.

Beantwoord

Niet kunnen bellen vanuit het buitenland

  • 17 February 2013
  • 18 reacties
  • 1938 Bekeken

Ik ben op vakantie in Oostenrijk. Ik kan echter niet bellen vanuit Oostenrijk en mensen in Nederland kunnen mij ook niet bellen.
Ik heb bij simyio de optie bellen naar en van het buitenland aanstaan. Ik heb geprobeerd handmatig een netwerk te zoeken maar mijn toestel geeft geen enkel netwerk aan. Vrienden kunnen wel gewoon bellen. Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Alex 19 February 2013, 10:26

Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Mireille1,

Ik heb je aansluiting laten herstellen op het netwerk. Daarom wil ik je vragen je toestel uit/aan te zetten. Kan je even laten weten of dit heeft geholpen?

Groetjes,

Alex
Hallo,
Als ik in het buitenland ben, onlangs in Duitsland , kan ik niet bellen en gebeld worden. Dit terwijl ik de buitenlandoptie altijd aan heb staan. Afgelopen november in de VS precies hetzelfde probleem. Handmatig kiezen van een netwerk helpt ook niet. Ik zou het fijn als dit zou kunnen worden opgelost
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Rose-marie,

Vervelend dat je vorige keer niet hebt kunnen bellen. Ik heb je aansluiting hersteld op het netwerk. Dit verhelpt het probleem mogelijk. Mocht het niet werken, zou je dan kunnen laten weten welke netwerken je handmatig hebt geprobeerd te kiezen en welke melding je dan krijgt?

Groetjes,

Alex
Badge
Ik ben in Italie en kan niet bellen of gebeld worden.
Bellen en gebeld worden in en naar het buitenland "aan" gezet en mijn toestel daarna uit en weer aangezet.
Mijn telefoon kent vlg de instellingen zijn eigen nummer niet en kan geen verbinding maken met een netwerk, ook niet handmatig.
Drama om voor hoogbejaarde ouders niet bereikbaar te zijn!!!
Dit geval heb ik ook altijd als ik in het buitenland ben! Erg hinderlijk als je het thuisfront wil laten weten of je goed overgekomen bent!
Ik zou ook graag een oplossing zien 😃
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben in Italie en kan niet bellen of gebeld worden.
Bellen en gebeld worden in en naar het buitenland "aan" gezet en mijn toestel daarna uit en weer aangezet.
Mijn telefoon kent vlg de instellingen zijn eigen nummer niet en kan geen verbinding maken met een netwerk, ook niet handmatig.
Drama om voor hoogbejaarde ouders niet bereikbaar te zijn!!!


Welkom op het forum Hanneeke,

Dat is inderdaad vervelend. Ik zie inderdaad dat de optie 'bellen in en naar het buitenland' gisteren is aan gezet. De optie staat dan ook aan in ons systeem. Ik ben daarom benieuwd wat voor melding je krijgt wanneer je handmatig voor een buitenlands netwerk kiest. Kan je dat even hier laten weten?

Dit geval heb ik ook altijd als ik in het buitenland ben! Erg hinderlijk als je het thuisfront wil laten weten of je goed overgekomen bent!
Ik zou ook graag een oplossing zien =D


Hoi co9,

Logisch dat je even aan het thuisfront wilt laten weten dat je goed bent aangekomen. Ook bij jou staat de optie wel gewoon aan. Heb je al handmatig voor een buitenlands netwerk gekozen? Zo ja, wat voor melding kreeg je?

Het uit/aan zetten van je telefoon wil ook nog wel eens helpen.

Groetjes,

Alex
Badge
Alex, na het handmatig zoeken naar beschikbare netwerken kom ik tot 4 providers waarvan er bij 3 forbidden network staat en als enige mogelijkheid vodafone it overblijft. Als ik vodafone aanklik probeert hij verbinding te maken en krijg ik na +- 30 seconden: kan niet verbinden, probeer het later nogmaals. Dit al gedurende drie dagen....

mvg Hanneke
Badge
Wordt er op zaterdag bij Simyo niet gewerkt? Want tot nu toe heb ik alleen een wedervraag ontvangen en geen duidelijk antwoord en/of oplossing. De ergernis loopt ondertussen op daar ik al heb aangegeven dat mijn hoogbejaarde ouders mij nu niet kunnen bereiken in geval van nood...
Reputatie 7
Badge +9
Wordt er op zaterdag bij Simyo niet gewerkt?

De moderatoren van het forum zijn er maandag weer.
Badge
Het is toch te gek voor woorden dat je niet geholpen wordt.... Ik heb de wedervraag die ik kreeg gelijk en zo nauwkeurig mogelijk beantwoord en het einde van mijn vakantie nadert al bijna maar nog steeds geen telefoonverbinding. 
Badge
Morgen weer naar Nederland. Hopelijk kan ik dan weer bellen.
Toch moet er een oplossing komen om te kunnen bellen en gebeld worden in het buitenland!!!

