.

Beantwoord

Ik heb een oproepblokkade en kan niet bellen vanuit het buitenland. Wat nu?

  • 26 February 2017
  • 4 reacties
  • 255 Bekeken

Badge
Instellingen samsung 4s en op mijn simyo gecheckt, geen bijzonderheden... hoe op te lossen?
icon

Beste antwoord door Samantha 27 February 2017, 16:11

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +7
Hoi nonbeller,

Oei, wat onhandig dat je niet kunt bellen vanuit het buitenland! Je geeft aan dat er een oproepblokkade is. Welke melding krijg je precies?

Ik heb in ieder geval je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt hij een nieuwe verbinding met het netwerk. Wil je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Dan kan de reset worden doorgevoerd. Hopelijk kun je daarna wel bellen vanuit het buitenland.

Mocht dit niet lukken, wil je dan handmatig naar een netwerk zoeken? Dit kan in de instellingen van je telefoon. Er verschijnen meerdere buitenlandse netwerken. Lukt het via van één van deze netwerken wel om te bellen?

Als dit niet lukt, wil je dan jouw simkaart in een andere telefoon doen en een andere simkaart in jouw telefoon doen? Zo kunnen we zien waardoor je niet kunt bellen. Komt dit door je simkaart of door je telefoon? Als we dit weten, kunnen we je beter helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Badge
Beste Samantha,
Na de reset kon ik Whatsapp en andere apps weer gebruiken, bellen kon nog steeds niet. Heb niet kunnen testen of de simkaart in andere telefoon wel werkte. Inmiddels terug in NL kan ik weer gewoon met mijn toestel bellen. Heel vreemd en heel vervelend. Heb in buitenland extra kosten moeten maken vanwege niet kunnen bellen (ongeruste hoogbejaarde ouders met alleen vaste lijn).
Groet, Desiree
Badge
Als aanvulling, het handmatig zoeken van een netwerk had ook geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Desiree,

Wat vervelend dat je niet kon bellen! Wel handig dat het internetten uiteindelijk lukte, maar het bellen is ook een belangrijk aspect. Jammer dat de kruistest geen optie voor je was! Je zou namelijk wel moeten kunnen bellen - zeker als het internetten wel lukte.

Het is nu heel moeilijk om het probleem op te lossen omdat we niet kunnen testen of het gewerkt heeft. Laat je het weten wanneer je weer in het buitenland bent? We gaan dit dan samen oplossen!

Groetjes,
Jihane

Reageer