.

Beantwoord

Nieuwe simkaart doet het niet. Hoe komt dat?

  • 25 April 2016
  • 6 reacties
  • 162 Bekeken

Hoi!

Ik heb een tijdje geleden mijn Simyo abonnement overgezet naar een Simyo prepaid kaart omdat ik ben verhuisd naar het buitenland. Nu ben ik aangekomen en ik heb mijn simkaart verwisseld, en ook mijn telefoon uit- en aangezet, maar op mijn telefoon staat nog steeds 'Alleen noodoproepen' of 'Geen bereik'. Ik heb de simkaart ook al geactiveerd, dus ik weet niet zo goed wat er fout gaat?

Groetjes, Sylvia
icon

Beste antwoord door Scotsman 25 April 2016, 18:51

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat komt waarschijnlijk omdat de "bellen naar en in het buitenland" optie op Mijn Simyo uit staat. Controleer dat even.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi syllsyll, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat onhandig dat je nieuwe simkaart niet werkt in het buitenland! Gelukkig is Scotsman weer ontzettend scherp en geeft hij het antwoord op je vraag. De optie 'Bellen in en naar het buitenland' staat nog uit op Mijn Simyo. Deze optie vind je onder Instellingen > Netwerkinstellingen. Als je de optie aan zet en daarna even je telefoon opnieuw opstart, hoor je meteen bereikbaar te zijn 🙂.

Laat je ons weten of het heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
Hoi!

Dankjewel voor de reactie! Helaas werkt de simkaart nog steeds niet. In de instellingen van mijn telefoon staat het volgende:

Netwerk: alleen noodoproepen
Servicestatus: Niet in gebruik
Status mobiel netwerk: Verbinding verbroken
Mijn telefoonnummer: Onbekend

Ligt het misschien aan mijn telefoon dat de simkaart het niet doet? Ik heb een Huawei Ascend Mate 7.

Groetjes, Sylvia
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Syllsyll,

Wat jammer dat dit het probleem niet direct opgelost heeft.

Zojuist heb ik eens een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart en de simkaart helemaal opnieuw aangemeld op het netwerk. Om dit goed af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon uit te zetten en na 15 minuten weer opnieuw op te starten. Laat je weten of dit geholpen heeft?

Zo niet, dan ben ik benieuwd of je een andere telefoon tot je beschikking hebt om je simkaart hier eens in te testen. Je kunt in jouw eigen telefoon ook proberen om handmatig een netwerk te selecteren. Dit wil vaak ook helpen 🙂 Houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Hoi!

De simkaart deed het ook niet in een andere telefoon, maar ik heb handmatig een netwerk geselecteerd en nu doet hij het! Dankjewel voor jullie hulp!

Groetjes, Sylvia
Reputatie 7
Badge +10
Hoi syllsyll,

Dat is goed nieuws! Fijn dat het probleem hiermee opgelost is 🙂 Ik ben blij dat je dit nog even hebt laten weten zodat wij niet meer in nieuwsgierigheid hoeven te verblijven 😉 Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer