitrekenen of ik dan een bundel nodig heb of vanuit mijn tegoed het net op ga, die kosten liggen nl heel dicht bij elkaar. Kleinverbruiker ipv grootverbruiker.

Jammer Simyo, na jaren een zeer tevreden klant te zijn blijven jullie nu helaas achter.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Moos68,

Jammer om te horen dat je gaat overstappen. :(

Wij willen je zeker niet laten overstappen naar Sim Only. Alleen is het technisch nog niet mogelijk om te internetten in het buitenland met Prepaid. Hopelijk zal hier gauw verandering in komen.

Groetjes,
Asma
Badge
Hoi Moos68,


Alleen is het technisch nog niet mogelijk om te internetten in het buitenland met Prepaid. Hopelijk zal hier gauw verandering in komen.

Groetjes,
Asma


Kijk en met dat verhaal heb ik dus moeite. Het is technisch nog niet mogelijk..als andere providers het wel kunnen waarom zou Simyo het dan niet kunnen? Ik bedoel maar: Kruidvat mobiel, ook gebruik makend van het kpn netwerk net als simyo heeft er kennelijk geen probleem mee om het aan te bieden. Ik maak bewust nu het vergelijk met een aanbieder die voor de nederlandse klant is, want bijv T-Mobile die het wel aanbiedt is een internationale speler op de markt. Echt super jammer dit want ik ben al jaren een zeer tevreden klant.

Reageer