.

Onterecht sms buitenland bij gratis/extra internetbundel.


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Op dit moment krijgen we veel vragen binnen over sms'jes die verstuurd worden met daarin de melding dat je kosten hebt gemaakt in het buitenland (binnen de EU). In sommige gevallen, zijn deze sms'jes niet terecht. Wij snappen heel goed dat je schrikt van deze sms'jes! Sorry hiervoor.

Waarom krijg je deze sms?

Heb je deze maand extra MB’s ontvangen vanwege je Simyaardag of heb je extra MB’s bijgekocht? Dan ontvang je hierdoor mogelijk onterecht een waarschuwing sms. De sms’jes waarschuwen je over extra kosten van € 48,40 en € 60,50. Meer informatie over deze sms'jes vind je in dit artikel.

Normaal sturen we je deze sms’jes als je internetbundel in het buitenland op is, zodat je niet onverwacht hoge kosten maakt. Maar in jouw geval hadden deze sms’jes niet gestuurd mogen worden, omdat je nog MB’s hebt. Daarom kun je voor deze keer deze sms’jes negeren.

Let op: bij het tweede sms’je over de extra kosten van € 60,50 wordt helaas ook je internetverbinding voor het buitenland geblokkeerd. Als je wil blijven internetten, dan kun je de blokkering zelf opheffen door ‘JA’ te sms’en naar 1330. Wij kunnen altijd voor je controleren of deze sms'jes in jouw geval inderdaad onterecht gestuurd zijn. Laat dan even weten dat je dit wilt in dit topic. Zo weet je zeker dat je met een gerust hart 'JA' kunt sms'en en de blokkade kunt opheffen.

Houd je internetverbruik goed in de gaten

We raden je hierna aan om je verbruik goed in de gaten te houden. Houd rekening met de extra vertraging in de verwerking van buitenlands verbruik. Je wordt na het 'JA' sms'en namelijk niet meer op de hoogte gehouden van eventuele kosten buiten je bundel en niet meer geblokkeerd. Je krijgt uiteraard nog wel sms'jes op 80% en 100% van je extra bundel zodat je op tijd een nieuwe bundel kunt aanzetten of je internetoptie uit kunt zetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen.

Zie je wel kosten?

Koop je pas extra MB's nadat je het 100% sms'je hebt gekregen? Dan kan het zijn dat er toch wat kosten buiten bundel worden geregistreerd. Deze kosten zijn dat wel terecht, maar gelukkig niet zo hoog. Je vindt de tarieven hiervoor via deze link.

Verder wil ik jullie nogmaals onze excuses aanbieden voor het ongemak. We kunnen ons erg goed voorstellen dat zo'n sms'je verwarrend is. Als er vragen zijn, dan kun je deze in dit topic stellen!

Edit 28-06-2017: Natuurlijk is dit de oplossing voor dit moment. We zijn hard aan het werk om dit goed te laten verlopen in de toekomst. Ik hoop zo snel mogelijk een update hierover te hebben.

We wensen je uiteraard nog een fijn verblijf in het buitenland :)

Groetjes,
Angela

33 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Leonie01,

Welkom op 't forum :D

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie geen buitenbundelkosten. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Het sms'je was bij jou ook onterecht. Mijn excuses voor het ongemak!

Heb je verder nog vragen?

Groetjes,
Caspar
Ook sms ontvangen. Graag ook check. Dank Frank
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Fheneveld,

Welkom op het Forum!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je onterecht een waarschuwing hebt gehad dat je kosten buiten je bundel hebt.

Volgens onze gegevens heb je geen extra kosten gemaakt buiten je bundel. Je juli factuur bestaat alleen uit je abonnementskosten, dat is mooi! :$

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Hi,

I can not use my internet at all even though I made all the settings as per instructions.

Could you please help me fix that? All the settings in mijnsymio and on my phone are fine, thus I dont know what might the problem. I need my internet fixed asap as I am already on my eay yo Greece. So far it did not work in Romania and I am extremely dissatisfied and upset with symio services.

I have over 1500mb to use and I can not use them.

Best regards,
Dima
Reputatie 6
Badge +7
Hi DimaOjog,

I'm really sorry that your internet won't work! :(

I can see that the internetoption is already activated. I order to fix this problem, I will reset this option on the network. Can you please switch your phone off and on? In this way your simcard will refresh itself with the right settings.

If your internet still won't, can you please take a look at the APNsettings on your phone? Our APN is portalmmm.nl, username KPN and password GPRS.

Can you please let me know if this works out?

Best regards,
Asma
ook een sms ontvangen, graag een check
Beste marly1998

Je hebt al een lopend topic hierover. Ergens anders aanhaken is werkelijk niet nodig , je krijgt in dat topic een reactie vanuit Simyo.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marly,

Ik snap dat dit verwarrend voor je was! Wat Friesian zegt klopt: je hebt hier al een topic over geopend. Deze heb ik vandaag beantwoord 🙂 Ik snap dat je intuïtief denkt dat je sneller reactie krijgt als je hetzelfde meermaals plaatst, maar het komt terecht in dezelfde rij. Uiteindelijk duurt het dus langer en raken we allemaal het spoor bijster als iedereen dit doet. Kortom: begrijpelijk, maar wil je in de toekomst alsjeblieft je vraag op één plek stellen? Dankjewel!

@ Friesian, dankjewel voor 't meehelpen!

Groetjes,
Jihane

Reageer