.

Beantwoord

Ik kan niet meer bellen vanuit het buitenland. Wat nu?

  • 25 November 2016
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ben op dit moment in Indonesiƫ. Heb vorige week nog naar huis kunnen bellen. Nu niet meer. Telefoon komt met opmerking over spraakblokkering. Weet voor het opheffen geen wachtwoord. Wat moet ik doen om weer met thuis te kunnen bellen. Groet Dick
icon

Beste antwoord door Jihane 28 November 2016, 17:19

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi,

Kan je het ook niet opheffen via de instellingen van je telefoon?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Truks,

Wat ontzettend lastig dat je niet naar huis kunt bellen vanuit IndonesiĆ«! 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je instellingen gewoon goed staan. Toch heb ik voor de zekerheid een reset uitgevoerd op je buitenlandoptie, waarmee ik eventuele verstoringen uit de verbinding haal. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit iets op!

Mocht dat niet het geval zijn, wil je dan je simkaart even in een andere telefoon stoppen en andersom? Doet een andere simkaart het wel goed in jouw telefoon? Kun je wel naar huis bellen als jouw simkaart in een andere telefoon zit? Dit is allemaal handige informatie om te hebben, want zo komen we erachter waar de kern van het probleem ligt.

Verder is het, zoals Raytje al zegt, raadzaam om je telefooninstellingen door te spitten. Is het bijvoorbeeld een idee om je instellingen terug te brengen naar fabrieksinstellingen? Is er in de afgelopen week bijvoorbeeld iets aangepast?

Ik hoor het graag van je!

@ Raytje, dankjewel voor je reactie!!

Groetjes,
Jihane
Badge
Dank jullie wel voor de uitgebreide info. Ik ga zo dadelijk naar huis. Zal thuis de genoemde dingen uitvoeren. Nogmaals bedankt. Gr. Dick.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Truks,

Graag gedaan! Laat je me weten of het gelukt is?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane,

thuis blijkt dat alles gewoon werkt.
Blijkbaar kan ik wel uit Japan naar huis bellen maar niet vanuit Taiwan en Indonesiƫ.
Ik kom waarschijnlijk hier nooit meer. Dus ik geef het het voordeel van de twijfel dat dit een incidentje is geweest.
Nogmaals erg bedankt voor de hulp.

Groet
Dick
Badge +7
Hoi truks,

Welkom terug in Nederland :)

Fijn dat alles thuis weer goed werkt 😃 Waarschijnlijk heeft dit met de providers in Taiwan en IndonesiĆ« te maken. De ene provider van een land werkt beter dan de andere provider. Mocht je in de toekomst weer dit probleem hebben in het buitenland, raad ik je aan om handmatig naar een netwerk te zoeken. Hopelijk vind je dan een netwerk waarbij je wel bereik hebt.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer