.

Beantwoord

Ondanks in NL toch buitenlands tarief. Hoe kan dat?

  • 25 June 2015
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

ik zit in Angerlo bij mijn moeder in Nederland. dan krijg ik in eens een berichtje op mijn mobiel: "welkome in Duitsland"

Hoe dit zo?

hoe kan ik dit oplossen aangezien dit nog steeds nl is!
icon

Beste antwoord door Scotsman 25 June 2015, 18:44

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De meest afdoende oplossing is: ga naar Mijn Simyo en zet "Bellen in en naar het buitenland" uit. Je kunt ook even in de instellingen van je telefoon zoeken naar een optie om verbinding met een buitenlands netwerk ("roaming") uit te zetten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi johan-vrendenbarg,

Wat vreemd dat je in Angerlo al een berichtje krijgt dat je in Duitsland bent. Dit kan komen door het bereik van de Duitse netwerken. Deze zijn groot opgezet, omdat het land natuurlijk ook vele malen groter is dan Nederland.

Je kunt dit voorkomen door de tips van Scotsman hierboven op te volgen. Je kunt ook je telefoon handmatig op het KPN netwerk aanmelden. Zo voorkom je dat je telefoon automatisch zoekt naar de beste verbinding in de buurt en dus niet op een Duits netwerk schiet.

Laat je ons weten of je iets aan tips hebt gehad?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Scotsman!
Beste Tiury, hartelijk dank voor je aanbeveling want anders bel ik steeds voor een buiten bundel tarief ter wel je notabene nog behoorlijk ver van de grens af bent.

Met vriendelijke groet
Johan Vrendenbarg
Reputatie 6
Badge +10
Hoi johan-vrendenbarg,

Fijn dat je iets aan mijn reactie hebt gehad. Graag gedaan! Mocht je nog verdere vragen hebben, dan zie ik je graag terug op het Simyo forum 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer