.

Onterecht sms buitenland bij gratis/extra internetbundel.


Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Op dit moment krijgen we veel vragen binnen over sms'jes die verstuurd worden met daarin de melding dat je kosten hebt gemaakt in het buitenland (binnen de EU). In sommige gevallen, zijn deze sms'jes niet terecht. Wij snappen heel goed dat je schrikt van deze sms'jes! Sorry hiervoor.

Waarom krijg je deze sms?

Heb je deze maand extra MB’s ontvangen vanwege je Simyaardag of heb je extra MB’s bijgekocht? Dan ontvang je hierdoor mogelijk onterecht een waarschuwing sms. De sms’jes waarschuwen je over extra kosten van € 48,40 en € 60,50. Meer informatie over deze sms'jes vind je in dit artikel.

Normaal sturen we je deze sms’jes als je internetbundel in het buitenland op is, zodat je niet onverwacht hoge kosten maakt. Maar in jouw geval hadden deze sms’jes niet gestuurd mogen worden, omdat je nog MB’s hebt. Daarom kun je voor deze keer deze sms’jes negeren.

Let op: bij het tweede sms’je over de extra kosten van € 60,50 wordt helaas ook je internetverbinding voor het buitenland geblokkeerd. Als je wil blijven internetten, dan kun je de blokkering zelf opheffen door ‘JA’ te sms’en naar 1330. Wij kunnen altijd voor je controleren of deze sms'jes in jouw geval inderdaad onterecht gestuurd zijn. Laat dan even weten dat je dit wilt in dit topic. Zo weet je zeker dat je met een gerust hart 'JA' kunt sms'en en de blokkade kunt opheffen.

Houd je internetverbruik goed in de gaten

We raden je hierna aan om je verbruik goed in de gaten te houden. Houd rekening met de extra vertraging in de verwerking van buitenlands verbruik. Je wordt na het 'JA' sms'en namelijk niet meer op de hoogte gehouden van eventuele kosten buiten je bundel en niet meer geblokkeerd. Je krijgt uiteraard nog wel sms'jes op 80% en 100% van je extra bundel zodat je op tijd een nieuwe bundel kunt aanzetten of je internetoptie uit kunt zetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen.

Zie je wel kosten?

Koop je pas extra MB's nadat je het 100% sms'je hebt gekregen? Dan kan het zijn dat er toch wat kosten buiten bundel worden geregistreerd. Deze kosten zijn dat wel terecht, maar gelukkig niet zo hoog. Je vindt de tarieven hiervoor via deze link.

Verder wil ik jullie nogmaals onze excuses aanbieden voor het ongemak. We kunnen ons erg goed voorstellen dat zo'n sms'je verwarrend is. Als er vragen zijn, dan kun je deze in dit topic stellen!

Edit 28-06-2017: Natuurlijk is dit de oplossing voor dit moment. We zijn hard aan het werk om dit goed te laten verlopen in de toekomst. Ik hoop zo snel mogelijk een update hierover te hebben.

We wensen je uiteraard nog een fijn verblijf in het buitenland :)

Groetjes,
Angela

33 reacties

Badge
Hee ik was even benieuwd of ik inderdaad een onterecht sms'je had gekregen over mijn bundels nadat ik 1gb had bijgekocht. Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pieterverkade,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je dit komt controleren. In jouw geval gaat het inderdaad om onterechte sms'jes. Je hebt nog 600MB over van de extra bundels die je bijgekocht hebt. Genoeg dus! Je kunt gerust verder internetten.

Ik zie wel dat er kort een connectie is geweest met een Turks netwerk. Omdat Turkije niet binnen de EU valt, zijn hier kosten buiten je bundel voor berekend. Dit gaat om € 1,52. Ik zie dat je verder netjes een verbinding hebt met een netwerk in Griekenland. Deze MB's vallen netjes binnen je bundel.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Angela
Could you Please check my internet balances as well? I purchased 2 additional bundles and receices the same message with additional costs. Can I reply YES to number in the SMS?
Goedemiddag,

Heb ook deze berichtjes gehad.
Bij mij in de app zijn er wel kosten gerekend die mijns inziens niet terecht zijn. Heb bundels bijgekocht voordat mijn normale bundel op was. Kunnen jullie dit checken?

Alvast bedankt!

Mvg,

Kevin
Hallo,
Krijg nog steeds de volgende melding.

