.

Beantwoord

Nieuwe telefoon geen bereik meer in het buitenland, hoe kan dat?

  • 25 April 2015
  • 18 reacties
  • 1188 Bekeken

Heb si ds enkele weken een nieuwe telefoon (Oneplus One). Simkaart overgezet, prima ontvangt in NL. Kom ik net aan op mkjn vaste vakantieadres in Zweden: noppes. Onderweg wel de "welkom in..." SMS'en gehad en vroeger ook altijd verbinding gehad. Ik zie wel de twee providers hier, er is dus dekking maar kan ik er zelfs handmatig geen verbinding meer mee maken. Telefoon resetten heeft niet geholpen. Buitenland service staat aan, dataroaming uit.

Is dit een situatie waarin simyo de boel moet resetten of zijn er nog dingen die ik over het hoofd heb gezien?
icon

Beste antwoord door HarryM 27 April 2015, 19:13

Bekijk originele reactie

18 reacties

Je kunt even de APN instellingen controleren?

Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.
Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:

Verwijder alle bestaande APNs in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.
Bij APN, voer: portalmmm.nl in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.
Kies de menu-toets.
Kies Opslaan.
Werkt! Dankjewel
Graag gedaan 🙂
Toch weer geen gsm-verbinding. Nog een keer de apn ingesteld maar dat helpt nu niet. Zijn die APN-instellingen niet alleen voor de dataverbinding? Mijn probleem is allereerst de GSM-ontvangst.
APN is idd alleen voor mobiel data.
Wanneer het niet werkt raad ik je aan eens een sim uit dat land te testen, werkt dat wel kun je wel raden wat het beste is volgens di goej (hoop ik) paerdjuh.
Nu voorkeursnetwerktype ingesteld op LTE (was 3G), APN-instellingen gereset en ziedaar: verbinding hersteld. Dit heeft toch iets te maken met de Oneplus One en z'n ROM.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi HarryM,

Wat onhandig dat je telefoon helemaal geen bereik had in Zweden. Het is fijn om te horen dat je nu wel je telefoon hebt kunnen verbinden met een netwerk. Ik heb het idee dat dit te maken heeft gehad met de frequenties van het Zweedse netwerk in combinatie met je Oneplus One. Elk land gebruikt weer zijn eigen frequenties en daar worden de telefoons op ingesteld.

Bedankt dat je ons op de hoogte hebt gehouden van de oplossing en mocht er nog iets zijn, zien we je graag terug op het Simyo forum 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie reactie, Raytje en Friesian 🙂.
Zit in Litouwen. Alle apn-instellingen die op het forum geadviseerd worden, geprobeerd. Maar op geen enkele manier gaat de roaming draaien.Wat nu?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JeannetvdB, welkom op het Simyo forum 🙂

Goed dat je de APN-instellingen hebt doorgenomen. Heb je ook 'data roaming' aanstaan in je telefoon?
Ik zie dat je optie 'Internet op je mobiel - buitenland' op Mijn Simyo aan is. Dus hier ligt het in ieder geval niet aan.

Net heb ik een reset uitgevoerd. Het is belangrijk dat je je telefoon even uit- en aandoet. Zo gaat je simkaart zich opnieuw aanmelden. Ook zie ik dat je wel kunt bellen. Hieruit kan ik halen dat je verbinding maakt met een netwerk.

Als de bovenstaande stap niet helpt, raad ik je aan om een ander netwerk te selecteren. Er zijn soms netwerken waar je alleen mee kan bellen en niet mee kan internetten.
Onze roamingpartners in Litouwen (ook voor internet) zijn Tele2, UAB Bite Lietuva (UAB “BiteGSM") en Omnitel Lithuania. Zie je één van deze netwerken staan als je handmatig zoekt? Laat je anders weten welke netwerken verschijnen?

Wanneer het niet werkt, kun je ook je simkaart testen in een andere telefoon. Zo kunnen we specifieker kijken.

