.

Beantwoord

Waarom is internet via Prepaid niet beschikbaar in heel de EU?

  • 19 July 2017
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Op onderstaande link lees ik dat het niet mogelijk is om met een prepaid-internet bundel te internetten in het buitenland.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-met-mijn-prepaid-simkaart-internetten-201?c=412

Echter heeft de EU een wet aangenomen dat binnen de EU gebeld/gesms't en ge-internet kan worden alsof het "thuis" is. Ze noemen dat RLAT, wat staat voor "Roam Like At Home". Kortom als ik een prepaid internet bundel van 1GB neem verwacht ik dat deze in heel Europa bruikbaar is.
icon

Beste antwoord door Scotsman 19 July 2017, 08:52

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit is eerder besproken op dit forum, kijk even op https://forum.simyo.nl/prepaid-68/kan-ik-na-15-juni-internetten-in-het-buitenland-met-prepaid-38782/index1.html#post166630

Het komt er op neer dat Simyo door de nieuwe EU regels niet verplicht kan worden een product te wijzigen.

Internetgebruik in het buitenland is nu eenmaal geen onderdeel van het product prepaid.

Het kernpunt van de nieuwe EU regelgeving is dat de kosten van een telecomdienst in een ander EU land niet hoger mogen zijn dan wat je thuis betaalt. Dus bellen en sms'sen met prepaid kost nu hetzelfde als in Nederland. Mobiel internet is een niet bestaande dienst in het buitenland, dus daar verandert niets, het was onmogelijk en het blijft onmogelijk.
Reputatie 7
Badge +9
Simyo heeft voor prepaid nooit internet aangeboden in het buitenland. Ze brengen dan ook geen kosten extra roamingkosten in rekening voor internetten in het buitenland, want dat je niet met een prepaid aansluiting.

Ze doen op deze wijze dan ook niets fout, want ze vragen geen extra geld. Ze zijn niet verplicht door deze wetgeving om ineens prepaid internet in het buitenland aan te bieden! Sterker nog, in Zweden en Denemarken zijn bijvoorbeeld een providers die als resultaat van deze wetgeving bij sommige abonnementen helemaal geen roaming meer aanbied!

Bellen en SMS boden ze wel aan, en kan dan nu ook tegen de tarieven zoals je in Nederland waren.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi frank-simyo,

Welkom op 't forum :)

Zoals Scotsman zegt wordt het besproken in het andere topic. Bij ons is het nooit mogelijk geweest om internet in het buitenland te gebruiken met Prepaid, en door de nieuwe roaming regels verandert dit niet. Alle info kan je in het andere topic vinden, en ook opmerkingen kan je het beste daar plaatsen.

@Scotsman en Groentjuh bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer