.

Beantwoord

Nummerbehoud in het buitenland zonder toegang tot het netwerk. Wat nu?

  • 4 June 2020
  • 4 reacties
  • 386 Bekeken

Hallo,

Ik bevind me momenteel in Australie en heb zojuist een bericht van SimYo dat mijn (Nederlandse) nummer komt te vervallen, omdat er 5,5 maand geen gebruik van is gemaakt. Enige dat ik hoef te doen is een smsje sturen om dit nummer te behouden. Ik wil het super graag behouden, echter wanneer ik het SIMkaartje in mijn telefoon doe heb ik geen netwerk, dus kan ik niet bellen of smsen. Ik ben de komende weken/maanden niet terug in Nederland.

Is er een andere manier om toch het nummer te behouden, zonder toegang tot het netwerk te hebben?
Of is er een manier om toch toegang tot het network te krijgen en een sms te vertsuren.

 

Het enige dat telt is dat het nummer niet afgesloten wordt.

 

Heel graag jullie hulp.

 

Groetjes,

Nicolaas

icon

Beste antwoord door Groentjuh 4 June 2020, 08:56

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Er zijn ook zonder verbinding 2 opties over:

  • Via mijn Simyo opwaarderen.
  • Via mijn Simyo een databundel aanschaffen. (Die kun je niet gebruiken in Australië, maar zou wel meetellen om je aansluiting te behouden!)

Het lijkt mij echter ook handig om te kijken waarom je aansluiting geen verbinding krijgt! Staat de optie “Bellen in het buitenland” bijvoorbeeld wel aan? Heb je geprobeerd handmatig te zoeken naar een netwerk en meerdere malen geprobeerd met die netwerken te verbinden?

Reputatie 4
Badge +4

Hey Nicolaas89,

 

Oei, ik snap dat je jouw nummer wil bewaren. Ik heb het voor je bekeken. 

Ik zie dat je de toegang tot netwerken in het buitenland hebt geblokkeerd. Je kan deze zelf inschakelen op Mijn Simyo via Instellingen > Internet & Bellen > Bellen in en naar het buitenland. Als je dit aanzet krijg je weer een netwerk te zien. Vergeet niet je toestel opnieuw op te starten hierna. Maar dit is in jouw geval niet nodig. Want je hebt ook geen beltegoed meer. Als je opwaardeert, wordt de levensduur van je simkaart ook weer verlengd met 6 maanden. Dus ik adviseer je dat gauw te doen voordat je nummer komt te vervallen. Precies dus wat Groentjuh eerder zei 😄.

 

Thanks Groentjuh! 

 

Groetjes,

Ouael

Wauw heel erg bedankt voor jullie hulp, Ouael en Groentjuh!
Duidelijke uitleg en heldere instructie om te volgen. Helemaal top.

Heb er tegoed op kunnen zetten en voor de zekerheid een sms gestuurd, dus we kunnen er weer voor een half jaar tegenaan ;)

Nogmaals bedankt voor de snelle respons en duidelijke uitleg.

 

Groetjes

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Nicolaas89, 

Fijn dat het allemaal gelukt is! 

Ik zie de opwaardering en de sms hier ook terug, dus het komende half jaar hoef je je in ieder geval geen zorgen meer te maken :smile:

Kunnen we je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes, 
Bas

Reageer