Ik hoor het graag van je 🙂
Het ligt niet aan de provider, had ze allemaal al geprobeerd. Kan op dit moment simkaart niet testen in andere telefoon, je hebt bij de oneplusone daar een apart sleuteltje voor nodig, en dat ligt thuis.
Overigens, ook in Polen had ik geen roaming. Is wel goedkoop zo, maar dat was niet de bedoeling. Zal, vrees ik, moeten wachten totdat ik weer thuis ben van vakantie. Of hebben jullie nog een andere tip?
Oh, vergeten. Ook resetten helpt niet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JeannetvdB,

Wat jammer dat de reset van Naomi niets uit heeft gehaald. Je simkaart staat nu wel helemaal open voor een verbinding met een buitenlands netwerk, dus ik vrees dat het toch in de telefoon zit.

Heb je voor de OnePlus echt een sleuteltje nodig? Ik dacht dat je alleen een tandenstoker nodig had (of een ander iets van dat formaat) om de cartridge eruit te kunnen halen 😞.

Groetjes, Tiury
Dat moet dan wel. Heb simkaart eruit gepeuterd, maar heb geen andere telefoon die met dat kleine kaartje kan werken. Van de supportpagina van oneplusone wordt ik niet veel wijzer.Als ik het allemal goed heb begrepen maken die anp instellingen niet veel uit. Heb ze allemaal geprobeerd, Vreemd dat in ditt forum verschillende adviezen worden gegeven, maar het hielp allemaal niet. Ook switchen van LTE naar 3G of 2G maakt geen verschil. Alleen bij wifi verbinding geeft het symbooltje voor mobiel netwerk aan dat roaming ingeschakeld is, zodra ik de wifi uitschakel springt ie weer op de stand van uitgeschakeld, ofschoon ik hem wel aan heb gezet.
Ik kan bellen en gebeld worden, maat WhatsApp werkt niet zonder wifi.Nieuwe simkaart aanschaffen?.
Reputatie 7
Badge +9
Dat moet dan wel. Heb simkaart eruit gepeuterd, maar heb geen andere telefoon die met dat kleine kaartje kan werken. Van de supportpagina van oneplusone wordt ik niet veel wijzer.Als ik het allemal goed heb begrepen maken die anp instellingen niet veel uit. Heb ze allemaal geprobeerd, Vreemd dat in ditt forum verschillende adviezen worden gegeven, maar het hielp allemaal niet. Ook switchen van LTE naar 3G of 2G maakt geen verschil. Alleen bij wifi verbinding geeft het symbooltje voor mobiel netwerk aan dat roaming ingeschakeld is, zodra ik de wifi uitschakel springt ie weer op de stand van uitgeschakeld, ofschoon ik hem wel aan heb gezet.
Ik kan bellen en gebeld worden, maat WhatsApp werkt niet zonder wifi.Nieuwe simkaart aanschaffen?.


Heb je wel mobiel internet in Nederland? Zijn er landen waar mobiel internet (roaming) wel werkte?
In Nederland werkte het. In Litouwen en Polen niet. Heb het elders niet geprobeerd.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JeannetvdB,

Jammer dat je zo geen andere telefoon hebt waar je simkaart in past. We geven verschillende tips, omdat er verschillende oorzaken kunnen zijn.

Zo hebben we gekeken of het aan je simkaart lag of er een instelling niet goed stond of dat het op netwerkniveau misschien verkeerd was. Aangezien we hier allemaal al naar hebben gekeken, lijkt het te liggen aan je telefoon.

Zo’n kruistest is heel belangrijk, een test waarin je een andere simkaart in je eigen telefoon plaatst en je eigen simkaart in een andere telefoon.

Is het misschien mogelijk om naar een onafhankelijke telefoonwinkel te gaan in Litouwen?
Heb, terug in Nederland inmiddels de oplossing gevonden. Simpel, je moet bij de snelle instellingen op het icoontje van de netwerkverbinding tikken en daar de data aanzetten. Het lag dus toch aan de instellingen van het toestel.:P
Reputatie 7
Badge +10
Kijk eens aan Jeannet! Beter laat dan niet achter de oplossing komen toch 😉 Fijn dat je het nu gevonden hebt. Als je weer in het buitenland bent, kun je als het goed is netjes een verbinding maken met het netwerk. Mocht dit dan alsnog niet lukken, geef ons dan even een seintje. Dan kijken we nog eens met je mee. Als je andere vragen hebt kun je uiteraard ook bij ons terecht.

Groetjes,
Angela

Reageer