Kan daar naar gekeken worden.
Ik had ook dit probleem. Ik zit in Polen. Als ik JA stuur naar 1330 gebeurt er niks. Mijn internet blijft het niet doen. Komt dit omdat 1330 misschien geen landscode in zich heeft? Ik neem aan dat ik +311330 moet doen ofzo, zodat de Poolse provider weet dat de SMS naar een Nederlands nummer moet? Ik heb een paar combinaties geprobeerd, maar niks werkt. Internet blijft het niet doen terwijl ik nog veel MBs heb.
C. Ik heb inmiddels ja gestuurd naar 1330, maar krijg geen reactie en ook geen internet
C. Ik heb inmiddels ja gestuurd naar 1330, maar krijg geen reactie en ook geen internet
Zelfde probleem hier
Ik begrijp niet dat Simyo zelff geen actie onderneemt om dit recht te breien, maar zn klanten allerlei kunstjes laat doen.....
Ben ik niet gewend van Simyo ! Gemiste kans.
Ik heb in het buitenland inderdaad melding gekregen dat ik op 80% van mijn bundel zat. Maar geen melding dat ik erdoorheen was. Terwijl in de app wel staat dat ik buiten de bundel internette. Ik heb gisteren maar mb's bijgekocht, maar daar heb ik geloof ik niks meer aan. Terwijl juist de suggestie wordt gedaan dat als je slim bent en bijtijds mb's koopt, je een hoop kosten bespaart!
Badge +7
Hoi allemaal,

@debs, Welcome at our forum 🙂 Don't worry, you didn't make any additional costs for using internet. The only additional costs you have made, are for text messages to the Filippines. I see that you already replied to the text message. Right now, you have 1011 MB left.

@Kevin88, ook jij van harte welkom op ons forum 🙂 Helaas zijn er bij jou wel buitenbundel kosten in rekening gebracht. Ik zie dat je verbruik op 21 juni en 22 juni buiten de bundel is komen te vallen. Op 23 mei heb je sms'jes ontvangen dat je bundel (bijna) op is. Daarna heb je meteen MB's bijgekocht. Het lijkt erop dat je de sms'jes te laat hebt ontvangen. Ik laat hier onze technische afdeling naar kijken. De gemaakte kosten van € 73.21 heb ik voor je vergoed. Dit zie je straks terug op je factuur van juni.

@hdk, Jij bent ook natuurlijk van harte welkom 🙂 Wat jammer dat het niet lukt om een internetverbinding te krijgen nadat je 'Ja' hebt ge'sms't! Daarom heb je internetinstellingen een reset gegeven. Zet je telefoon even 10 minuten uit. Kun je daarna wel weer internetten?

@dithiyaa Dat is wel balen zeg. Sms'en naar 1330 is voldoende. Je hoeft geen landcode in te voeren. Ik kan zien dat deze sms ook door KPN is ontvangen. Ik zie dat er bij jou wel wat internetverbruik heeft plaatsgevonden. Toch heb ik voor de volledigheid jouw internetinstellingen ook gereset. Zet je telefoon even 10 minuten uit. Is het gelukt?

@kees k, Welkom op het forum 🙂 Super vervelend dat je nog geen internet had! Ik zie dat jij inmiddels wel weer kunt internetten. In het probleem nu opgelost?

@Juliabk. Jij ook welkom op ons forum 🙂 Ik kan het me voorstellen dat je geschrokken bent van deze buitenbundelkosten. Ik zie dat je inderdaad wel een 80% sms'je hebt ontvangen, maar geen 100% sms. Daarom heb ik deze kosten voor je vergoed. Dit zie je straks terug op je factuur van juni. Geen zorgen, je hebt niet voor niets MB's bijgekocht. Je verbruik gaat nu van deze extra MB's af. Je hebt nu nog 488 MB over.

Laten jullie het weten als jullie nog vragen hebben?

Groetjes,
Samantha
Hallo allen,

Ook verledenweek een sms je gekregen op Gran Canaria dat ik 80% van mijn internet bundel verstreken was
Maar had de week ervoor net nog even iets bij gekocht voor de zekerheid
Had nog ruim 3000mb dus ik had al wel een vermoeden dat het sms je niet correct zou zijn :-)
Internet ging via aanbieder movistar werkte perfect en was zeer snel.