Kent Simyo het tv-programma "Kanniewaarzijn" ?

Als voldoende mensen de VARA laten weten ........
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Hanneeke,

Bedankt voor je antwoorden. Ik heb het ook even door de technische dienst laten controleren. Ook daar staat het netwerk technisch goed ingesteld. Ik kan op afstand helaas nu niets aan je probleem doen.

Kan je laten weten wat voor toestel je gebruikt? Ook ben ik benieuwd welke netwerken je allemaal hebt kunnen proberen.

Groetjes,

Alex
Ik kan niet bellen in het duitsland. Ik heb geprobeerd handmatig een netwerk te zoeken, krijg er 4 te zien, geen daarvan geeft toegang. Met automatisch zoeken krijg ik geen netwerk. Bellen in het buitenlanf gecheckt en die staat aan. Een paar keer mijn telefoon echt uitgezet, maar dat helpt ook niet. Niet bereikbaar, bah!
Badge +6
Ik kan niet bellen in het duitsland. Ik heb geprobeerd handmatig een netwerk te zoeken, krijg er 4 te zien, geen daarvan geeft toegang. Met automatisch zoeken krijg ik geen netwerk. Bellen in het buitenlanf gecheckt en die staat aan. Een paar keer mijn telefoon echt uitgezet, maar dat helpt ook niet. Niet bereikbaar, bah!

Hoi Glandman,

Welkom op het forum!
Ik heb de optie bellen in en naar het buitenland opnieuw voor je geactiveerd. Ik raad je aan je toestel uit te zetten daarna kan je gebruik maken van je aansluiting. Mocht je toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je deze handmatig te zoeken.
Badge
Hallo Alex,

Ik heb een Samsung ace 2 en kreeg als enige provider Vodafoon aangeboden.

Eenmaal weer in Nederland heb ik de klantenservice gebeld over het niet kunnen bellen vanuit Italie, terwijl dit wel zou moeten kunnen.
Hier werd mij geadviseerd DE ACCU UIT MIJN TELEFOON TE HALEN en er natuurlijk weer in terug te plaatsen. Daarna ben ik in Duitsland geweest en jawel, ik kreeg een sms dat ik in Duitsland was! Dus nu lijkt het probleem verholpen.
Dit advies had ik graag in Italie al gekregen en is mogelijk voor veel meer mensen dé manier om buitenlandbelproblemen te verhelpen?!

Toch nog een vraag: Hoe kan ik, voor ik in september naar Turkije ga, checken of ik er op kan vertrouwen dat ik daar kan bellen en gebeld worden?
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alex,

Ik heb een Samsung ace 2 en kreeg als enige provider Vodafoon aangeboden.

Eenmaal weer in Nederland heb ik de klantenservice gebeld over het niet kunnen bellen vanuit Italie, terwijl dit wel zou moeten kunnen.
Hier werd mij geadviseerd DE ACCU UIT MIJN TELEFOON TE HALEN en er natuurlijk weer in terug te plaatsen. Daarna ben ik in Duitsland geweest en jawel, ik kreeg een sms dat ik in Duitsland was! Dus nu lijkt het probleem verholpen.
Dit advies had ik graag in Italie al gekregen en is mogelijk voor veel meer mensen dé manier om buitenlandbelproblemen te verhelpen?!

Toch nog een vraag: Hoe kan ik, voor ik in september naar Turkije ga, checken of ik er op kan vertrouwen dat ik daar kan bellen en gebeld worden?


Hoi Hanneeke,

Ik vermoed dat de oplossing is geweest dat het toestel uit/aan is gezet doordat de accu er uit is gehaald. Nu zie ik dat ik op jouw reactie niet het advies had gegeven om het toestel uit/aan te zetten. Waarvoor mijn excuses.

Je kunt er van uitgaan dat je in Turkije gebruik kunt maken van je aansluiting.

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,

Het lijkt niet eenvoudig iets héééél duidelijk te maken, voor jou en misschien vele anderen met hetzelfde, blijkbaar veel voorkomende probleem.
In Italie heb ik al gemeld: Bellen en gebeld worden in en naar het buitenland "aan" gezet en mijn toestel daarna uit en weer aangezet.
Dit had géén effect!!!
Pas na het opvolgen van het Simyo-advies de accu er uit te halen, werkt het buitenland-bellen!
Dit heeft dus niet het zelfde effect!!!

Misschien toch een idee om dit ook anderen aan te reiken?!
De dame van de telefonische klantenservice wist duidelijk dat de accu er uit halen kon helpen!
Doe er uw voordeel mee, ik ben er nu klaar mee.

Groeten, Hanneke
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Haneeke,

In ieder geval bedankt voor het delen van de tip. Ik sla je advies zeker niet in de wind hoor :D

Groetjes,

Alex

Reageer