.

Beantwoord

Ik kan niet internetten in het buitenland op mijn One Plus X. Wat nu?

  • 20 February 2017
  • 2 reacties
  • 918 Bekeken

Beste Forumleden,

Na diverse topix hier op het forum en op google, heb ik helaas nog geen oplossing voor mijn volgende probleem:
Ik heb een One Plus X, ik ben op dit moment in Duitsland en heb geen mobiel data/internet.

Ik heb de volgende stappen al doorlopen:
1. bellen met klantenservice Simyo en handmatig instellen van APN, herstart. Geen resultaat.
2. simkaart in een andere telefoon, met de simkaart hebt ik gewoon internet/ mobiele data. Simkaart teruggestoken in de one plus, geen internet.
3. alle APN verwijderen en de kpn internet APN nogmaals instellen. herstart, geen resultaat
4. voorkeursnetwerktype naar LTE (aanbevolen gezet) Netwerken worden automatisch gekozen. Geen resultaat.
5. 2G en 3g helpen ook niet.
6. Instellen van de telefoon opgezocht met *#*#4636#*#*, voorkeursnetwerktype naar LTE/GMS (PRL) gezet, MSCS vernieuwen en updaten, herstart, geen resultaat.

Ik weet niet wat ik fout doe of wat er nu nog in te stellen valt.
In Nederland heb ik gewoon internet, ik kan ook in Duitsland bellen en sms en gewoon wel wifi ontvangen. Zodra ik de grens overga heb ik geen internet meer. Internet in het buitenland staat gewoon aan en werkt in een andere telefoon met mijn simkaart dus wel.

Wie kan mij verder helpen?
(ik heb de topix van simyo al helemaal doorgespit en ben al 3 weken bezig met dit probleem, alleen de apn aanpassen werkt bij mij niet)

Hartelijk dank!
Marije

Ps. Misschien kan ik beter eerst alles resetten en vanuit daar aan een nieuwe oplossing?
icon

Beste antwoord door Samantha 21 February 2017, 13:12

Bekijk originele reactie

2 reacties

Staat (data) roaming wel aan op je One Plus?

Je hebt een buitenlandse verbinding gehad want je kon wel bellen / smsen.

APN aanpassen hoeft niet als je mobiel internet van Simyo werkt in Nederland.
Badge +7
Hoi Marije456,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat vervelend dat het je na al deze stappen nog steeds niet lukt om te internetten in het buitenland. Mijn collega aan de telefoon heeft je internetinstellingen al gereset. Hiermee zijn alle instellingen op je simkaart weer goed gezet. Aangezien je met je simkaart wel kunt internetten als deze in een andere telefoon zit, verwacht ik dat de oplossing in je telefoon te vinden is.

Ik zie dat je LTE als voorkeursnetwerk hebt. LTE staat gelijk aan 4G. Buitenlandse netwerken hebben vaak niet zo'n goede 4G dekking zoals wij hier in Nederland hebben. Ik raad je daarom aan om de instellingen van je telefoon op 3G te zetten. Dit doe je door de netwerkmodus op _GSM/WCDMA_ of _GSM/UMTS_ in te stellen. Zet daarna je telefoon even uit en aan.

Als je telefoon niet meer op LTE ingesteld staat, kun je dan wel internetten in het buitenland? Mocht dit niet lukken, wil je dan handmatig een netwerk selecteren? Dit kan in de instellingen van je telefoon. Dit zit vaak in de buurt van de instellingen van je netwerkmodus. Er verschijnen dan meerdere buitenlandse netwerk. Probeer hier een beetje mee te spelen. Is er een netwerk waarbij je wel een internetverbinding krijgt?

Laat je ons weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, Bedankt voor je hulp! 🙂

Reageer