Groeten Cor.
Wanneer je internet in het buitenland sfgesloten is. En geen WiFi voorhanden hoe kan je dan in de topic je vraag over aantal mb's stellen. ( dit namens een andere gebruiker)???
Werkt nog steeds niet. Extra MBs gekocht en het werkt nog steeds niet. Deze MBs dus niet kunnen gebruiken. Hoe worden deze kosten terug gedraaid.
Afgelopen donderdag kreeg ik weer een sms je en dat mijn internet bundel nu op was......
Vreemd en ik had nog ruim 1500 mb
Wel merkwaardig om dit te krijgen terwijl ik nog voldoende in mijn bezit had.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

@ Cor Riezebos, wat slim dat je MB's hebt bijgekocht 🙂 Je weet dan dat je gewoon lekker verder kunt internetten. Handig! Je hebt dat sms'je inderdaad op 29 juni gehad, maar dat was wel terecht. Dat kwam omdat je reguliere internetbundel toen op was. Laat je het weten als je een andere vraag hebt?
@ JolandaS, wat jammer dat jij ook geblokkeerd was om verder te internetten in het buitenland. Ik zie dat je wel 'JA' ge-sms't hebt naar 1330. Ik zie ook dat je daarna internet hebt kunnen verbruiken, dus dat is mooi 🙂 Als je inderdaad geen wifi én geen mobiele data hebt, dan kun je geen reactie plaatsen op het Forum. Gelukkig is er op een heleboel plekken toch wel een goede wifi-verbinding. Heb je nog andere vragen?
@ Hdk, wat jammer dat het nog steeds niet werkte. Ik zie dat je daarna wel wat internetverbruik hebt gehad in het buitenland. Kan ik daaruit opmaken dat alles weer werkt, of voelt dat toch niet zo? Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
@Jihane Nee heeft niet gewerkt in het buitenland. Heb wel een extra bundel gekocht die ik niet kon gebruiken omdat het niet werkte.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Hdk,

Dat klopt! De sms sloeg alleen niet op het buitenland, maar gewoon op dat je reguliere internetbundel op was. Dat was toen ook zo. Daarna gingen je extra MB's in. Is dat helder?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane, Geen idee waar jij het over hebt. Vorige maand was ik in het buitenland. Daar zou ik met mijn bundel hebben moeten kunnen internetten. Deze was op. Heb extra gekocht. echter het internetten werkte daar niet met deze extra gekochte bundel. Dat kun je ook zien dat deze in zijn geheel niet is verbruikt. Graag wil ik de kosten van deze extra gekochte bundel terug ontvangen. Gr Hdk
Reputatie 7
Badge +10
Hi Hdk,

Ik zie dat je in juni wel hebt kunnen internetten in Bulgarije. Klopt dat? Ik zie ook dat je de bundel van 500 MB's toen helemaal niet verbruikt hebt. Weet je wat? Ik ga die voor je vergoeden 🙂 Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je extra MB's koopt en die dan niet gebruikt. Geen zorgen! Je ziet deze vergoeding terug op je juli-factuur.

Heb je hier nog andere vragen over?

Groetjes,
Jihane
Hoi, kun je nagaan of mijn smsje met de waarschuwing dat ik kosten gemaakt heb in het buitenland terecht is? Dan ik namelijk de limiet er afhalen...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ygalama,

Welkom op ´t forum :)

Goed dat je het even navraagt. In principe kunnen alleen wij dat voor je nakijken, maar als jij nog ziet dat je MB's over hebt, en je krijgt zo een sms'je, dan kan je er vrijwel vanuit gaan dat het sms'je niet terecht is.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie nog geen buitenbundelkosten. Ik zie zelfs dat je nog 492 MB's tegoed hebt. Je kan dus gewoon doorgaan met internetten. Je krijgt een waarschuwing per sms (deze keer terecht) wanneer je bundel echt helemaal op is. Hou het dus goed in de gaten!

Heb je verder nog vragen?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo,

Ik zit in Oostenrijk, maar heb nooit een sms ontvangen dat ik door mijn twee bijgekochte bundels van 500gb heen was. Wel twee dagen lang mijn verbruik in de gaten gehouden.

Nu zag ik zojuist tot mijn grote schrik in de app dat ik voor 43 euro kosten heb gemaakt onder de noemer 'internet in het buitenland'. Hoe is dit mogelijk en waarom heb ik hier nooit bericht van gekregen? Kan ik op een coulantievergoeding rekenen?

Groet,
Jildert
Badge
Herstel: met 'bijgekochte bundels van 500gb' bedoel ik 500mb.
Kunt u voor mij ook controleren of de sms over hoge kosten onterecht is? Ik heb extra MB bijgekocht en geen waarschuwings sms ontvangen. Alvast bedankt...

Reageer